bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۴۲۴۵
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۷ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۸
سومین برد پیاپی بوشهری‌ها در لیگ برتر؛
علی پورتنگستانی : سومین پیروزی متوالی شاهین شهرداری در لیگ برتر؛ هم هواداران این تیم را به هفته‌های آینده امیدوار کرد و هم باعث شد این تیم بالاخره پس از 21 هفته از قعر جدول جدا شود و جای خود را تقدیم پیکان ویسی کرد.

علی پورتنگستانی : سومین پیروزی متوالی شاهین شهرداری در لیگ برتر؛ هم هواداران این تیم را به هفته‌های آینده امیدوار کرد و هم باعث شد این تیم بالاخره پس از 21 هفته از قعر جدول جدا شود و جای خود را تقدیم پیکان ویسی کرد.

هفته بیست و یکم لیگ برتر روز گذشته برگزار شد و تیم شاهین شهرداری در یک بازی حساس در بوشهر به مصاف تیم ماشین‌سازی تبریز رفت که در هفته‌های گذشته نتوانسته بود نتایج خوبی کسب کند و به همین دلیل برای بازگشت به روند گذشته فقط برای برد به بوشهر آمده بود اما در سوی دیگر بوشهری‌ها روند بسیار خوبی طی کرده‌ بودند و قبل از این بازی دو برد پیاپی در لیگ برتر به‌دست آورده بودند. در نهایتآنها امروز موفق شدند این روند درخشان را ادامه دهند و با نتیجه 3 بر یک از سد ماشین‌سازی تبریز عبور کنند و بعد از نیم‌فصل یک پله از قعر جدول بالا بروند و به بقا در لیگ برتر از همیشه امیدوارتر شوند. آنها با این برد اجازه ندادند ماشین‌سازی بعد از چهار هفته به برد برسد.

همانطور که انتظار می‌رفت این بوشهری‌ها بودند که بازی را خوب شروع کردند و در همان دقایق ابتدایی بازی چند موقعیت نصفه و نیمه هم روی دروازه تبریزی‌ها ایجاد کردند ولی مهاجمان نتوانستند از این توپ‌ها استفاده خوبی کنند. حملات پردامنه شاهین ادامه داشت تا در نهایت این تیم در دقیقه 25 بازی به گل اول دست پیدا کردند. به این ترتیب که اشتباه عجیب ادورادو دوسانتوس موجب شد توپ به حسین مالکی برسد که این بازیکن بعد از توپ‌ربایی پاس در عرضی به میلاد صارمی و این مهاجم دروازه ماشین‌سازی را باز کرد. پس از این گل بازی، باز هم این بوشهری‌ها بودند که توپ و میدان را تصاحب کردند و همچنان به تیم ماشین‌سازی فشار وارد ‌کردند. بالاخره این فشارها نتیجه داد و پاس در عمق چیپ و دیدنی حسین مالکی را اسماعیل شریفات با مهار توپ و شوت فنی به تور دروازه چسباند و شاهین را به گل دوم رساند. در نهایت نیمه اول بازی با نتیجه 2 بر صفر به سود شاگردان میشو به پایان رسید.

با شروع نیمه دوم تیم شاهین مقداری عقب نشست و توپ را در اختیار ماشین‌سازی تبریز قرار داد، اتفاقی که البته نتیجه عکس برای بوشهری‌ها داد. برنامه میشو در این نیمه دادن توپ به تبریزی‌ها و استفاده از ضدحملات بود ولی این برنامه به‌خوبی اجرا نشد و بازیکنان ماشین‌سازی چند موقعیت خوب روی دروازه شاهین به وجود آوردند که اگر واکنش‌ها به موقع ماکسیم نبود شاهین در همان دقایق ابتدایی این نیمه گل اول را دریافت می‌کرد. هر چقدر از بازی می‌گذشت، حملات تبریزی‌ها هم خطرناک‌تر می‌شد تا در نهایت محمد قادری که بعد از ورودش به زمین موقعیت‌های خطرناکی به وجود آورده بود، با فرار از سمت راست محوطه جریمه شاهین شهرداری با پاس در عرض توپ را به عزیز معبودی رساند و این مدافع چپ پیشتاخته گل اول ماشین‌سازی را به‌ثمر رساند. پس از این گل استرس تمام بازیکنان شاهین و هواداران این تیم را فراگرفته بود و همین مساله باعث شد بازیکنان ماشین‌سازی فشار خود را بیشتر کنند. گل سوم شاهین همه‌چیز را برای ماشین‌سازی تمام کرد. در دقایق پایانی نیمه دوم حسن نجفی با استفاده از یک ضربه ایستگاهی توانست به زیبایی دروازه لک را برای بار سوم باز کند. در نهایت این بازی با نتیجه 3 بر صفر به سود بوشهری‌ها به پایان رسید تا روزهای خوش میشو در بوشهر همچنان ادامه داشته باشد.

بهترین بازیکن

اسماعیل شریفات و حسین مالکی، دو بازیکنی بودند که با تلاش و دوندگی بی‌امان و خستگی‌ناپذیر تا پایان مسابقه نقش زیادی در برد شاهین شهرداری ایفا کردند؛ شریفات با گلزنی و گرفتن خطاهای متعدد و ... بارها خط دفاعی ماشین‌سازی را آزار داد و مالکی نیز علاوه بر خلق موقعیت، پاس‌های خطرناک، استفاده از تکنیک خود و مهم‌تر از همه دادن دو پاس گل بازی موثری ارائه داد.

اتفاق ویژه

شاهین شهرداری بوشهر روزهای تلخ نیم‌فصل اول را فراموش کرده و مصمم است با میشو در لیگ برتر بماند؛ آنها که بعد از وقفه لیگ برتر دو برد ارزشمند را کسب کرده بودند، امروز هم توانستند ماشین‌سازی را با 3 گل بدرقه کنند تا از قعر جدول هم فاصله بگیرند و امیدوار به بقا در لیگ برتر شوند.

کُند بودن مدافعان، مشکل تیم‌های ایرانی است

میشو کریستیچوویچ، سرمربی شاهین شهرداری در نشست خبری بعد از پیروزی تیمش در مقابل ماشین‌سازی تبریز خاطرنشان کرد: در این لحظه واقعا امیدوار به آینده و خوشحال هستیم. این سومین برد متوالی ما بود و خدا را شکر می‌کنم که همه ما توانستیم کار بزرگی انجام دهیم. بخشی از بازی خوب عمل کردیم و دقایقی هم عملکرد خوبی نداشتیم. موقعیت‌هایی داشتیم که از آنها استفاده نکردیم. ماشین‌سازی تیم بسیار خوبی است و بازیکنان باکیفیتی دارد. صادقانه بگویم پیش از این دیدار از شرایط بازی می‌ترسیدم اما خدا را شکر می‌کنم که همه‌چیز به‌خوبی تمام شد. بازیکنان تلاش کردند که پیروز شوند و خدا هم ما را حمایت کرد و شانس با ما همراه بود. ما به مدت دو هفته زمان برای استراحت داریم و به بازیکنان قول داده بودم که در صورت پیروزی، به آنها سه روز استراحت می‌دهم. بازیکنان با تلاش خودشان این مرخصی را به دست آوردند و پس از آن دوره سخت ما شروع می‌شود. امیدوارم بتوانیم کاری را که آغاز کردیم به‌خوبی تمام کنیم و در لیگ برتر بمانیم. شرایطی نداریم که بتوانیم در تمام بازی، بر تیم حریف را فشار وارد کنیم، در واقع این قدرت را نداریم.

وی در ادامه گفت‌وگو خاطرنشان کرد: بازیکنانی که دارم برای من بهترین هستند و تلاش می‌کنند در زمین، بهترین عملکرد ممکن را ارائه دهند. پیش از آن که من به شاهین بیایم، چند مربی ایرانی جرأت بر عهده گرفتن تیم را نداشتند و فکر می‌کردند اتفاق خوبی نمی‌افتد. چند بازیکن تیم ما تغییر کردند و می‌توانیم با سهمیه فیفا دو بازیکن بگیریم. ما در نیم‌فصل اول تنها ۶ گل زده بودیم اما در سه بازی اخیر، هشت بار دروازه حریفانمان را باز کردیم. امیدوارم بازیکنان در آینده نیز خوب تمرین کنند و با این روش به موفقیت دست پیدا کنند. باید بگویم که کُند بودن مدافعان، مشکل تیم‌های ایرانی است. مهم‌ترین مساله برای یک تیم، پیش‌فصل و انتخاب بازیکنان است، چون باید تیم خوبی ساخته شود. بیشتر تیم‌ها با این مشکل درگیر هستند و تلاش می‌کنند آن را حل کنند.

میشو در پاسخ به این پرسش که آیا نتایج خوب شاهین مربوط به بازیکنان جدید است، گفت: من هنوز هم می‌گویم جادوگر نیستم و تنها خدا می‌داند که در آینده چه اتفاقی می‌افتد. من در تمرین آخر تیم ناراحت شدم، چون بازیکنان ایرانی نمی‌خواهند تمام توانشان را در تمرین بگذارند و این مرا آزار داد. فکر می‌کنم از طریق تمرین خوب و با نشاط و همچنین با همدلی می‌توانیم از شرایط فعلی هم بهتر باشیم.بعضی بازیکنان خوب تمرین نمی‌کنند و بعد می‌گویند خدایا کمکم کن! در حالی که اول باید تلاش کرد و بعد از خدا کمک خواست، ما با تمرین خوب و کمک خداوند در لیگ می‌مانیم. خدا را شکر ما در زمین ورزشگاه شهید مهدوی تمرین کردیم و از مدیران ورزشگاه تشکر می‌کنم که چنین اجازه‌ای به ما دادند. ما برای تمرین در کمپ شهرداری مشکل داریم اما در ورزشگاه شهید مهدوی می‌توانیم خوب تمرین کنیم و می‌دانید که تمرین خوب بسیار موثر است.

تعجب می‌کنم که ناظر داوری به رنگ جوراب حامد لک ایراد گرفت!

غلامرضا باغ‌آبادی، سرمربی ماشین‌سازی تبریز در نشست خبری بعد از بازی مقابل شاهین شهرداری بوشهر و نتیجه ۳-۱ به‌نفع حریف گفت: دیدار امروز دو نیمه متفاوت داشت، در نیمه اول تیم شاهین بوشهر با انگیزه بالا، مقتدرانه و خوب بازی کرد و متاسفانه بر اثر اشتباه‌های فردی بازیکنان، ما دو گل بچه‌گانه دریافت کردیم. در این بازی موقعیت‌های خوبی ایجاد کردیم اما با درخشش دروازه‌بان حریف و کم‌دقتی مهاجمان‌ تیم خودمان نتوانستیم بیش از یک گل به‌ثمر برسانیم. باید برای بازی خیلی زیبایی که بازیکنان در نیمه دوم به نمایش گذاشتند و باغیرت و باشهامت بازی کردند از آنها تشکر کنم. ما باید این روند را در هفته‌های آینده ادامه بدهیم. تعجب می‌کنم از اینکه ابتدای بازی ناظر داوری به رنگ جوراب حامد لک ایراد گرفته بود. ما همیشه با داوران محترمانه صحبت کرده‌ایم اما در اول بازی دیدید که به رنگ جوراب‌های لک حساسیت زیادی نشان دادند. او بازیکن حرفه‌ای است و این مسائل در جلسه پیش از بازی هم هماهنگ می‌شود. نباید برای رنگ سیاه یا سفید جوراب دروازه‌بان چنین مسائلی به وجود بیاید. بازیکنان جوان هستند و باید در برخورد با آنها رعایت کنیم.

باغ‌آبادی در ادامه یادآور شد: به‌دلیل محرومیت شاهین ثاقبی مجبور بودیم تغییراتی در تیم به وجود بیاوریم. نمی‌خواهم بهانه‌جویی کنم، اما 15 تیم لیگ برتر در نیم‌فصل خود را تقویت کردند، تیم شاهین هم شش بازیکن اضافه کرده اما ما به‌علت محرومیت نتوانستیم بازیکن بگیریم. ما دو بازیکن کلیدی‌ خود را هم از دست دادیم. این موضوع مدیریتی است و منتظریم پنجره نقل ‌و انتقالاتمان باز شود، چون واقعا در مضیقه هستیم. ما نیاز داشتیم تیم را در نیم‌فصل تقویت کنیم. فوتبال حرفه‌ای است و بعضی بازیکنان دوست داشتند از تیم جدا شوند اما نتوانستیم جای آنها را پر کنیم. البته ما امروز فوتبال خوبی ارائه کردیم و بازی هفته قبل هم می‌توانست بدون اشتباه‌های داوری با ۴ گل به‌نفع ما رقم بخورد.


نام:
ایمیل:
* نظر: