bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۴۴۰۹
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۵ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
بدهی‌های سرسام‌آور و بی‌خیالی مسوولان، جمی‌ها را نقره داغ کرد؛
علی پورتنگستانی: سریال مشکلات پارس جنوبی نه تنها تمامی ندارد بلکه به‌نظر می‌رسد وارد فاز جدیدی نیز شده است و این‌بار فرقی اساسی با دفعات قبل دارد. مدیر هتلی که جمی‌ها در آن اقامت داشتند به‌دلیل بد‌عهدی پارسی‌ها شاکی این باشگاه شده و حالا با دست پر به استقبال مدیران پارس جنوبی آمده است.

علی پورتنگستانی:

 سریال مشکلات پارس جنوبی نه تنها تمامی ندارد بلکه به‌نظر می‌رسد وارد فاز جدیدی نیز شده است و این‌بار فرقی اساسی با دفعات قبل دارد. مدیر هتلی که جمی‌ها در آن اقامت داشتند به‌دلیل بد‌عهدی پارسی‌ها شاکی این باشگاه شده و حالا با دست پر به استقبال مدیران پارس جنوبی آمده است.

در هفته‌های گذشته گزارش‌های مختلفی از وضعیت بحرانی پارس جنوبی نوشتیم، گزارش‌هایی که همه آنها یک مفهوم داشت، مشکلات این تیم ریشه‌ای است؛ در روزهای گذشته بازیکنان سابق و فعلی باشگاه به طرق مختلف از مشکلات باشگاه گلایه کردند و تاکید کردند مدیریت باشگاه به هیچ عنوان به فکر این مسائل نیست. همه آنها به‌دنبال بدهی‌های خود در این مدت بودند که با راهکارهایی، باشگاه پول آنها پرداخت خواهد کرد البته نه به این زودی‌ها. حال در میان همه خبرهایی که در این چند روز آمده، یک خبر می‌تواند آن یک ذره آرامشی را که در باشگاه شکل گرفته بود از بین ببرد. خبری که در دو روز گذشته نه تنها مدیران باشگاه بلکه هواداران جمی را نیز نگران کرده است. ماجرا از این قراراست که، ایزد سیف‌الله‌پور که مجموعه‌ای ورزشی و اقامتی در غرب تهران دارد، دو سال پیش چندین ماه مجموعه خود را در اختیار باشگاه پارس جنوبی قرار داد و اعضای این تیم در آنجا اقامت داشتند اما متاسفانه مسوولان باشگاه بدهی هتل را ندادند و سیف‌الله‌پور علیه باشگاه پارس جنوبی شکایت کرد که شاید از این راه طلبش را دریافت کند. در آن زمان کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال شهریور سال گذشته باشگاه پارس جنوبی را به‌دلیل بدهی به هتل «یزدان» با مدیریت ایزد سیف‌الله‌پور که اکنون معاون باشگاه نساجی است، محکوم به کسر 6 امتیاز و محرومیت از دو پنجره نقل و انتقالاتی کرد. در آن زمان رضاییان که این بدهی مربوط به دوره مدیریت او بود، با مذاکره با سیف‌الله‌پور از وی مهلت گرفت تا این حکم اجرائی نشود.

اما مرادی، سرپرست باشگاه پارس جنوبی به‌ظاهر در این مدت برای حل این موضوع اقدام جدی نکرده است.در دوره مدیریت مرادی این تیم دیگر در هتل یزدان اقامت نداشته اما این باشگاه برای حل این بدهی نیز اقدامی نکرده و مدیریت هتل یزدان بار دیگر خواستار اجرائی شدن حکم کمیته تعیین وضعیت شده است.

ایزد سیف‌الله‌پور در گفت‌وگویی درباره شکایت خود از باشگاه پارس جنوبی جم، گفت: این پرونده متعلق دو سال پیش است. زمانی که پارس جنوبی در لیگ‌های دسته‌های دوم و اول بود، اعضای این تیم به هتلی می‌آمدند و مشکلی هم نبود، اما آنها با صعود تیم به لیگ برتر در پرداخت هزینه‌ها دچار مشکل شدند. ما به پارس مهلت دادیم، آنها پشت گوش انداختند تا اینکه بدهی آنها به حدودیک میلیارد و 200 میلیون تومان رسید.

وی با اشاره به قول‌های داده شده برای پرداخت مبلغ مورد نظر، تصریح کرد: زمانی که بهرام رضاییان، مدیرعامل پارس جنوبی بود، قول دادند این مبلغ را پرداخت کنند. سال گذشته هم نامه‌نگاری کردند و گفتند پول را پرداخت می‌کنیم. این فصل چهار میلیارد تومان به حساب پارس جنوبی واریز شد و قرار بود پول ما پرداخت شود که این اتفاق نیفتاد. پس از اینکه دیدیم تمایلی به پرداخت پول ندارند، از باشگاه شکایت کردیم و علیه آنها حکم گرفتیم. با این حکم، شش امتیاز از پارس جنوبی در ادامه لیگ نوزدهم کسر می‌شود و آنها از دو پنجره نقل و انتقالاتی محروم خواهند شد. با حضور مرادی در باشگاه پارس جنوبی، باز هم تمایلی برای پرداخت این بدهی وجود نداشت که باشگاه از نقل و انتقالات محروم شد. پس از آن افاضلی با من صحبت کرد و من به پارس جنوبی فرصت دادم. باشگاه چکی به تاریخ 22 بهمن 98 نزد کمیته تعیین وضعیت گذاشت که پاس نشد. البته باید گفت بهاروند و شیعی، جلسه‌ای با مرادی داشتند که سرپرست باشگاه پارس جنوبی قول داد این مبلغ پرداخت شود. باز هم این اتفاق نیفتاد و اکنون بازیکنان جدید پارس جنوبی اجازه بازی نخواهند داشت و شش امتیاز از این تیم کسر خواهد شد.

وی با بیان اینکه مشکل از حضور مدیران غیرفوتبالی است، خاطرنشان کرد: این پول برای سه سال پیش بوده و در همین امسال، یکبار چهار میلیارد تومان و یکبار مبلغ 10 میلیارد تومان از طرف وزارت نفت به پارس جنوبی تعلق گرفت. من نمی‌خواهم اتفاق بدی برای پارس جنوبی رخ دهد اما تمایلی از سوی مدیران ارشد استان بوشهر، هیات فوتبال جم و باشگاه پارس جنوبی برای پرداخت بدهی خود نمی‌بینم. امسال دو تیم بوشهری در خطر سقوط هستند که نمی‌خواهم این اتفاقی را من رقم بزنم اما گوش شنوایی نیز وجود ندارد.

در سخنان سیف‌الله‌پور نکته جالب و قابل تاملی هست و آن هم اینکه پادرمیانی سرمربی فعلی باشگاه باعث شد بازیکنان جدیدی که این تیم در نیم‌فصل به خدمت گرفته بود، بتوانند در بازی‌های نیم‌فصل دوم به میدان بروند. این در حالی است که مدیرعامل باشگاه پارس جنوبی قبلا مدعی شده بود با پرداخت بدهی‌ها پنجره نقل و انتقالاتی پارس در نیم‌فصل دوم باز شده بود. همه این اتفاق‌ها در حالی رخ می‌دهد که مدیرعامل قبلی پارس جنوبی باید قبل از اینکه کار به این مسائل کشیده شود ماجرا را با پرداخت بدهی حل و فصل می‌کرد. نکته جالب‌تر این است که مدیریت جدید باشگاه با وجود اینکه از عواقب این ماجرا خبر داشته ولی کار خاصی انجام نداد.

از همه این مسائل که بگذریم، به مبلغی بدهی باشگاه پارس جنوبی به این هتل می‌رسیم. طبق چیزی که در اسناد و مدارک آمده است پارس جنوبی حدود یک میلیارد به این هتل بدهکار است که البته با توجه به اینکه جمی‌ها در دفعات قبل بدقولی کرده بودند، این مبلغ افزایش یافته است. علاوه بر این، طبق چیزی که در حکم آمده است پارس جنوبی 300 میلیون تومان هم به فدارسیون فوتبال کشورمان بدهکار است و همچنین دو پنجره نقل و انتقالاتی محروم است. اما نکته تاسف‌بار ماجرا جایی است که سیف‌الله‌پور اعلام کرده است که امروز حکم کسر امتیاز باشگاه پارس جنوبی را خواهد گرفت، این بدین معنی است که احتمال دارد شش امتیاز از این باشگاه در لیگ نوزدهم کم شود. اگر فرض را بر این بگیریم که این احکام در دو هفته آینده به مرحله اجرا برسد، باز هم مسوولان استانی می‌توانند در مورد سرنوشت تیمی که خود آن را به این روزگار رسانده‌اند، جوابی بدهند؟!

اسپانسر فدراسیون بوکس و چک‌هایی که پاس نمی‌شود!

بامداد جنوب: در حالی که نزدیک به چهار ماه از امضای قرارداد فدراسیون بوکس با اسپانسر جدیدش می‌گذرد، حامی مالی فدراسیون از عمل‌کردن به تعهداتش خودداری می‌کند!

به گزارش ایسنا، نشست خبری حسین ثوری، رئیس فدراسیون بوکس ایران، در راستای معرفی حامی مالی‌ جدید این رشته، صبح روز (چهارشنبه) ۲۵ دی‌ماه ۱۳۹۸ برگزار شد که پس از امضای قرارداد میان دو طرف، قرار شد این اسپانسر به مدت یک سال حامی تیم ملی باشد، توافقی که به نظر با بدقولی‌های حامی مالی روبه‌رو شده است. طبق گفته حسین ثوری در نشست خبری ۲۵ دی‌ماه، قرارداد فدراسیون بوکس با حامی مالی جدید (گروه اقتصادی ملل) از ۱۵ دی‌ماه تنظیم شده بود که روز ۲۵ دی‌ماه در حضور اصحاب رسانه امضا شد. طبق توافقنامه طرفین، این موسسه باید از تاریخ اعلام شده تا یک سال آینده حامی بوکس ایران باشد که به نظر می‌رسد در همین ابتدا از عهده تعهداتش برنیامده است. این قرارداد که مبلغ دو میلیارد و پانصد میلیون تومان اعلام شده است، قرار بود طی پنج فقره چک (هر چک به مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان) به حساب فدراسیون بوکس ایران‌ واریز شود اما تاکنون هیچ‌یک از این چک‌ها پاس نشده است.

حسین ثوری در این مورد گفت: متاسفانه تا این لحظه چیزی از اسپانسر خود ندیده‌ایم، برای پرداخت مبالغ فقط امروز و فردا کرده است ولی خبری نیست. فکر می‌کنم آرزو دارد که به بوکس کمک کند اما تواناییش را ندارد. فعلا چک‌های اسپانسر پاس نشده و این چک‌ها در اختیار فدراسیون بوکس است. طرف مقابل ما گفته است که این مساله درست می‌کنم اما فعلا چیزی ندیده‌ایم. به هر حال فعلا مذاکره کرده و منتظر هستیم.

رئیس فدراسیون بوکس در مورد انتخاب اسپانسر جدید برای تیم‌ملی و فدراسیون نیز گفت: به هر حال اگر این بد قولی‌ها ادامه داشته باشد و موضوع درست نشود، باید به فکر حامی مالی جدید بود که بی‌شک این کار را می‌کنیم.


نام:
ایمیل:
* نظر: