bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۴۰۱۹
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۲۳ - ۱۷ آبان ۱۳۹۸
آقایان به فکر گزینه‌های بهتری باشند
علی پورتنگستانی: حمید کللی‌فرد که خود سابقه زیادی در شاهین شهرداری دارد معتقد است که مسوولان شاهین نه تنها زمان زیادی از دست داده‌اند بلکه گزینه‌های مطرح شده آنها هم در حد و اندازه‌هایی شاهین شهرداری نیست.حدود یک ماه از رفتن عبدالله ویسی از شاهین شهرداری می‌گذرد ولی با وجود این مدیران این باشگاه هنوز نتوانسته‌اند گزینه‌ای برای هدایت این باشگاه انتخاب کنند که در نوع خود جالب است. این در حالی است

علی پورتنگستانی: 

حمید کللی‌فرد که خود سابقه زیادی در شاهین شهرداری دارد معتقد است که مسوولان شاهین نه تنها زمان زیادی از دست داده‌اند بلکه گزینه‌های مطرح شده آنها هم در حد و اندازه‌هایی شاهین شهرداری نیست.

حدود یک ماه از رفتن عبدالله ویسی از شاهین شهرداری می‌گذرد ولی با وجود این مدیران این باشگاه هنوز نتوانسته‌اند گزینه‌ای برای هدایت این باشگاه انتخاب کنند که در نوع خود جالب است. این در حالی است که شاهین شهرداری در آخرین روز این هفته در بوشهر در دیداری شش امتیازی به مصاف گل‌گهر سیرجان می‌رود که مدیران آن مثل باشگاه شاهین در ابتدای لیگ سرمربی خود را برکنار کردند ولی خیلی زود جانشینش که مجید جلالی باشد، روی کار آوردند تا این تیم از نظر فنی ضربه‌ای نخورد اما برای ما و همه هواداران باشگاه شاهین شهرداری یک سوال بزرگ پیش آمده است که چرا مدیران باشگاه اینقدر در انتخاب سرمربی تیم تعلل کرده و امروز و فردا می‌کنند. طی دو هفته گذشته اسامی زیادی در باشگاه رد و بدل شد و کار تا آنجا پیش رفت که یکی از گزینه‌ها با دعوت یکی از اعضای شورای شهر به بوشهر آمد که در نهایت دعوت نتیجه‌ای در بر نداشت. حتی در یک هفته‌ اخیر از مرزبان به‌عنوان سرمربی بعدی شاهین نام برده شد که در نهایت بین طرفین توافقی صورت نگرفت. آخرین گزینه هم میشو کریستیچوویچ بود که انتخاب این مربی هم فعلا در هاله‌ای از ابهام است، چراکه به گفته مدیرعامل باشگاه، در جلسه‌ای که برای انتخاب نهایی سرمربی در روز 13 آبان برگزار شد، به‌دلیل تعدادی از مسوولان باشگاه این جلسه هیچ نتیجه‌ای نداشته است.

اما همانطور که در روزهای گذشته در این صفحه خوانید در شاهین هر کس گزینه‌ای برای سرمربی شاهین شهرداری دارد که این مساله بدترین اتفاقی است که در می‌تواند برای یک باشگاه رخ دهد. در واقع باید گفت از آنجا که شاهین شهرداری در حال حاضر چندین صاحب دارد نمی‌توان شرایطی بهتر از این برای باشگاه تصور کرد. در واقع افرادی که امروز خود را دلسوز این باشگاه می‌دانند، نمی‌دانند که چه ظلمی در حق هواداران باشگاه می‌کنند. برای بررسی این موضوع به سراغی یکی پیشکسوتان این باشگاه، حمید کللی‌فرد رفتیم که خود در این سال‌ها درباره این مسائل تجربه زیادی کسب کرده است.

همانطور که می‌دانید چند هفته‌ای است که شاهین بدون سرمربی در لیگ برتر به‌ میدان می‌رود و به‌جز پیروزی در یکی از بازی جام حذفی، چیزی جز شکست نصیب این تیم نشده است. فکر می‌کنید چرا مدیران باشگاه در انتخاب سرمربی تعلل می‌کنند؟

متاسفانه مشکل اصلی شاهین مدیریت این باشگاه است که یک ماه تیم را بدون سرمربی گذاشته است. بعد از ویسی، شاهین چهار بازی بدون سرمربی در لیگ برتر برگزار کرد، یعنی این تیم 12 امتیاز از دست داده است. مدیران این باشگاه اگر دقت بیشتری به‌خرج می‌دادند، با آوردن یک مربی باکلاس و باتجربه می‌توانستند از این 12 امتیاز ممکن حداقل سه تا چهار امتیاز را به‌دست بیاوردند ولی خب این اتفاق نیفتاد. در حال حاضر فاصله میان تیم‌ها در لیگ نوزدهم خیلی زیاد نیست و با یک برد می‌توان تا چند رتبه بالا رفت ولی شاهین در حاضر به‌راحتی امتیاز از دست می‌دهد و همین مساله باعث شده قعرنشین لیگ باشد. نکته ناراحت‌کننده‌تر این است که مسوولان و مدیران هم در حال حاضر در خواب خرگوشی فرو رفته‌اند. البته باید بگویم که من در درون باشگاه قرار ندارم و نمی‌دانم چه اتفاق‌هایی در حال رخ دادن هستند ولی همه‌چیز در این باشگاه مشخص است. شاهین در حال امتیاز از دست دادن است و در حال سقوط آزاد به لیگ دسته یک کشور است و ناراحت‌کننده‌تر از این موضوع این است که هیچ اتفاقی رخ نمی‌دهد. با تمام این مسائل، من معتقدم با توجه به بازی‌های زیادی که تا آخر فصل وجود دارد، شاهین همچنان شانس این را دارد که خود را از قعر جدول جدا کند و به میانه جدول مسابقات برود.

مساله‌ای که این روزها هواداران باشگاه را بیشتر نگران کرده است، این است که شاهین به یک باشگاه چند قطبی تبدیل شده است که هر قطب آن دنبال آوردن گزینه خود است. نظر شما در این رابطه چیست؟

از نظر من تمام گزینه‌هایی که مدنظر مسوولان و مدیران باشگاه است نمی‌توانستند به تیم کمک کنند و نمی‌توانند هم به شاهین کمک کنند. آنها باید به‌دنبال گزینه‌های بهتری باشند که بتواند به باشگاه از نظر فنی کمک کند نه این‌که فقط اسم سرمربی را یدک بکشد. شاهین در حال حاضر در وضعیتی قرار گرفته که باید برای آوردن یک سرمربی با خوب هزینه کند. این‌که هر کسی به باشگاه فشار بیاورد که گزینه خود را سرمربی تیم کند، اتفاق تلخی است که به هر حال در شاهین شهرداری رخ داده است و آنها باید بدانند با این کارها چیزی درست نمی‌شود. بار دیگر تاکید می‌کنم که هیچ کدام از گزینه‌های مطرح شده نمی‌توانند به شاهین کمک کنند مگر این‌که آقایان به‌دنبال گزینه‌ای بهتر از قبلی‌ها باشند. شاهین سرمربی می‌خواهد که به این تیم کمک کند، تجربه خوبی در لیگ برتر داشته باشد و شیوه مدیریت تیم را بداند.

سوال پایانی، فکر می‌کنید آوردن میشو در این مقطع از فصل به‌سود شاهین است؟

در حال حاضر محتمل‌ترین گزینه برای سرمربیگری باشگاه شاهین آقای میشو است که از نظر همه بهتر از مربیان مطرح شده قبلی است ولی معتقدم که باید گزینه‌ای بهتر از میشو برای شاهین انتخاب شود. به هر حال وقتی یک مربی خارجی به تیمی مثل شاهین می‌آید، قراردادها به‌صورت حرفه‌ای بسته می‌شود و این مساله ممکن دشواری‌هایی برای مدیران باشگاه به‌وجود آورد. با تمام این تفاسیر باید گفت که زمان در حال گذر است و آقایان تا دیر نشده باید آستین را بالا زده و فکری اساسی برای شاهین شهرداری کنند، چراکه حیف است تیمی که با این همه سختی و دشواری به لیگ برتر آمده، باز هم روند سقوط در پیش بگیرد. آیا این حق هواداران شاهین است که بار دیگر سقوط تیم خود را مشاهده کنند؟ امیدوارم در روزهای آینده اتفاق‌هایی رقم بخورد که به‌سود شاهین باشد.

سرمربی بلژیکی همچنان در انتظار پاسخ ایران

بامداد جنوب: یکی دیگر از رسانه‌های بلژیک مدعی شده که ویلموتس درخواست قطع همکاری با تیم ملی را داده و امکان دارد هدایت یکی از تیم‌های باشگاهی کشورش را برعهده بگیرد.

پایگاه خبری نیوزبلاد بلژیک، خبری که روز گذشته یکی دیگر از رسانه‌های این کشور (سایت BH) منتشر کرده بود را تائید کرده و نوشته که مارک ویلموتس به‌دلیل پرداخت نشدن حقوقش از سوی فدراسیون فوتبال ایران، درخواست فسخ قراردادش را داده و خواهان پایان همکاری‌اش با تیم ملی ایران شده است.

این سایت نوشته ویلموتس با وجود کسب نتایج قابل قبول در شش ماهی که هدایت تیم ملی ایران را برعهده داشت، به‌دلیل دریافت نکردن مطالباتش می‌‌خواهد خیلی زود به همکاری‌اش با فدراسیون فوتبال ایران پایان دهد و با اعلام این موضوع به مسوولان فدراسیون منتظر پاسخ آنهاست.

نیوزبلاد در همین حال از تمایل سرمربی سابق تیم ملی فوتبال بلژیک برای بازگشت به کشورش برای هدایت «آنتورپ» یکی از تیم‌های باشگاهی لیگ دسته اول بلژیک خبر داده است. آنتورپ در لیگ دسته اول بلژیک پس از گذشت 13 هفته از رقابت‌ها در رده هفتم است و 12 امتیاز با صدر جدول فاصله دارد. به همین دلیل شایعاتی مبنی بر احتمال برکناری سرمربی آن، مطرح شده و نیوزبلاد هم نوشته در صورتی که این باشگاه سرمربی‌اش، لاژلو بولونی را برکنار کند، خیلی نباید تعجب کرد اگر ویلموتس به جای او روی کار بیاید. این سایت می‌نویسد: رابطه ویلموتس با لوسیانو دِاونفریو مدیر ورزشی باشگاه آنتورپ همیشه خوب بوده است. ویلموتس همیشه به رسانه گفته که دوست دارد یک روز با دِاونفریو کار کند.

نیوزبلاد سپس نقل قولی از ویلموتس در مصاحبه‌ای که او دو سال پیش انجام داده آورده که در آن آمده است: من و داونفریو دوست یکدیگر هستیم و این بر کسی پوشیده نیست. ما در مقاطع مختلفی از زندگی‌ کاری و شخصی‌مان حامی یکدیگر بوده‌ایم. او قبل از اینکه کارش را در آنتورپ شروع کند با من درباره آن صحبت کرده بود. او یک کارشناس فوتبالی خبره است و من یک روز با او کار خواهم کرد. نمی‌دانم کجا یا چه زمانی اما این اتفاق بی‌شک یک روز رخ خواهد داد.


نام:
ایمیل:
* نظر: