bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۳۹۱۱
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۹ - ۱۰ مهر ۱۳۹۸
خیانتی بزرگ به فوتبال و مردم بوشهر؛
علی پورتنگستانی: بازیکنی که در طی سه سال گذشته بیشترین تاثیر را در لیگ برتری شدن شاهین شهرداری داشت و به محبوبیت خاصی در بین هواداران این تیم رسیده بود، حالا به جرمی متهم شده است که شاید برای همیشه او را از فوتبال ‌دور کند. جرمی که محکومیت آن سنگین‌تر از آن چیزی است که این بازیکن فکرش را می‌کرد.

علی پورتنگستانی: 

بازیکنی که در طی سه سال گذشته بیشترین تاثیر را در لیگ برتری شدن شاهین شهرداری داشت و به محبوبیت خاصی در بین هواداران این تیم رسیده بود، حالا به جرمی متهم شده است که شاید برای همیشه او را از فوتبال ‌دور کند. جرمی که محکومیت آن سنگین‌تر از آن چیزی است که این بازیکن فکرش را می‌کرد.

«تلافی‌اش را در می‌آورم، وقتی دروازه خالی را گل نزدم، آن وقت می‌فهمد که با کی طرف است»، «آنقدر گل می‌خوریم که همین امشب اخراجش کنند تا بفهمد چطور با بچه‌های تیم حرف بزند»، «خیلی رو دارد، ببین وقتی تیم عقب است چه چیزهایی به ما می‌گوید»، این جملات را شاید بسیاری از مربیان اخراج شده بعدها از نزدیکان و دوستان‌شان شنیده باشند. پس از اخراج، دستیار یا یکی از عوامل تیم به مربی اخراجی می‌گوید بازیکنان این‌طور برایت دسیسه چیده‌اند که کله‌پایت کنند. این یک داستان کلی است و فقط در فوتبال ایران نیست که چنین اتفاق‌هایی می‌افتد. در همه جای جهان، داستان‌هایی از این دست وجود دارند و سینه‌به‌سینه و نسل به نسل منتقل می‌شوند. این‌که چطور بازیکنان یک تیم کاری کردند تا سرمربی و مربیان و حتی مدیر یک باشگاه اخراج شوند؛ با کم‌کاری در زمین و گل‌خوردن‌های عمدی و شکست‌های تلخ و سنگینی که دست مربی هم نیست.

در فوتبال ایران از این موارد مشکوک زیاد داریم. به‌خصوص در لیگ‌های یک، دو و سه که پارسال درباره پرونده‌های تبانی و خیانت بازیکنان به تیم‌هایشان، کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال پرونده‌ای قطور تشکیل داد و در نهایت حکم‌های نسبتا سنگینی صادر کرد. حالا در جدید‌ترین مورد، مثل این‌که این اتفاق در شاهین شهرداری بوشهر رخ داده است آن هم به‌وسیله بازیکنی که در این سال‌ها زحمات زیادی برای شاهین کشیده بود و با این تیم از لیگ دو به یک و در نهایت به لیگ برتر سقوط کرد. البته در چند هفته گذشته خبرهای زیادی در مورد دخالت برخی از افراد در تیم شاهین به گوش رسیده بود و حتی این مساله پخش شده بود که چند بازیکن برای اخراج شدن ویسی در تیم کم‌کاری می‌کنند. تا این‌که هفته گذشته بالاخره عبدالله ویسی در این مورد به حرف آمد و از کم‌کاری برخی از بازیکنانش صحبت کرد. او تاکید کرد که این بازیکنان شرافت خود را به‌طور کامل از بین برده‌اند. البته در ادامه حرف‌هایش اشاره‌ای هم به یک بازیکن خاص که وظیفه مهم در تیم کرد. بازیکنی که حداقل در پنج بازی گذشته از نظر آماری جزء ضعیف‌ترین بازیکن شاهین بود ولی خود معتقد بود که هنوز به مرز آمادگی نرسیده است اما همانطور که در گزارش دو روز پیش در این صفحه خواندید، عبدالله ویسی نه تنها میلاد این بازیکن را از لیست بازی در جام حذفی خط زد بلکه او را به بوشهر فرستاد.

البته در هفته‌های گذشته هم خبرهایی در این مورد به گوش رسیده بود که بازیکن موردنظر در بازی‌های شاهین کم‌کاری می‌کند ولی حالا این شایعه مثل این‌که رنگ واقعیت گرفته است. رفتاری که فصل گذشته فروزان به گونه‌ای دیگر با تیم تراکتور انجام داد و البته کمیته انضباطی او را محروم کرد. محرومیتی که در آینده فوتبالی او تاثیر منفی گذاشته است. حالا صارمی به بوشهر بازگشته است تا مدیریت و کادرفنی نظر نهایی را در مورد او بدهند. او خوب می‌داند که در صورت قرار گرفتن در لیست خروج باشگاه، به‌دلیل آنچه که انجام داده است شاید دیگر هیچ تیمی به سراغش نیاید، مساله‌ای که باعث می‌شود این بازیکن با تکنیک و مستعد اما کم‌تجربه خیلی زود از فوتبال بوشهر کنار گذاشته شود.

در همین رابطه با حمید کللی‌فرد، مربی سابق این بازیکن و شاهین شهرداری صحبت کردیم که البته از این موضوع خبر نداشت ولی با شنیدن آن بسیار ناراحت شد.

کللی‌‌‌فرد در این رابطه گفت: من نمی‌دانم در شاهین چه اتفاقی افتاده ولی به هر حال عبدالله ویسی تنها کسی است که می‌تواند خبرهای موثق شاهین را در اختیار رسانه‌ها قرار دهد، چراکه در کنار تیم است و هر روز با بازیکنان در ارتباط است. اگرچه من فکر نمی‌کنم بازیکن موردنظر تیم خیانت کرده باشد اما اگر واقعا او چنین حرکت زشتی را در باشگاه شاهین انجام داده باشد باید منتظر عواقب آن باشد. چنین حرکتی آن هم از طرف یک بازیکن بومی که وظیفه مهم در شاهین شهرداری دارد، نه تنها خیانت به مربی بلکه به تیم شهرش و هواداران آن تیم است. خیانتی که در هیچ شرایطی قابل بخشش نیست. برای من فرقی نمی‌کند که چه کسی مربی شاهین است، چراکه ویسی به هر حال روزی از این تیم می‌رود ولی این شاهین است که می‌ماند. این شاهین است که باید از آن محافظت کنیم، احترام بگذاریم و برایش جانفشانی کنیم. این مساله برای بازیکنان بومی و کاپیتان تیم اهمیت بیشتر دارد به‌خصوص کاپیتان تیم که باید از افزایش حاشیه در درون تیم جلوگیری کند. اگر یک بازیکن غیربومی به‌دلیل کم‌بازی کردن دست به چنین کاری می‌زد اینقدر ناراحتی به همراه نداشت. البته قبول دارم که فضای مجازی باعث شد شایعات خیلی زود پخش شوند ولی دود همه این ماجراها به چشم باشگاه شاهین شهرداری می‌رود. من معتقدم که با درایت بزرگان و پیشکسوتان خیلی زود شاهین از چنین شرایطی خارج شود تا دیگر موضوع پیش نیامده است. من باز هم امیدوارم کم‌کاری این بازیکن یک سوء‌تفاهم باشد ولی واقعا اگر وی چنین کاری را انجام داده باشد، من برایش متاسفم.

در ادامه ما حرفی با این بازیکن که که در فصل گذشته لیگ یک ستاره‌ تیمش بود داریم. آیا برای منفعت‌طلبی یک نفر که همه به‌خوبی او را می‌شناسیم ارزش داشت که به تیم شهرت خیانت کنی؟ آیا ارزشش را داشت که هوارادارن خونگرم شاهین که از روی سکوها همیشه نام تو را بر زبان می‌آوردند ناامید کنی؟ آیا ارزشش را داشت که عبدالله ویسی و هم‌تیمی‌هایت را این‌گونه ناراحت کنی؟ آیا ارزشش را داشت که اینگونه با سرنوشت تیمی بازی کنی که تنها دلخوشی برخی از مردم این شهر است؟

در پایان باید گفت واژه خیانت واژه ترسناکی است. اصلا شنیدنش در هر جا و مکان تن آدم را می‌لرزاند. خیانت یک واژه با بار منفی است و ذات خودش هم منفی است. وقتی پای خیانت به مستطیل سبز کشیده می‌شود آن وقت ماجرا دردناک‌تر است، چراکه فوتبال یک ورزش تیمی است و اعضای یک تیم با هم همدل و هم‌جهت و رفیق هستند و اگر خیانت در مستطیل سبز اتفاق بیفتد آن وقت است که اوج خیانت در رفاقت تیمی رخ می‌دهد تا تراژدی دردناکی شکل بگیرد؛ دردی که البته هیچ درمانی نخواهد داشت.خیانت درست مثل خنجرزدن از پشت است با این تفاوت که درد خنجر با تاخیر حس می‌شود.

رنگرز: چشم‌انداز ما المپیک ۲۰۲۴ است

بامداد جنوب: مدیر جدید تیم‌های ملی کشتی فرنگی ‌می‌گوید که کادرفنی تیم ملی کشتی فرنگی با قدرت به کار خود ادامه می‌دهد و تمام تلاش ما این است هر آنچه را که باعث آرامش کادرفنی در جهت کسب موفقیت می‌شود، مهیا کنیم.

حسن رنگرز درباره انتخابش به‌عنوان مدیر تیم‌های ملی کشتی فرنگی و سخنگوی فدراسیون کشتی، گفت: با توجه به شرایط امروز کشتی و با این نگاه و رویکرد که با حضور بنده به‌عنوان یکی از اهالی کشتی، زمینه برای ایجاد وحدت و همدلی هر چه بیشتر میان جامعه کشتی برقرار می‌شود، بنده برای این سمت انتخاب شدم. امیدوارم بتوانم در جهت رشد و اعتلای هر چه بیشتر کشتی فرنگی و همدلی میان جامعه کشتی و همچنین رسانه‌ها به اهدافی که داریم برسیم تا در سال المپیک حق مطلب در خصوص کشتی به معنای واقعی ادا شود.

مدیر تیم‌های ملی کشتی فرنگیدرباره وضعیت کشتی فرنگی و این‌که آیا می‌توان به درخشش کشتی فرنگی در المپیک ۲۰۲۰ امیدوار بود، یادآور شد: بی‌شک جای امیدواری وجود دارد. کشتی فرنگی پوست‌اندازی کرده و مجموعه‌ای از نفرات جوان و باانگیزه در کنار باتجربه‌ها در تیم ملی حضور دارند که می‌توانند به نتایج خوبی برسند. کادرفنی تیم ملی شهامت زیادی به خرج داد که جوانان را به میدان آورد و این کار ارزش زیادی دارد. اعتقاد من بر این است با این تیمی که در اختیار داریم می‌توانیم چشم‌انداز روشنی را در کشتی فرنگی جهان داشته باشیم. با توجه به اتفاق‌های فنی در کشتی فرنگی و میدان دادن به جوانان، چشم‌انداز اصلی ما کسب موفقیت در المپیک ۲۰۲۴ است اما با وجود این معتقدم این جوانان در المپیک توکیو نیز می‌توانند، بدرخشند. اعتماد به توانمندی کشتی‌گیران وجود دارد. در حال حاضر آن چیزی که اهمیت دارد این است که سهمیه‌های باقیمانده برای حضور در المپیک را بگیریم. ما در اوزان ۶۷، ۸۷ و ۹۷ کیلوگرم نفرات با تجربه و جوان خوبی در اختیار داریم و بی‌شک اتفاق‌های خوبی در این اوزان خواهد افتاد. البته باید مقداری تحمل و صبر داشته باشیم. با اعتماد به کادرفنی که طی یک دهه گذشته با عملکرد خود به‌خوبی پاسخگوی اعتمادها بوده می‌توانیم، شاهد درخشش کشتی فرنگی باشیم.


نام:
ایمیل:
* نظر: