bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۴۸۷۰
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۲۲ - ۲۱ دی ۱۳۹۹
پیش‌بازی حساس‌ترین بازی هفته با حضور چهار بوشهری؛
علی پورتنگستانی: دربی 94، گل سرسبد فوتبال باشگاهی ایران و یکی از بزرگ‌ترین مسابقات قاره آسیا بالاخره از راه رسید. دیداری که پیروزی در آن هم برای استقلال و هم برای پرسپولیس از اهمیت بالایی برخوردار است. از همه اینها که بگذریم، حضور ستاره‌های بوشهری در این بازی می‌تواند در نتیجه بازی تاثیر زیادی داشته باشد.

علی پورتنگستانی: 

دربی 94، گل سرسبد فوتبال باشگاهی ایران و یکی از بزرگ‌ترین مسابقات قاره آسیا بالاخره از راه رسید. دیداری که پیروزی در آن هم برای استقلال و هم برای پرسپولیس از اهمیت بالایی برخوردار است. از همه اینها که بگذریم، حضور ستاره‌های بوشهری در این بازی می‌تواند در نتیجه بازی تاثیر زیادی داشته باشد.

زمان زیادی تا برگزاری یکی از حساس‌ترین دربی سال‌های اخیر باقی نمانده است. با توجه به وضعیت دو تیم در جدول رده‌بندی، به‌نظر می‌رسد شاگردان یحیی گل‌محمدی و محمود فکری برای پیروزی به میدان بروند و باید دید استقلال می‌تواند با کسب نتیجه لازم صدرنشین لیگ برتر بماند یا این پرسپولیس است که بالاخره نوار ناکامی‌هایش را قطع می‌کند و اختلافش را با صدر جدول کم می‌کند. دربی 94 دومین مسابقه دو تیم در دورانکرونایی است. اولین مسابقه کرونایی در جام حذفی بود که استقلال با فرهاد مجیدی در ضربات پنالتی برنده شد و به فینال رسید. استقلال در آن روز در حالی پیروز شد که پیش از مسابقه پرسپولیس شرایط خیلی بهتری نسبت به استقلال داشت؛ اما انگار این قانون نانوشته دربی‌های تهران است که تیم بهتر و برتر همیشه برنده نمی‌شود.

اکنون استقلال با صدرنشینی به دربی رسیده و تقریبا دو برابر پرسپولیس گل زده است. استقلال 11 گل زده و پرسپولیس فقط شش گل به‌ثمر رسانده است. آبی‌پوشان 18 امتیازی دو بازی بیشتر از پرسپولیس یازده امتیازی دارند. شاگردان گل‌محمدی اکنون روی پله دهم جدول لیگ ایستاده‌اند. مهاجمان پرسپولیس مثل مهدی عبدی و آرمان رمضانی هنوز در لیگ برتر گلزنی نکرده‌اند و زیر فشار شدید روانی قرار گرفته‌اند. شاید پرسپولیس بیشتر از همیشه جای خالی عیسی آل‌کثیر را در این بازی احساس کند. گلزنی که با رای غیرمنصفانه کنفدراسیون فوتبال آسیا محروم شد. در آن سوی میدان مهاجمان استقلال هم تجربه بیشتری دارند و هم در گلزنی عملکرد بهتری نسبت به مهاجمان پرسپولیس داشته‌اند. خیلی‌ها مهدی قائدی و ارسلان مطهری را شانس اول گلزنی دربی می‌دانند ضمن اینکه شیخ دیاباته هم هست. پرسپولیس تنها تیم بدون شکست لیگ برتر بیستم است؛ اما سه مساوی پیاپی بعد از فینال لیگ قهرمانان آسیا دست‌کمی از باخت برای پرسپولیس نداشته است. سه بازی فقط سه امتیاز نوعی بن‌بست در نتیجه‌گیری محسوب می‌شود.

نقطه اطمینان دو تیم درون درواز‌ه است جایی که حامد لک و رشید مظاهری قرار دارند. دو دروازه‌بان پرسپولیس و استقلال که اولین دربی خود را تجربه می‌کنند می‌توانند برنده مسابقه را هم تعیین کنند. لک و مظاهری کم‌اشتباه و با اعتماد به‌نفس نشان داده‌اند و دوئل اصلی بین بازیکنان در قفس‌های توری رقم خواهد خورد. استقلال چهار گل و پرسپولیس دو گل‌خورده است البته دو گل آبی‌پوشان را حسینی دروازه‌بان نیمکت‌نشین استقلال دریافت کرده و حامد و رشید هر کدام دو گل دریافت کرده‌اند.استقلال در صورتی‌که برنده دربی شود جایگاه خود را در صدر جدول مستحکم می‌کند و پرسپولیس اگر دربی را ببرد نوار مساوی‌های کسل‌کننده‌اش را قطع می‌کند و خیز بلندی به سمت بالای جدول و رسیدن به جمع مدعیان خواهد داشت. تساوی هم دلچسب هواداران نخواهد بود هرچند باعث می‌شود هر دو طرف تا مدت‌ها برای یکدیگر کری بخوانند.

ورزشگاه خالی از تماشاگر از هیجان مثبت دربی کم می‌کند؛ اما نبود تماشاگران باعث نمی‌شود که بازیکنان دوتیم حساسیت میلیون‌ها هوادار خود را در این بازی احساس نکنند. شاید در ورزشگاه خالی میزبانی خیلی معنا نداشته باشد؛ اما استقلال میزبان مسابقه است و حتی بر سر سکوهای خالی و پهن کردن پرچم‌های هواداری نوعی جنگ زیرپوستی بین دو باشگاه را شاهدیم! امیدواریم در این مسابقه شاهد تنش و درگیری بین دو نیمکت نباشیم و مربیان و بازیکنان هر دو تیم حرف‌هایشان را در میدان مسابقه بزنند. همه امیدواریم این مسابقه در حدواندازه نامش زیبا و جذاب باشد.

حضور چهار بوشهری در دربی 94

یکی از نکات جالب دربی 94 حضور بوشهری‌ها در این بازی حساس است. اننتظار می‌رود که محمود فکری در این بازی حساس، از محمد دانشگر و مهدی قایدی در ترکیب اصلی خود استفاده کند. همچنین به‌نظر می‌رسد مثل بازی‌های گذشته، فکری از متین کریم‌زاده هم در نیمه دوم استفاده کند، اگرچه این احتمال وجود دارد که این بازیکن جوان از ابتدا در ترکیب استقلال به میدان برود. از آن طرف مهدی شریفی تنها بوشهری تیم پرسپولیس تهران است که در بازی‌های اخیر فرصت چندانی برای هنرمایی در تیم گل‌محمدی بدست نیاورده است. هر چند این بازیکن در حال حاضر جایی در تفکرات گل‌محمدی ندارد ولی شاید اوضاع در دربی امروز به شکلی پیش رفت که سرمربی پرسپولیس در این بازی از این بازیکن بوشهری استفاده کند. با همه این مسائل باید گفت که بازیکنی مثل مهدی قایدی و محمد دانشگر با توجه به عملکرد خوبی در که در بازی‌های گذشته استقلال داشتند، قطعا در دربی 94 می‌توانند تاثیرگذار باشند.

گل‌محمدی: دربی همیشه جذاب است چه با تماشاگر و چه بدون تماشاگر

یحیی گل‌محمدی در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل استقلال (معوقه از هفته هشتم لیگ برتر) گفت: فردا بازی حساسی را در پیش داریم. دربی همیشه حساسیت خاصی دارد. هواداران دو تیم از این بازی خاطرات خوب و بد زیادی دارند و امیدوارم فردا خاطره خوبی از خودمان به‌جا بگذاریم. قطعا بازی سختی برای دو تیم خواهد بود و در دربی مهم‌ترین چیز حفظ تمرکز است و باید از موقعیت‌ها استفاده کنیم. آنالیز خوبی داشتیم و امیدوارم فردا با تمرکز و روحیه خوب بازیکنان و جنگندگی آنها بتوانیم نتیجه بگیریم،‌ چون از نظر جدولی این سه امتیاز برای ما مهم است و هدف اصلیمان هم این است. بازیکنان از نظر بدنی و روحی شرایط خوبی دارند و امیدوارم فردا بازی خوبی انجام دهیم و توانایی خودمان را به اثبات برسانیم. فکر می‌کنم فردا فرصت خوبی برای پرسپولیس است تا نشان دهیم چه تیم خوبی هستیم و جایگاهمان را بهتر کنیم.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس درباره تجربه دربی بدون تماشاگر و تأثیر آن روی مسابقه گفت: فوتبال همیشه با تماشاگران جذاب است، ولی این شرایط برای هر دو تیم یکسان است. دربی در ورزشگاه خالی لطف و حال خودش را ندارد، ولی در هر صورت دربی قرمز و آبی همیشه جذاب بوده است چه با تماشاگر و چه بدون تماشاگر، حساسیت خاص خودش را دارد.

گل‌محمدی درباره نیمکت‌نشینی عبدی و رمضانی در دیدار هفته گذشته و اینکه نیمکت‌نشینی چه تأثیری در انگیزه این بازیکنان برای دربی دارد،‌ عنوان کرد: ما یک تیم هستیم. همه بازیکنان ما در یک سطح هستند. فقط چیزی که من از بازیکنان می‌خواهم این است که وقتی به آنها فرصت داده می‌شود، از آن خوب استفاده کنند و تلاش‌شان در جهت کمک به تیم باشد. فکر می‌کنم بازیکنان به اندازه توان‌شان در این فصل بازی کردند و به نظرم می‌توانند پیشرفت بیشتری هم داشته باشند، به شرط اینکه تمرکز خوبی روی کارشان داشته باشند.

همیشه عاشق دربی بودم و این بازی را دوست داشتم

محمود فکری در نشست خبری پیش از دیدار تیم فوتبال استقلال مقابل پرسپولیس (دیداری معوقه از هفته هشتم لیگ برتر فوتبال)، گفت: همانطور که می‌دانید دربی حساسیت و شرایط خاص خودش را دارد. نتیجه در این بازی می‌تواند شرایط‌ها را تغییر دهد و خیلی از اتفاقات را رقم بزند. خدا را شکر در بازی‌های گذشته بازیکنان شرایط خوبی پیدا کرده‌اند، تمرینات خوبی را گذرانده‌ایم و وضعیت خوبی داریم. این بازی بیننده‌های زیادی در سراسر جهان دارد و برای من مهم است که در بحث اخلاقی بازی بدون چالش و جنجال را شاهد باشیم تا سال‌های بعد از این بازی به نیکی یاد کنند. به‌عنوان مربی چند بازی در دربی حضور داشتم، اما به‌عنوان سرمربی اولین بازی است که خواهم بود. حس خوبی است و چه زمانی که بازی می‌کردم و چه دستیار روی نیمکت، عاشق دربی بودم و دربی را دوست داشتم. شاید یک جورهایی منتظر این بازی بودم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در پاسخ به این سوال که با توجه به سبک بازی پرسپولیس، امکان دارد تیمش را با سه مهاجم وارد زمین کند، تاکید کرد: پرسپولیس خیلی هم بسته بازی نمی‌کند. پرسپولیس در بیشتر بازی‌ها تهاجمی بازی کرده است و شاید هفته گذشته بنا بر داشته‌هایش برابر سپاهان به میدان رفت. پرسپولیس تهاجمی بازی می‌کند که این مساله برای حریفانش مشکل‌ساز می‌شود. ما برنامه‌های خودمان را داریم و باید ببینیم امشب و فردا چه بازیکنانی را خواهیم داشت. به بازیکنانم تاکید کرده‌ام که آرامش داشته باشند و نگران نتیجه بازی نباشند. برای من مهم این است که با تمام توانشان بازی کنند و آخرین انرژی‌هایشان را در زمین بگذارند. این مسائل برای من مهمتر است.

حضور چهار بوشهری در دربی 94

یکی از نکات جالب دربی 94 حضور بوشهری‌ها در این بازی حساس است. انتظار می‌رود که محمود فکری در این بازی حساس، از محمد دانشگر و مهدی قایدی در ترکیب اصلی خود استفاده کند. همچنین به‌نظر می‌رسد مثل بازی‌های گذشته، فکری از متین کریم‌زاده هم در نیمه دوم استفاده کند، اگرچه این احتمال وجود دارد که این بازیکن جوان از ابتدا در ترکیب استقلال به میدان برود. از آن طرف مهدی شریفی تنها بوشهری تیم پرسپولیس تهران است که در بازی‌های اخیر فرصت چندانی برای هنرمایی در تیم گل‌محمدی به‌دست نیاورده است. هر چند این بازیکن در حال حاضر جایی در تفکرات گل‌محمدی ندارد ولی شاید اوضاع در دربی امروز به‌شکلی پیش‌رفت که سرمربی پرسپولیس در این بازی از این بازیکن بوشهری استفاده کند. با همه این مسائل باید گفت که بازیکنی مثل مهدی قایدی و محمد دانشگر با توجه به عملکرد خوبی که در بازی‌های گذشته استقلال داشتند، قطعا در دربی 94 می‌توانند تاثیرگذار باشند.


نام:
ایمیل:
* نظر: