bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۴۶۸۲
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۰۲ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
انتقاد دروازه‌بان پرحاشیه از مدیران پارس جنوبی؛
علی پورتنگستانی: محسن فروزان مانند بسیاری از بازیکنان پارس جنوبی با جدا شدن از این تیم به‌شدت از مدیران فعلی پارس جنوبی انتقاد کرد و معتقد بود که این باشگاه باید چیزی حدود 600 میلیون به او بدهد ولی به‌نظر می‌رسد وضعیت این بازیکن در پارس جنوبی جم به شکل دیگری بوده است.

علی پورتنگستانی: محسن فروزان مانند بسیاری از بازیکنان پارس جنوبی با جدا شدن از این تیم به‌شدت از مدیران فعلی پارس جنوبی انتقاد کرد و معتقد بود که این باشگاه باید چیزی حدود 600 میلیون به او بدهد ولی به‌نظر می‌رسد وضعیت این بازیکن در پارس جنوبی جم به شکل دیگری بوده است.

با سقوط پارس جنوبی، اکثر بازیکنان اصلی این باشگاه تصمیم به جدایی گرفتند و حالا به‌دنبال تیم جدیدی هستند. برخی از این بازیکنان، اما در مصاحبه‌های مختلف به انتقاد از مدیران فعلی باشگاه پارس جنوبی پرداختند و معتقد بودند که این افراد باعث سقوط پارس جنوبی شدند. در گزارشی که دو هفته پیش در این مورد نوشتیم، معقتد بودیم انتخاب‌های اشتباه منطقه ویژه و دیر برگرداندن رضاییان به این تیم یکی از عوامل اصلی سقوط پارس جنوبی بود ولی جذب بازیکنان بی‌کیفیت از سوی یک مربی بی‌کیفیت هم در سقوط این تیم بی‌تاثیر نبوده است. حالا اما در جدید‌ترین مصاحبه بازیکنان، محسن فروزان تریبون را در دست گرفت و به انتقاد از مدیران فعلی پارس جنوبی پرداخت. بازیکنی که در نیم‌فصل دوم به تیم اضافه شده و البته در هفته‌های آخر به‌دلیل اشتباهات متعدد نیمکت‌نشین شد. او معتقد بود که بازیکنان جذب‌شده پارس جنوبی در نیم‌فصل همه اسم و رسم‌دار بودند و در حقیقت مدیریت جدید باشگاه باعث شد تا این تیم به دسته پایین‌تر سقوط کند. قبل از اینکه در مورد محسن فروزان شفاف‌سازی کنیم، نگاهی به صحبت‌های این بازیکن خواهیم داشت.

فروزان، دروازه‌بان فصل گذشته تیم فوتبال پارس جنوبی جم درباره بازگشتش به میادین با پیراهن این تیم گفت: پس از 15 ماه به میادین برگشتم و از نگاه کارشناسان و رسانه‌ها، بهترین دروازه‌بان هفته (مقابل استقلال) شدم. امسال انگار اوج بدشانسی من بود. یک هفته بعد بازی کردم، اما مصدوم شدم و سه هفته لیگ را از دست دادم. به‌خاطر این غیبت سه هفته‌ای، در هفته آخر هم که بازی مرگ و زندگی بود نتوانستم بازی کنم. متاسفانه در این مسابقه شکست خوردیم و تیم سقوط کرد.

فروزان درخصوص مشکلات مالی باشگاه پارس جنوبی جم گفت: این مشکلات در کل فصل وجود داشت. فراز کمالوند از ابتدای فصل زحمات زیادی کشید و بعد تیم را تحویل داد. اوج مشکلات مالی در زمان هومن افاضلی بود که ریالی پول به تیم تزریق نمی‌شد. کار به‌جایی رسیده بود که افاضلی هزینه تست کرونا را از جیبش پرداخت کرد و محسن بنگر هم پول باند و چسب تیم را می‌داد. با این روش نمی‌شود تیمداری کرد. 10 میلیارد تومان پرداخت کرده بودند که مسوولان استانی این پول را به ما نمی‌دادند. اینقدر این پول پرداخت نشد که آخر تیم سقوط کرد. اینکه بخشی از پول پرداخت‌شده به حساب باشگاه رسید که آن هم درست تقسیم نشد و حق به حقدار نرسید. بازیکنانی چون میلاد باقری و مگنو باتیستا که رباط صلیبی آنها پاره شده بود، حقشان بود که به پول خود برسند. حق این بازیکنان را ندادند و آه و ناله آن پشت تیم ماند. در نیم‌فصل چهار بازیکن بودیم که به پارس جنوبی آمدیم و قرار بود 50 تا 60 درصد از قراردادهای خود را دریافت کنیم. با این حال دوستانی در باشگاه به‌دنبال پول خودشان بودند و با ارتباطاتی که داشتند، باعث شدند بیشتر از 10 درصد پول نگیریم.

دروازه‌بان پارس جنوبی جم با انتقاد از مدیریت ضعیف این باشگاه اظهار داشت: ماساژورها پولی نگرفتند و نمی‌دانم چگونه هزینه زندگی خود را تامین می‌کنند. مدیران ضعیفی به باشگاه پارس جنوبی آمده بودند. پارس جنوبی سقوط کرد و من به‌خاطر مردم جم که خیلی خونگرم و دوست‌داشتنی هستند، ناراحت شدم. دلم به حال این هواداران می‌سوزد که با پارس جنوبی لذت می‌بردند و یک هفته زندگی آنها تحت تاثیر پیروزی یا شکست تیم قرار می‌گرفت. سقوط پارس جنوبی مدیریتی بود، نه فنی. زمانی که باشگاهی پول ندارد مساله‌ای نیست، اما وقتی چنین پولی در حساب آقایان وجود دارد و پرداخت نمی‌شود، نشان می‌دهد آقایان نمی‌خواستند تیم در لیگ برتر بماند.

فروزان درخصوص اینکه گفته شد بازیکنان بی‌کیفیتی در نیم‌فصل به پارس جنوبی آمدند، تصریح کرد: بازیکنانی که نیم‌فصل به تیم آمدند، همگی اسم و رسم‌دار بودند و نمی‌دانم چه کسی این حرف را زده است. بازیکنانی که نیم‌فصل به پارس جنوبی آمدند، کار را برای تیم درآوردند و این صحبت‌ها درست نیست.

وی در مورد دریافتی خود از باشگاه پارس جنوبی جم خاطرنشان کرد: 10 درصد از پولم را گرفتم، اما اعتراضی نکردم. تیم در رده‌های پایانی جدول بود و دوست نداشتم حاشیه‌ای ایجاد شود تا پارس ضربه بخورد. شکایت می‌کنم و این پول را می‌گیرم،‌ اما دوست نداشتم حاشیه‌ای از جانب من باعث شود پارس جنوبی لطمه بخورد. 600 میلیون تومان از دو سال پیش از پارس جنوبی طلب دارم که آن زمان دلار سه هزار تومان بود. رای این پرونده صادر شده و جلوی جذب بازیکن جدید پارس جنوبی را گرفتم.

آقای فروزان، کدام بازیکن جدید کار را برای تیم درآورد؟

اگر نگاهی به صحبت‌های فروزان داشته باشید باید گفت که این بازیکن تا حدودی درست می‌گوید ولی بسیاری از سخنان او حتی از نظر هواداران پارس جنوبی هم کاملا اشتباه است. در این مساله شکی نیست که مدیریت باشگاه پارس جنوبی اشتباه کرده است ولی می‌توان به جرات گفت که دوره آقای مرادی، نه تنها سرمربی خوبی جذب نشد بلکه انتخاب بازیکنان هم به بدترین شکل ممکن صورت گرفت. به هیچ عنوان نمی‌خواهیم بازیکنی را از نظر فنی زیر سوال ببریم ولی واقعیت این است که بازیکنان جذب شده به هیچ عنوان برای پارس جنوبی جم مناسب نبودند.

وقتی فروزان به باشگاه بدهکار است نه طلبکار!

اما در ادامه به بحث مالی آقای فروزان می‌رسیم. این بازیکن معتقد است که باشگاه پارس جنوبی 600 میلیون تومان از قرارداد دو سال پیش او را پرداخت نکرده است. این در حالی است که در گفت‌وگو با یکی از مدیران باشگاه پارس جنوبی باخبر شدیم که محسن فروزان در فصلی که پارس جنوبی به لیگ برتر صعود کرد، با توجه به غیبت‌هایی که در تمرینات و بازی‌های تیم داشت، جریمه مالی از سوی باشگاه شده بود، جریمه‌ای که هیچ‌وقت پرداخت نشد. اطلاعات دیگر نشان می‌دهد که آقای مرادی، مدیرعامل سابق باشگاه بدون توجه به این جریمه مالی، با آقای فروزان صحبت‌ می‌کند و از پرداخت 300 میلیون تومان به این بازیکن خبر می‌دهد تا به پارس جنوبی بپیوندد. حالا سوال اصلی این است که وقتی یک بازیکن به یک باشگاه فوتبال بدهکار است، چطوری از طلب خود سخن می‌گوید؟ مساله بعدی این است که چطور مدیرعامل سابق باشگاه این جریمه را خود به خود حذف کرد تا این دروازه‌بان را جذب کند.

به هر حال باید گفت محسن فروزان به غیر یک از بازی در این فصل، در دیگر بازی‌های سودی برای پارس جنوبی نداشت. حتی هواداران باشگاه پارس جنوبی هم در مقطعی، از مدیران باشگاه خواستند تا فروزان را کنار بگذارند. حالا اگر واقعا او حق‌وحقوقی دارد باید از سوی باشگاه پارس جنوبی پرداخت شود اما این بازیکن نمی‌تواند در مورد دیگر مسائل اینقدر راحت حرف بزند و همه تقصیرات بر گردن مدیران باشگاه بیندازد.


نام:
ایمیل:
* نظر: