bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۳۸۱۳
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۹ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
حمید کللی‌فرد در گفت‌وگو با بامداد جنوب؛
علی‌ پورتنگستانی: همانطور که حمید کللی‌فرد پیش‌بینی کرده بود، شاهین شهرداری در دو بازی اول خود با مشکل روبه‌رو شد و نتوانست نتایج خوبی کسب کند. حالا این کارشناس باتجربه معتقد است که بازی با پیکان سرنوشت بوشهری‌ها را در لیگ برتر مشخص می‌کند.

علی‌ پورتنگستانی: 

همانطور که حمید کللی‌فرد پیش‌بینی کرده بود، شاهین شهرداری در دو بازی اول خود با مشکل روبه‌رو شد و نتوانست نتایج خوبی کسب کند. حالا این کارشناس باتجربه معتقد است که بازی با پیکان سرنوشت بوشهری‌ها را در لیگ برتر مشخص می‌کند.

دو هفته اول لیگ برتر با همه کم و کاستی‌هایش برگزار شد و سهم دو نماینده استانمان در این دو هفته فقط کسب یک امتیاز بود که آن هم به لطف تساوی پارس جنوبی با ذوب‌آهن رقم خورد. در این دو هفته اگرچه پارس جنوبی نشان داد که می‌توان به آنها امیدوار بود ولی شاهین شهرداری تا حدودی شک و تردیدها را نسبت به خود افزایش داد. بوشهری‌ها در دو هفته اول مقابل سپاهان و پدیده متحمل دو شکست شدند که این مساله موج منفی زیادی در بین هواداران این تیم به‌وجود آورد. اتفاقی که به‌نظر می‌رسد خیلی زود رخ داده است. با توجه به این‌که تازه در ابتدای کار هستیم، می‌توان به تیم عبدالله ویسی اعتماد کرد. در همین رابطه به سراغ حمید کللی‌فرد رفتیم تا ببینیم او پس از آخرین مصاحبه‌اش با ما، حالا چه نظری در مورد شاهین شهرداری دارد.

شاهین شروع خوبی در لیگ برتر نداشته است. از طرفی دیگر فشارها روی این تیم از همین ابتدا بسیار بالاست. نظر شما در این مورد چیست؟

همانطور که قبلا هم گفتم شاهین کار به مراتب سخت‌تری نسبت به پارس جنوبی در لیگ برتر دارد. از یک طرف از نظر شرایط مالی این تیم وضعیت خوبی ندارد و از طرفی دیگر بازیکنانی که در فصل نقل و انتقالات جذب کرده است آنچنان بزرگ و با تجربه نیستند. به هر حال ویسی کار سختی در این تیم دارد، نه از نظر فنی بلکه از نظر وضعیت مالی و حواشی که ممکن است برای این تیم به‌وجود بیاید. از طرفی دیگر به‌نظر می‌رسد که عبدالله ویسی نتوانسته بعضی از بازیکنانی که مدنظر داشته را جذب کند، بازیکنانی که می‌توانستند به تیم شاهین کمک زیادی کنند. به هر حال او قول داده است که شاهین شهرداری در لیگ برتر می‌ماند و ما هم امیدواریم که این اتفاق رخ دهد. چیزی که خیلی مهم است، حرف‌هایی است که پشت سر این تیم زده می‌شود و خیلی زود آن حرف‌ها علنی می‌شود، مساله‌ای کار شاهین شهرداری را سخت‌ می‌کند و باعث کاهش انگیزه بازیکنان و کادر فنی تیم می‌شود. با توجه به وضعیت فعلی تیم، فعلا باید تا نیم‌فصل صبر کنیم ولی در آن زمان کادرفنی برای بهبود کیفیت ترکیب تیم باید چند بازیکن سطح بالا جذب کند تا این تیم در لیگ برتر حفظ شود و در سال‌های آینده با برنامه‌ریزی‌های بهتر در مسابقات لیگ برتر شرکت کند.

اما مساله‌ای که می‌تواند تا حدودی به ضرر این تیم باشد، واکنش هواداران باشگاه به دو شکست گذشته است. بعضی از آنها به‌شکلی از تیم می‌گویند که گویی شاهین در حال سقوط به دسته پایین‌تر است.

از گذشته تا به الان وضعیت به همین شکل بوده است. متاسفانه هواداران پرشور شاهین صبر و حوصله کمی دارند و خیلی زود بر هر چیزی واکنش نشان می‌دهند. آنها علاوه بر این‌که باید صبر پیشه کند با وضعیت فعلی باشگاه را ببیند که با چه وضعیتی در لیگ برتر شرکت کرده است و بعد شروع به انتقاد کنند. برای هواداران شاهین در این سال‌ها نتیجه مسابقه مهم‌ترین ملاک برای مشخص کردن وضعیت تیم بوده است. حرف من این است که با شکست در دو بازی ابتدایی نمی‌توان وضعیت آینده تیم را پیش‌بینی کرد. از نظر من باید شش تا هفت هفته از مسابقات بگذرد، بعد با توجه به نتایجی که تیم کسب کرده است، شروع به نقد عملکرد تیم کنیم.

ولی به‌نظر می‌رسد که شاهین تا حدودی هم بدشانس بوده است. دیدار با دو تیم مدعی مثل سپاهان و پدیده آن هم در دو هفته ابتدایی کار بسیار سختی است

حرف شما درست است. متاسفانه شاهین شهرداری در دو هفته اول با دو تیم مدعی لیگ برتر برخورد کرده که هر در دو لیگ قهرمان آسیا حضور دارند. از یک طرف سپاهان اصفهان یکی از امیدهای قهرمانی امسال لیگ برتر است و از طرفی دیگر، تیم پدیده هم پدیده فصل گذشته لیگ برتر بود، با تکمیل ترکیب خود امسال می‌تواند برای قهرمانی بجنگند. ما نباید ترکیب فعلی شاهین شهرداری را با ترکیب تیم‌هایی مانند سپاهان و پدیده که کلی ستاره دارند، مقایسه کنیم.

با وجود این به‌نظر می‌رسد که دیدار با پیکان در بوشهر نقطه عطفی برای ویسی و شاگردانش باشد. کسب کردن یا کسب نکردن نتیجه در این دیدار می‌تواند سرنوشت بوشهری‌ها را مشخص کند. شما چه فکری می‌کنید؟

تیم پیکان از نظر فنی، تیمی در حد و اندازه‌های شاهین است و می‌تواند یک محک خوب برای بوشهری‌ها باشد. شاهین شهرداری اگر می‌خواهد در لیگ برتر بماند باید از همین بازی شروع به امتیاز‌گیری کند. شاهین اگر می‌خواهد در لیگ برتر بماند، باید در مقابل تیم‌هایی مانند پیکان، سایپا، نساجی و ... امتیازهای لازم را کسب کند اما اگر شاهین نتواند از پس چنین تیم‌هایی برآید نمی‌توان آینده‌ خوبی برای این تیم بوشهری پیش‌بینی کرد.

نظرتان در مورد سبک بازی تیم ویسی در دو دیدار ابتدایی چیست؟ آیا این تیم نسبت به لیگ یک تغییراتی در سبک بازی خود داشته است؟

در این مورد باید بگویم که سبک بازی شاهین در دو بازی گذشته هیچ تغییری نسبت به لیگ یک نداشته است. اگر بخواهیم نگاهی کلی به ترکیب شاهین بیندازیم، می‌بینیم که این تیم بیشتر شبیه به یک تیم لیگ یکی است و خیلی کم بازیکن لیگ برتری دارد. بدین ترتیب توقع ما از شاهین باید به اندازه بازیکنان و میزان خرجی که این تیم کرده است، باشد.

بسیاری می‌گفتند که گرمای هوا و رطوبت بالای شهر بوشهر می‌تواند به ضرر سپاهان باشد ولی مشخص شد که در حقیقت این مساله بیشتر به ضرر شاهین شهرداری بوده است. نظر شما چیست؟

همیشه وضعیت به همین شکل بوده است. شهر بوشهر در تابستان به‌دلیل رطوبت بالا، اکسیژن کمتری دارد و تمرین کردن در چنین شرایطی بازیکنان را در وضعیت بدی قرار می‌دهد و به هیچ عنوان بازیکنان با تمرینات زیاد در این آب و هوا به گرما عادت نمی‌کنند. از طرفی دیگر این نوع آب و هوا بیشتر به سود تیم‌های است که از مناطق بالاتر به این شهر می‌آیند، چراکه ارتفاع شهر آنها از دریا بیشتر از بوشهر است. این مساله، یک نظریه علمی است که ثابت هم شده است. تیم‌های مانند سپاهان، پرسپولیس، استقلال، تراکتور و ... از شهرهای بالای کشور به اینجا می‌آیند، مطمئنا راحت‌تر می‌توانند در این آب و هوا بازی کنند زیرا مشکل اکسیژن‌گیری ندارند، این دقیقا همان مشکلی است که بازیکنان شاهین شهرداری در بازی‌های خانگی دارند. متاسفانه یک باور غلط هم در این رابطه به‌وجود آمده است که هرچه بازیکنان ما در نوع آب و هوا تمرین کنند، نسبت به تیم‌هایی که بوشهر می‌آیند، آمادگی بیشتری خواهند داشت. به همین دلیل است که پارس جنوبی بیشتر در شهرهایی تمرین می‌کند که ارتفاع بیشتری از استان بوشهر به سطح دریا دارند.

و سوال پایانی. چه سرنوشتی برای شاهین شهرداری پیش‌بینی می‌کنید؟

من مطمئنم که این تیم در لیگ برتر می‌ماند. بازیکنان جوان این تیم انگیزه زیادی دارند و روز به روز بهتر و با تجربه‌تر خواهند شد. از طرفی دیگر تجربه و درایتی که آقای ویسی دارد، می‌تواند کمک زیادی به تیم شاهین شهرداری کند.

یاوری: اختلاف مالی و طبقاتی بین تیم‌های لیگ برتر زیاد است

بامداد جنوب: پیشکسوت فوتبال ایران می‌گوید که در لیگ امسال اختلاف مالی و طبقاتی بین تیم‌ها زیاد است و این اصلا نکته خوبی نیست.

محمود یاوری درباره آغاز لیگ برتر فوتبال و گذشت دو هفته از این مسابقات اظهار کرد: برای این‌که وضعیت تیم‌ها کاملا مشخص شود باید تا هفته چهارم یا پنچم صبر کنیم و هر کارشناس و بیننده‌ای می‌تواند در آن زمان وضعیت تیم‌ها را ارزیابی کند. تا اینجای کار می‌توانیم به روند آماده‌سازی تیم‌ها اشاره کنیم که بعضی از باشگاه‌ها هزینه‌‌های زیادی کردند و بعضی‌ دیگر هنوز مشکلات مالی‌شان حل نشده و نتوانسته‌اند بازیکن جدید جذب کنند. تیم‌هایی مانند تراکتور خوب هزینه کرده‌اند و حتی هنوز هم این کار را ادامه می‌دهند اما تیم‌های دیگری هم وجود دارند که نتوانستند هزینه زیادی کنند و بیشتر با همان بازیکنان فصل گذشته‌شان به میدان می‌آیند. تیم‌هایی مثل پارس جنوبی‌جم، نساجی یا نفت مسجد سلیمان نمی‌توانند بازیکن جذب کنند و مشکلات مالی دارند اما تیمی مثل تراکتور یا دیگر مدعیان دستشان باز بوده و بازیکنان خوبی گرفتند. سپاهان و شهر خودرو در بین تیم‌های مدعی تا الان خوب نتیجه گرفته و هر 6 امتیاز دو هفته نخست را از آن خود کرده‌اند و تیم‌هایی مانند صنعت نفت و نساجی که با هزینه خیلی کم در دو هفته 4 امتیاز گرفته‌ و کار خیلی مهمی انجام داده‌اند.

وی در ادامه گفت‌وگو یادآور شد: تیم‌هایی مانند نساجی و نفت آبادان همیشه تا هفته‌‌های آخر به‌دنبال ماندن در لیگ هستند اما می‌بینیم که امسال از همین ابتدا می‌خواهند خود را بالا بکشند تا کارشان به هفته‌های آخر نرسد. بازی‌ها در ادامه زیباتر می‌شود اما در لیگ امسال اختلاف مالی و طبقاتی بین تیم‌ها زیاد است و این اصلا نکته خوبی نیست. استقلال تیمی است که در دو هفته یک باخت و یک تساوی به دست آورده و در انتهای جدول قرار دارد. نمی‌توانیم از الان بگوییم استقلال حتما تا آخر فصل در در نیمه دوم جدول می‌ماند. باید منتظر باشیم و ببینیم که این تیم در هفته‌های آینده چه مسیری را -حداقل تا هفته چهارم- طی می‌کند.


نام:
ایمیل:
* نظر: