bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۴۴۴۵
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۲۳ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
علیرضا صمیمی در گفت‌وگو با بامداد جنوب؛
علی پورتنگستانی: خودش می‌گوید که دو ماه بازی نکردن سخت‌ترین اتفاقی است که می‌توان برای یک ورزشکار بیفتد، اگرچه سلامتی باید در اولویت باشد. علیرضا صمیمی امید دارد که ریشه ویروس کرونا به‌زودی برچیده ‌می‌شود.

علی پورتنگستانی:

 خودش می‌گوید که دو ماه بازی نکردن سخت‌ترین اتفاقی است که می‌توان برای یک ورزشکار بیفتد، اگرچه سلامتی باید در اولویت باشد. علیرضا صمیمی امید دارد که ریشه ویروس کرونا به‌زودی برچیده ‌می‌شود.

ویروس کرونا همانطور که روی ورزش کشورمان تاثیر زیادی گذاشته است، روی ورزشکاران هم تاثیر داشته است. ورزشکارانی که عادت ندارند مدت طولانی دور از رشته مورد علاقه خود باشند. کسانی که ورزش و رشته مورد علاقه خود را جزئی از زندگیشان می‌دانند و دوری از آن برای آنها، باور نکردنی است. به همین دلیل امروز با علیرضا صمیمی، دروازه‌بان بوشهری تیم مس سونگون و تیم ملی فوتسال کشورمان هم‌صحبت شدیم تا ببینیم دوری از فوتسال چقدر روی او تاثیر گذاشته است.

در روزهایی هستیم که فوتسال نیز مانند خیلی از ورزش‌ها تعطیل شده است. این مساله چقدر روی شما تاثیر گذاشته و چقدر دلتان برای این رشته تنگ شده است؟

در این روزها که ویروس کرونا سرتاسر کشور عزیزمان را فراگرفته است، بر ما ورزشکاران بسیار سخت گذشته است و به شکلی امسال برای ما عذاب‌آور شده است. تا قبل از این اتفاق‌ها، ما هفته‌ای حداقل یک بازی رسمی انجام می‌دادیم و در هفت روز هفته حداقل ده جلسه تمرینی برگزار می‌کردیم ولی حالا هیچکدام از این کارها را نمی‌توانیم انجام دهیم. باید پذیرفت که ویروس کرونا تاثیر زیادی روی مسابقات لیگ برتر فوتسال کشورمان گذاشته است، چراکه فینال بازی‌ها به‌خاطر این مساله لغو شد که حساس‌ترین بازی این فصل از رقابت‌ها بود. از آنجا که قهرمان بازی‌ها مشخص نیست، این مساله تا حدودی برای ما اآزار دهنده است. با همه این مسائل امیدواریم که اول مردم کشورمان در سلامت کافی بسر ببرند و بعد از آن امیدوارم که این بیماری روی ما ورزشکاران که تنها درآمدمان همین ورزش است، بیشتر از این تاثیر منفی نگذارد.

به‌نظر می‌رسد کرونا روی زندگی شخصی‌‌تان هم تاثیر گذاشته است؟

بله کاملا، کرونا روی زندگی ورزشی ما تاثیر گذاشته است، بر زندگی شخصیمان هم تاثیر گذاشته است. به هر حال با توجه به اینکه پزشکان توصیه کرده‌اند برای قطع شدن زنجیره این بیماری در خانه خود بمانید، ما هم این کار را انجام داده‌ایم ولی این بدین معنی نیست که تمرینات خود را قطع کرده باشیم. با برنامه‌ای که باشگاه در اختیارمان قرار داده است، در خانه تمرینات خود را انجام می‌دهم و در هیچ شرایطی تمرینات ورزشی خود را در بیرون از خانه انجام نمی‌دهیم. امیدوارم هر چه سریع‌تر راه‌حلی برای این بیماری پیدا شود تا بتوانیم تمرینات را گروهی برگزار کنیم. با همه این مسائل باید گفت که بسیار برای بازی کردن دلتنگ هستم چراکه سابقه نداشته بیشتر از دو ماه از فوتسال دور باشم.

فکر می‌کنید برگزاری ادامه مسابقات لیگ برتر فوتسال ممکن است یا باید راه‌حلی دیگری پیدا کرد؟

در مورد نحوه برگزاری مسابقات هم بار دیگر تاکید می‌کنم که فینال لیگ برتر فوتسال برای معرفی تیم قهرمان باید برگزار شود. علاوه بر این از آنجا که فقط یک تیم نماینده ایران در جام باشگاه‌های فوتسال آسیا است، پس نمی‌توان جلو برگزاری فینال بازی‌ها را گرفت. البته باید گفت که ابتدا باید شرایط کشورمان مساعد شود و این مسوولان مربوطه هستند که زمان شروع تمرینات را مشخص خواهند کرد. علاوه بر این باید گفت که اگر این امکان وجود داشته باشد که دو تیم راهی مسابقه جام باشگاه‌های آسیا شوند، در آن صورت فینال مسابقات شاید برگزار نشود. به هر حال امیدوارم مسوولان بهترین تصمیم ممکن را بگیرند ولی می‌خواهیم آنها این مساله را درک کنند که ما حدود هشت ماه زحمت کشده‌ایم و نمی‌خواهیم زحماتمان بیهوده شود.

تیم شما یکی از پرهوادارترین تیم‌های لیگ برتر کشورمان است. برگزاری بازی‌ها آن هم بدون تماشاگر چقدر می‌تواند اثرات منفی داشته باشد، آن هم در خانه؟

کاملا با حرفتان موافق هستم. برگزاری مسابقات فوتسال آن هم بدون تماشاگر بسیار سخت و دشوار است و به‌نوعی بازی‌ها را به بازی‌های محلاتی تبدیل خواهد کرد. بازی بدون تماشاگر مثل این است که بازیکنان در سالن باشند ولی توپی در کار نباشد. تماشاگران روح فوتسال هستند و حضور آنها در ورزشگاه خیلی می‌تواند به ما کمک کند و روحیه بازیکنان را بالا ببرد. امیدوارم که اگر قرار است بازی‌ها برگزار شود، با حضور هواداران باشد ولی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی.

همانطور که میدانید، در ماه مبارک رمضان همیشه جام رمضان در شهرهای مختلف داشتیم که امسال به‌خاطر ویروس کرونا همه آنها منتفی شده‌اند. مساله‌ای که برای فوتسال‌دوستان اتفاق بدی بود. نظر شما چیست؟

من خودم یکی از کسانی بودم که از جام‌های رمضان به فوتسال کشور معرفی شدم. در این سال‌ها در مسابقات فوتسال جام رمضان استعدادهای زیادی کشف شده‌اند. این بازی‌ها آنقدر برای فوتسال کشور مهم است که حتی در بعضی مواقع پخش زنده خواهند شد تا به‌نوعی جذابیت این بازی‌ها پوشش داده شود. خیلی از نوجوانان و جوانان کشورمان حدود 12 ماه صبر می‌کنند تا بتوانند در جام رمضان شرکت کنند و استعداد‌ خود را به نمایش بگذارند. البته این در حالی بود که بازیکنان لیگ برتر در قابل تیم‌های محلات و شهر خود در این بازی‌ها شرکت می‌کردند و اهمیت بازی‌ها را بالا می‌بردند. با وجود این در استان بوشهر به‌نظر می‌رسد وضعیت فرق کرده است، حداقل در سه چهار سال گذشته. در این مدت جام رمضان در این استان از کیفیت بالایی برخوردار نبوده و کمتر پیش می‌آمد که یک استعداد در میان بازیکنان خودنمایی کند. امسال هم به‌دلیل ویروس کرونا این مسابقات در بوشهر برگزار نشد ولی امیدوارم در سال آینده با تغییر رویه در این مسابقات، شاهد افزایش کیفیت آن باشیم.

جام جهانی هم یک سال به عقب افتاد. فکر می کنید این مساله چقدر به نفع تیم ملی ما است؟

به هر حال به‌دلیل اینکه ویروس کرونا حتی کشور لیتوانی که میزبان مسابقات است را تحت تاثیر خود قرار داده است، فیفا هم مثل کمیته المپیک تصمیم گرفت که بازی‌ها را یک سال به عقب بیندازد. من فکر می‌کنم این وقفه که فرصت خود برای تیم ملی فوتسال کشورمان است، چراکه ما می‌توانیم در این مدت تمرینات بیشتری انجام دهیم و علاوه بر این‌ قبل از شروع بازی‌ها، می‌توانیم یک فصل کامل دیگر را هم بازی کنیم تا آمادگی‌مان حفظ شود. به هر حال ما این ادعا را داریم که می‌خواهیم در فینال جام جهانی شرکت کنیم و با اینکه این کار سخت به‌نظر می‌رسد ولی شدنی است. باز هم می‌گویم در این یک سال باید بهترین استفاده را فرصت پیش آمده کنیم و اردوها و بازی‌های رسمی خوبی برگزار کنیم.

سخن پایانی؟

در پایان از کادردرمانی کشورمان که در این مدت زحمات زیادی برای مردم ایران کشیده‌اند تشکر و قدردانی می‌کنم. به هر حال آنها در حال حاضر قهرمانان واقعی کشورمان هستند و نیاز است که ما هم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به آنها در این مسیر سخت کمک کنیم. همچنین به خانواده عزیزانی که در ناوچه کنارک به شهادت رسیدند، تسلیت می‌گویم. امیدوارم که دیگر شاهد این حوادث در کشور عزیزمان نباشیم و ان‌شاءالله همه با هم جشن پایان کرونا را بگیریم. همچنین برای شما و همکارانتان هم آرزوی موفقیت دارم.

غفلت ۲ ساله فدراسیون فوتبال از پاداش قهرمانی بانوان

بامداد جنوب: نایب رئیس بانوان فدراسیون فوتبال به پرداخت نشدن پاداش قهرمانی تیم ملی فوتسال بانوان در آسیا با وجود گذشت دو سال، انتقاد کرد و خواستار پرداخت این پاداش‌ شد.

تیم ملی فوتسال بانوان ایران ۲۲ اردیبهشت‌ماه سال ۹۷ برای دومین دوره پیاپی قهرمان آسیا شد. در پی این قهرمانی مقرر شد که فدراسیون فوتبال به اعضای تیم ملی، ۲۲ میلیون تومان پاداش بدهد اما با وجود گذشت دو سال از قهرمانی هنوز این پاداش پرداخت نشده است، حتی ملی‌پوشان در این مدت بارها پیگیر حق خود بودند که تاکنون نتیجه‌ای به‌دنبال نداشته است.

لیلا صوفی‌زاده، نایب رئیس بانوان فدراسیون فوتبال در مورد پیگیری برای پرداخت این پاداش، گفت: کمیته مالی فدراسیون پس از مدت‌ها پیگیری کمیته بانوان پاداش تیم ملی فوتسال را در اولویت پرداخت قرار داده و اظهار کرده است که اگر وزارت ورزش در سال‌های گذشته اعتبار فدراسیون را پرداخت می‌کرد، این پاداش و پاداش سایر تیم‌های ملی هم پرداخت می‌شد. پاداش‌ها بلافاصله بعد از قهرمانی تیم ملی با تلاش من در هیات‌رئیسه فدراسیون مصوب شد اما تصویب به تنهایی کافی نیست و اجرای مصوبات و پرداخت‌ها همت ریاست فدراسیون و رئیس کمیته مالی را می‌طلبید نه فقط من، چون کمیته بانوان بودجه‌ مستقل ندارد. اگر بودجه مستقل داشتیم، اولویت‌ها را خودمان مشخص می‌کردیم و بی‌شک پاداش قهرمانی بانوان از پراهمیت‌ترین آنها بود.

نایب رئیس بانوان فدراسیون فوتبال با بیان اینکه دیگر وعده دادن بس است، به موضوع حق پخش تلویزیونی اشاره کرد و یادآور شد: این پاداش یک دین است که باید ادا شود. ضمن اینکه ریشه این تاخیرها و مشکلات را باید به نداشتن تعهد به حق پخش تلویزیونی مربوط دانست چون اگر این منبع مالی برای فوتبال مهیا می‌شد و فوتبال ما هم مثل تمام دنیا از حق پخش تلویزیونی برخوردار بود، امکان بیمه ورزشکاران، مربیان و پرداخت حقوق به بازیکنان تیم‌های ملی که عمرشان را برای ورزش و افتخارآفرینی برای کشورشان صرف می‌کنند و انجام برنامه‌های دیگر فراهم می‌شد.


نام:
ایمیل:
* نظر: