bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۳۹۸۱
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۰۲ - ۳۰ مهر ۱۳۹۸
پس از یک هفته سردرگمی؛
علی پورتنگستانی: در گوشه و کنار شهر اسامی زیادی برای سرمربی شاهین شهرداری شنیده می‌شود. حالا اما به‌نظر می‌رسد که نهایت تا ساعاتی دیگر سرمربی جدید شاهین انتخاب می‌شود ولی این فرد چه کسی خواهد بود؟

علی پورتنگستانی:

در گوشه و کنار شهر اسامی زیادی برای سرمربی شاهین شهرداری شنیده می‌شود. حالا اما به‌نظر می‌رسد که نهایت تا ساعاتی دیگر سرمربی جدید شاهین انتخاب می‌شود ولی این فرد چه کسی خواهد بود؟

اوایل هفته گذشته بود که در اتفاقی غیرمنتظره، عبدالله ویسی با توافقی با مسوولان شاهین شهرداری از این تیم جدا شد و باعث شد شاهین شهرداری در بازی با تیم سایپا بدون سرمربی به میدان برود، همانطور که دیدید، رفتن عبدالله ویسی شوک مثبتی به شاهین وارد کرد و این تیم توانست در جام حذفی با دو گل از سد تیم سایپا عبور کند و به مرحله بعد مسابقات راه پیدا کند. مساله‌ای که چند روزی است ذهن مسوولان و هواداران شاهین شهرداری را مشغول کرده است این است که سرمربی آینده این تیم چه کسی خواهد بود. در چند روز گذشته اسامی زیادی برای این سمت معرفی شد که مهم‌ترین آنها، علی دایی و علی کریمی بودند که به دلایلی پیشنهاد شاهین را نپذیرفتند. سه روز پیش خبر رسید که اعضای هیات مدیره باشگاه شاهین بالاخره سه مربی را به‌عنوان گزینه‌های اصلی خود مد نظر دارند. نادر دست‌نشان، علیرضا مرزبان و مهدی پاشازاده، مربیانی هستند که مدیران شاهین شهرداری برای جانشینی ویسی در نظر گرفته‌اند. در میان این سه نفر، تنها پاشازاده بود که به‌عنوان سرمربی فعالیت می‌کرد و سرمربیگری شهرداری ماهشهر بر عهده داشت. نکته جالب ماجرا این است که دو روز پیش، پاشازاده از سمت خود در تیم شهرداری ماهشهر استعفا کرد تا گمانه‌زنی‌ها در مورد این مربی جوان به اوج خود برسد. حتی در این رابطه خبری رسید که گویا مذاکرات خوب پیش رفته و این مربی از سمت خود استعفا کرده است. این در حالی است که وی در تیم‌های دسته اولی موفقیتی به نام خود ثبت نکرده است و در صورتی که تجربه حضور روی نیمکت تیم شاهین بوشهر در لیگ برتر را به‌ دست بیاورد برای اولین‌بار در سمت سرمربی روی نیمکت لیگ برتر خواهد نشست.

حالا اما خبر رسیده است که مسوولان باشگاه شاهین در روزهای گذشته، امیرحسین پیروانی را هم به گزینه‌های خود اضافه کرده‌اند. این در حالی است مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال پیش‌تر از اضافه شدن پیروانی به کادرفنی تیم امید و فعالیت او به‌عنوان دستیار حمید استیلی خبر داده بود. در همین رابطه سرپرست باشگاه شاهین شهرداری گفت‌وگویی کرده است که در ادامه مشروح آن را می‌خوانیم. سعید مسیگر ضمن تائید این خبر گفت: یکی از اعضای باشگاه، مذاکراتی را با پیروانی انجام داده است و شرایط او را هم در نظر گرفتیم که باید ببینیم در نهایت چه اتفاقی رخ می‌دهد. امروز، جلسه هیات مدیره را برگزار خواهیم کرد و گزینه‌ها را بررسی می‌کنیم. با این حال فکر می‌کنم سرمربی تیم تا بعد از بازی با نفت مسجدسلیمان (امشب) معرفی می‌شود.

وی درباره صحبت‌هایی مبنی بر توافق نهایی باشگاه با مهدی پاشازاده و هم‌زمانی کناره‌گیری او از سمت سرمربیگری شهرداری ماهشهر با مذاکرات با این مربی، تصریح کرد: هواداران هم به ما این حرف را می‌زنند که چنین چیزی صحت ندارد. ما مذاکراتی را با او داشتیم اما شاید استعفای پاشازاده در این برهه زمانی، حساسیت ایجاد کرده است.

به هر حال این روزها هر مسوولی از یک اسم به‌عنوان سرمربی آینده شاهین نام برده است که این نشان می‌دهد مسوولان باشگاه شاهین طرز تفکر متفاوتی دارند. البته باید این نکته را در نظر گرفت که مهرداد کریمیان که کمک اول ویسی در شاهین بود و به‌عنوان مربی در بازی با سایپا روی نیمکت شاهین بود و تیم را رهبری کرد، نشان داد می‌تواند کمک زیادی به این تیم کند. درست است که او تجربه کافی ندارد ولی اگر مسوولان شاهین نتوانستند از میان گزینه‌ها کسی را انتخاب کنند، می‌توانند با جذب دو دستیار باتجربه در کنار مهرداد کریمیان، به او اعتماد کنند تا بتواند توانایی‌های خود را به نمایش بگذارد. امیدواریم مسوولان هیات مدیره شاهین، شهرداری و شورای شهر بهترین تصمیم برای این تیم بگیرند، تیمی که روز جمعه این هفته در دیداری حساس به مصاف پرسپولیس می‌رود.

اما یکی دیگر از موضوعاتی که این روزها حاشیه‌های زیادی برای باشگاه شاهین ایجاد کرد، مباحث مربوط به اسپانسر احتمالی باشگاه است. حدود دو هفته پیش بود که خبر رسید یک اسپانسر از تهران به بوشهر آمده است تا اسپانسر شاهین شهرداری شود. همان روزهای اول مشخص شد که اسپانسر، شرکت نفت پارس طلاییه است که ریاست آن بر عهده جهانیان است. وقتی مشخص شد که اسپانسر احتمالی باشگاه چه کسی است، برخی‌ها سعی کردند با رونمایی از اتفاق‌هایی که سال‌ها پیش برای جهانیان در تیم نفت تهران رخ داده بود سوء‌استفاده کنند و کار را برای اسپانسر سخت کنند. طبق اطلاعات دریافتی، حتی این شرکت تعهدهای خود را به باشگاه شاهین شهرداری فرستاده است تا پس از پذیرفته شدن آن، کار خود را شروع کند. البته سرپرست باشگاه شاهین شهرداری بوشهر در مورد واگذاری این باشگاه به شرکت نفت پارس طلاییه تاکید کرد: ما نشستی با جهانیان (مالک شرکت نفت) برگزار کردیم و پس از آن، جلسه‌ای با اعضای هیات مدیره داشتیم. مسوولان این شرکت، شرایط موردنظر خود را ارائه کرده بودند که ما روی بند به بند درخواست‌های شرکت، پیشنهادهای خود را نوشتیم و به آنها ارسال کردیم.

وی درباره سابقه نه چندان خوب جهانیان در مالکیت باشگاه نفت تهران، گفت: اگر در تمام موارد با او به توافق برسیم، از نهادهای بازرسی استعلام‌های لازم را می‌گیریم و این‌گونه نیست پس از توافق در تمام بندها، پای امضای قرارداد برویم. باید همه‌ جوانب را در نظر بگیریم و علاوه بر آن، قرارداد محکمی ببندیم. بی‌شک اعضای شورای شهر روی کار شهردار نظارت می‌کنند و همه‌چیز مطابق قوانین معاملات شهرداری پیش می‌رود.

سرپرست باشگاه شاهین شهرداری شهرداری بوشهر در پاسخ به این پرسش که آیا قرار است این باشگاه به جهانیان واگذار شود یا شرکت او صرفا به‌عنوان اسپانسر فعالیت خواهد کرد، تصریح کرد: بستگی دارد که به چه توافقی برسیم. ما پیشنهاد خود را برای واگذاری یا اسپانسری باشگاه ارائه کردیم و منتظریم ببینیم کدام یک از آنها اتفاق می‌‌افتد. اگر بخواهیم باشگاه را واگذار کنیم، باید حدود 10 روز آینده رخ دهد و این‌گونه نیست که به پایان فصل موکول شود.

به هر حال حرف و حدیث پیرامون باشگاه شاهین در این روزها به اوج خود رسیده است ولی با وجود این امیدواریم که مسوولان باشگاه بهترین انتخاب‌ها را داشته باشند.

ورمزیار: بازیکنان استقلال باید بدانند پیراهن چه تیمی را پوشیده‌اند

بامداد جنوب: پیشکسوت باشگاه استقلال اعتقاد دارد که تیم تحت هدایت آندره‌آ استراماچونی هنوز با استقلال واقعی، فاصله زیادی دارند.

صادق ورمزیار درباره برتری 3 بر صفر تیم فوتبال استقلال مقابل فجر سپاسی شیراز در مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی، گفت: این مسابقه نتیجه خوبی برای استقلال در پی داشت و صعود به مرحله بعدی جام حذفی، نکته بسیار خوبی بود اما تیم از لحاظ فنی خیلی قوی نبود و هنوز به زمان و تمرین بیشتری نیاز دارد.

«استقلال باید بیشتر از این کار کند تا در لیگ برتر موفق باشد.»، وی ضمن بیان این جمله تصریح کرد: در نیمه اول چیزی از استقلال ندیدیم. در نیمه دوم اما مالکیت توپ و میدان را به‌خوبی در اختیار داشتیم، با این حال نتوانستیم به‌خوبی موقعیت‌های گلزنی طراحی کنیم. معلوم نبود که تیم می‌خواهد از چه راهی به گل برسد، از ارسال از جناحین یا پاس در عمق. این حملات سردرگم باعث شد استقلال زمان را از دست بدهد.

پیشکسوت باشگاه استقلال در پاسخ به این پرسش که آیا آبی‌پوشان به بازیکنی جدید نیاز دارند یا خیر، خاطرنشان کرد: استقلال به هافبکی طراح نیاز دارد تا به بازی نظم دهد و حملات تیم را طراحی کند. استقلال همچنین به زمان احتیاج دارد تا هماهنگ شود و افکار استراماچونی را در تیم ببینیم. جابه‌جایی متعدد بازیکنان و کمبود زمان به بازیکنان اجازه نداده که به هماهنگی برسند. استقلال به چند بازیکنی که بتوانند تیم را راه بیندازند، بسیار نیاز دارد.

مربی پیشین تیم فوتبال استقلال درباره شانس موفقیت این تیم در هفته‌های آتی لیگ برتر فوتبال، یادآور شد: استقلال در لیگ برتر، بازی‌های سختی پیش رو دارد که فکر می‌کنم اگر پیش از این دیدارها به هماهنگی لازم برسد، می‌توان به موفقیت تیم امیدوار بود اما اگر این هماهنگی تا بازی‌های سخت هم ایجاد نشود و روند پیروزی‌های استقلال متوقف شود، تیم دچار استرس می‌شود که این برای استقلال خطرناک است.


نام:
ایمیل:
* نظر: