bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۴۸۹۵
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۲۳ - ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
بازی نسبتا آسان پارس در ارومیه؛
بامداد جنوب:لیگ دسته یک فوتبال کشور به ایستگاه یازدهم رسید و نمایندگان استان در بوشهر ارومیه به مصاف حریفان خود خواهند رفت. پارس جنوبی که با برد هفته گذشته به جمع مدعیان برگشت، این هفته میهمان نود در ارومیه خواهد بود و شاهین شهرداری که این روزها وضعیت خوبی ندارد هم در یک بازی حساس به مصاف تیم رایکا بابل خواهد رفت. در ادامه به بررسی هر دو بازی خواهیم پرداخت.

بامداد جنوب: 

لیگ دسته یک فوتبال کشور به ایستگاه یازدهم رسید و نمایندگان استان در بوشهر ارومیه به مصاف حریفان خود خواهند رفت. پارس جنوبی که با برد هفته گذشته به جمع مدعیان برگشت، این هفته میهمان نود در ارومیه خواهد بود و شاهین شهرداری که این روزها وضعیت خوبی ندارد هم در یک بازی حساس به مصاف تیم رایکا بابل خواهد رفت. در ادامه به بررسی هر دو بازی خواهیم پرداخت.

تیم شاهین حالا با هدایت فراز کمالوند با حفظ نیمی از بازیکنان فصل گذشته خود و اضافه‌شدن چند بازیکن با تجربه، تیمی مدعی را روانه این فصل لیگ دسته اول فوتبال باشگاه‌های کشور کرد؛ اما فراز کمالوند با دو شکست و سه تساوی در پنج بازی اخیرش نتایج ضعیفی را کسب کرد و با توجه به شکست هفته گذشته در مقابل تیم آرمان‌گهر در سیرجان حالا برای جبران نتایج ضعیف خود به مصاف تیم رایکا بابل خواهد رفت. شاگردان کمالوند در تیم شاهین بوشهر شش گل زده و شش گل خورده دارند و در پنج بازی آخرشان دو شکست و سه تساوی کسب کردند و رایکایی‌ها نیز با ۱۴ گل زده در ۱۰ بازی نشان دادند که در فاز هجومی نسبت به تیم شاهین بهتر کار کردند.

البته این بازی از جهات دیگر برای کمالوند و کادر فنی‌اش مهم است. همانطور که گفتیم شاهین تا به اینجا نه تنها نتایج خوبی کسب نکرده بلکه بازی‌های خوبی هم به نمایش نمی‌گذارد. در هفته‌های گذشته این بازیکنان شاهین بودند که بیشترین فشار را تحمل کردند و در مقابل به کادر فنی فشار خاصی وارد نشد. درست است که هیات‌مدیره تاکنون التیماتوم به کمالوند نداده است؛ اما بعید نیست که اگر شاهین در بازی امروز نتواند نتیجه لازم را کسب کند، هیات‌مدیره مجبور شود سرمربی باشگاه را تحت فشار قرار دهد.

از آن طرف، رایکایی‌ها هرچند با وجود مصدومان زیادی که دارند کار بسیار دشواری را در مقابل تیم شاهین شهرداری بوشهر خواهند داشت؛ اما ریکاهای جوان بابلی همیشه نشان دادند که در موقعیت‌های دشوار نتایج بسیارمطلوبی را کسب می کنند. نادر دست‌نشان سرمربی با تجربه تیم رایکا بابل که یازدهمین حضور خود را در قامت سرمربی بر روی نیمکت رایکا تجربه می‌کند پس از پیروزی خانگی در هفته گذشته مقابل تیم گل ریحان البرز،حالا با انگیزه های بالایی به بوشهر سفر خواهد کرد تا با پیروزی در مقابل تیم شاهین بوشهر در جمع مدعیان حضور یابد. سال گذشته تیم شاهین شهرداری بوشهر با قرار گرفتن در رده ۱۶ جدول رده‌بندی لیگ برتر فوتبال کشور به دسته پایین‌تر سقوط کرد.

تیم رایکا بابل با کسب چهار پیروزی، سه تساوی و سه شکست ۱۵ امتیازی است و در رده هفتم جدول رده‌بندی رقابت‌های لیگ دسته اول فوتبال باشگاه‌های کشور قرار دارد و در آنسوی میدان نیز تیم شاهین شهرداری بوشهر با سه پیروزی، چهار تساوی و سه شکست با ۱۳ امتیاز در رده دوازدهم جدول رده‌بندی قرار دارد.

اما دیگر نماینده استان در لیگ دسته یک کشور عصر امروز در یک دیدار نسبتا آسان به مصاف تیم ته جدولی نود ارومیه خواهد رفت. دیدار که می‌تواند از همه لحاظ برای شاگردان محمد نصرتی یک فرصت بزرگ باشد. همانطور که می‌دانید، جمی‌ها پس از سه شکست متوالی، هفته گذشته بالاخره توانستند یک پیروزی مهم به‌دست آوردند و جایگاه خود را در جدول مسابقات بهبود بخشند. شاگردان نصرتی که از همه ابتدا فصل نشان دادند برای مدعی بودند از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند، در بازی هفته گذشته عملکرد بسیاری خوبی در همه نقاط داشتند و توانستند پارس را از آن وضعیت پیچیده نجات دهند. البته در اینجا نباید از محمد نصرتی را فراموش کرد، به‌هر حال جمع کردن تیم آن هم پس از سه شکست متوالی کار بسیار سختی به حساب می‌آید؛ اما نصرتی و شاگردانش توانستند به خوبی از عهده این کار برآیند.

زردپوشان نود ارومیه برخلاف فصل گذشته که در تکاپوی صعود به لیگ برتر بودند، ثلث نخست فصل جدید رقابت‌های لیگ یک را در شرایطی بحرانی پشت سر گذاشتند. تیم نود ارومیه که تا به اینجا که بدترین عملکرد را در میان همه تیم‌های لیگ یکی داشته است، هم‌‌کنون با چهار امتیاز در رتبه آخر جدول مسابقات قرار دارد و با تیم بالای خود سه امتیاز اختلاف دارد. نگاهی به جدول مسابقات و قیاس آن با تورنمنت فصل گذشته، به‌خوبی نشان می‌دهد که نودی‌ها سقوط آزاد را در جدول رده‌بندی تجربه کرده‌اند؛ آن‌ها فصل گذشته با وحید بیاتلو در مسیر لیگ‌برتری شدن قرار داشتند و تا پایان هفته دهم، برحسب تفاضل گل کمتر جایگاه دوم جدول رده‌بندی را در اختیار داشتند اما در فصل جاری نیز برای بقا در لیگ، دست و پا می‌زنند و امیدوار بهخروج از بحران، خود را از انتهای جدول جدا کنند. مشکلات مالی و مدیریتی نود در هفته‌ها و ماه‌های گذشته نیز در مسیر سقوط آزاد آن‌ها بی‌تاثیر نبوده، مشکلاتی که از اواخر فصل گذشته مسابقات لیگ یک آغاز شد و آن‌ها را از ریل مدعیان جدا کرد و حالا در فصل جدید نیز باعث شده تا با قعرنشینی کار خود را در لیگ یک آغاز کنند.

هر چند این بازی حداقل روی کاغذ برای پارس جنوبی آسان به‌نظر می‌رسد ولی با این فوتبال بازی لحظه‌ها است. جمی‌ها باید در این بازی حواس‌شان را جمع کنند تا بتوانند 3 امتیاز کامل را به‌دست آوردند و خود را به رقبای بالای جدول نزدیک و نزدیک‌تر کنند.

طلایی: بدنساز استقلال به کشتی‌گیران می‌گفت چیپس و نوشابه بخورند!

بامداد جنوب: مدیرفنی استقلال نسبت به جریمه خود و جمعی از کشتی‌گیران این تیم واکنش نشان داد و گفت: مربی بدنساز تیم بعد از وزن‌کشی به بچه‌ها می‌گفت چیپس و نوشابه بخورند.

محمد طلایی در واکنش به خبر اعلام‌شده از سوی استقلالی‌ها مبنی بر جریمه هفت کشتی‌گیر و دو عضو کادرفنی این تیم گفت: استقلال از دید خودش ما را جریمه کرده، ما هم با ادله خودمان از آنها شکایت می‌کنیم. هم رضا یزدانی و هم نصیری می‌دانند از این تیمی که نایب‌قهرمان لیگ شد، غیر از علی سوادکوهی و پهلوان جابر صادق‌زاده که خودش دوست داشت برای استقلال کشتی بگیرد، همه کشتی‌گیران این تیم را ما آوردیم. هادی حبیبی با آنها توافق کرد، چون رضا یزدانی می‌خواست تیم بدهد و آنها کشتی‌گیر نداشتند و اسپانسر ما هم دچار مشکل شده بود.

وی با تاکید بر اینکه همچنان روی حرف و اصول خود پایبند است، تصریح کرد: تا آخر عمرم هم حرفم همین است، اگر با هر کسی دعوا داری، نباید از دیگران خرج کنی. نگران مسئله خودم نیستم، بلکه به خاطر کشتی گیرانی که جریمه شده‌اند می‌گویم، بالاخره فدراسیون کشتی مرجعی خواهد بود که حرف ما را بشنود و حرف حساب را بداند. استقلال بچه‌ها را چون کشتی گرفته‌اند جریمه کرده است. همه جا وقتی یکی کشتی نمی‌گیرد جریمه می‌شود اما اینجا حاج آقانیا چون روی تشک رفته، باشگاه جریمه‌اش کرده است. دو قسط از قراردادم را گرفته‌ام، اما از ابتدا اصلا صحبت پول نبود و ما رفاقتی دور هم جمع شدیم. بعد اسم رضا یزدانی وسط آمد. کشتی گیران به احترام ما به استقلال آمدند. این بچه‌ها به خاطر ما به دریاچه ارومیه آمده بودند و گفتیم نباید آنها ضرر کنند و با تیم دیگری در مسابقات شرکت کنیم. اولویت ما این بود که بچه‌ها بدون تیم نمانند. برای سال آینده قطعاً اسپانسر خوبی خواهیم داشت که آخر اینگونه نشود. نصیری بهتر از هر کسی می‌داند این تیم را چه‌کسی جمع کرده، زمانی که جزو 4 تیم آمدیم صحبت از پاداش به تیم بود، این هم جایزه‌شان بود که به ما دادند.

سرمربی سابق تیم ملی کشتی آزاد با اشاره به اتفاقاتی که در استقلال رقم خورد، خاطرنشان کرد: اگر با فدراسیون مشکل دارم باید خودم تنهایی آن را حل کنم، نباید به کشتی که ضربه بزنم. این همیشه عقیده من هست، چه بسا زمانی که یزدانی خرم آمد، در مقطعی ساکم را جمع کردم و به رودهن رفتم و آنجا کشتی گیران تمرین می دادم. اگر امروز هم زیاد حرف نمی‌زنم به‌خاطر کشتی است، وگرنه حرف زیاد است. داخل خانواده نشست بگذارند ما هم همه‌چیز را می‌گوییم، جایی که حرف‌ها بیرون از خانواده نرود. حرف من این است آیا کسی که کشتی گرفته باید جریمه شود؟ فدراسیون کشتی در این ایام کرونا پای همه چیز ایستاد و مسابقه برگزار کرد، آیا باید با کشتی نگرفتن همه چیز را زیر سوال برد؟ تصمیم استقلال غیرکارشناسی بود، من هم شکایت خودم و بچه‌ها را پیگیری می‌کنم و یکی از استقلالی‌ها باید فنی پاسخگو باشد.


نام:
ایمیل:
* نظر: