bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۴۹۱۰
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۳ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۹
فوتبال پرتغال در دستان ستاره بوشهری؛
علی پورتنگستانی: ستاره بوشهری پورتو این روزها به محبوب‌ترین و کلیدی‌ترین بازیکن لیگ پرتغال تبدیل شده است، بازیکنی که جمعه‌شب با یک طلسم‌شکنی دیگر شایستگی‌های خود را بار دیگر به همه ثابت کرد. طلسم 20‌ساله‌ای که شکستن آن فقط از عهده مهدی طارمی بر می‌آمد.

علی پورتنگستانی:

 ستاره بوشهری پورتو این روزها به محبوب‌ترین و کلیدی‌ترین بازیکن لیگ پرتغال تبدیل شده است، بازیکنی که جمعه‌شب با یک طلسم‌شکنی دیگر شایستگی‌های خود را بار دیگر به همه ثابت کرد. طلسم 20‌ساله‌ای که شکستن آن فقط از عهده مهدی طارمی بر می‌آمد.

شب گذشته مهدی طارمی در دیدار پورتو برابر ژیل ویسنته در چارچوب جام حذفی پرتغال، باز هم گلزنی کرد و خود را به جمع بزرگان تیم پورتو رساند. در دیدار برابر ژیل ویسنته، طارمی فرصت‌های زیادی برای گلزنی نداشت، اما جنگید، پاس داد، موقعیت ساخت و در پایان بازی را با زدن یک گل دیگر تمام کرد. هفتمین گل مهدی در هفت بازی آخر پورتو و چهارمین گل پیاپی او در چهار بازی ابتدایی جام حذفی پرتغال. طارمی که بار دیگر از ابتدا برای پورتو به میدان رفته بود، فرصت‌های کمتری برای نشانه گرفتن دروازه، دروازه‌بان تازه کار ژیل ویسنته داشت، اما توانست زمینه‌ساز گل اول پورتو و خسوس کرونا باشد. مهدی در دقیقه 88 بازی گل دوم را نیز برای پورتو به‌ثمر رساند تا بار دیگر در ترکیب این تیم بدرخشد. خسوس کرونا زننده گل اول پورتو در دقیقه 10 بازی، پس از احساس درد در کشاله ران از سرمربی پورتو خواست که تعویض شود و جای خود را به سرخیو اولیویرا داد. سپس نوبت به اوتاویو رسید تا پس از ضربه‌ای به توپ در حالی که او هم ران خود را می‌فشرد به زمین بیافتد. اوتاویو سعی کرد که روی پا بایستد، اما در پایان او هم لنگ لنگان و در حالی که تیم پزشکی به او کمک می کرد از زمین بازی خارج شد. پس از او نیز لوییس دیاز که پس از بهبودی از کرونا بالاخره برای بازی آماده شده بود و تقریبا 90 دقیقه در زمین حضور داشت، با مصدومیت از ترکیب پورتو خارج شد. فقط دو دقیقه مانده به پایان بازی، در خط حمله پورتو تنها مهدی طارمی باقی مانده بود و با این وجود او موفق شد با زدن گل دوم برای پورتو در دقیقه 88، تکلیف بازی را یک سره کند.

در چهار بازی در جام حذفی پرتغال مهدی طارمی چهار گل به‌ثمر رسانده؛ آماری که تنها هشت بازیکن دیگر در تاریخ پورتو به ثبت رسانده اند، از جمله بعضی از بزرگترین گلزنان تاریخ این باشگاه مثل ژاردل، فرناندو گومز و هرنانی. درخشش مهدی مثل همیشه در فضای مجازی مورد توجه کاربران قرار گرفته است. توئیتر Playmakerstats با اشاره به آمار خیره کننده طارمی که او را در زمره بزرگان پورتو قرار می دهد توییت کرد: «چهار بازی در جام حذفی و چهار گل از طارمی.» این اکانت همچنین اشاره کرد که از فصل 2000-1999 جز طارمی هیچ بازیکنی در ترکیب پورتو نتوانسته در چهار بازی نخست خود برای این باشگاه چهار گل به‌ثمر برساند. این بدین معنی است که 20 سال اخرین چنین اتفاقی در باشگاه پورتو می‌گذرد و طارمی با گل‌های که این که در بازی‌های اخیر به‌ثمر رسانده، توانست بار دیگر برای پورتو در چهار بازی پیاپی در جام حذفی موفق به گلزنی کند.

یکی از طرفداران پورتو به این نکته اشاره کرده که پورتو برای بازیکنی 5 میلیون یورو هزینه کرده که هر 110 دقیقه یک گل برای این تیم به‌ثمر رسانده است. رکورد پرتغال در گزارشی به تمجید از ستاره ایرانی پورتو پرداخت و به علت تداوم گلزنی طارمی در خصوص او نوشت: مهدی دور از خانه ترس به جان‌ها انداخته است.

کارت قرمزی که طارمی را شاداب‌تر کرد

پس از آن مهدی طارمی در بازی مقابل بنفیکا با وجود این که توانسته تنها گل تیمش را به‌ثمر برساند، از زمین مسابقه اخراج شد، خیلی از فوتبالی‌ها فکر می‌کردند که این بازیکن تحت تاثیر این اتفاق قرار بگیرد اما مهدی نه تنها از مساله به‌خوبی عبور کرد بلکه پس از آن، در هر بازی حداقل یک گل برای تیمش به‌ثمر می‌رساند. ستاره بوشهری پورتو، همچنان پروسه «رستگاری» خود را ادامه می‌دهد؛ او روی هم رفته 11 گل در 24 بازی برای پورتو به‌ثمر رسانده، اما در هفت بازی گذشته به آمار خیره کننده به طور متوسط یک گل در هر بازی دست یافته است، از جمله زدن دو گل برابر تیم های گیمارش و فامالیکائو. آماری که در لیگ پرتغال به ثبت رسیده است. ستاره ایرانی در سال 2020 توانست به آقای گل پرتغال بدل شود. او در ماه دسامبر جایزه بهترین مهاجم را دریافت کرد و در تیم منتخب ماه ژانویه از سوی گل پوینت نیز جای گرفت.

در پایان باید گفت که طارمی تاکنون در این فصل برای پورتو ۱۱ گل به‌ثمر رسانده است. هفت گل او در لیگ پرتغال بوده و چهار گل در جام حذفی. عملکردی درخشان از بازیکن ایرانی پورتو که هر بازی نسبت به بازی قبل عملکرد بهتری دارد. مطئنا اگر شرایط به همین شکل پیش برود، در فصل آینده باید منتظر حضور این بوشهری توانمند در تیم‌های بزرگ‌تری باشیم.

گل‌محمدی: خوشحالیم دقیقه ۲۵ گل زدیم

بامداد جنوب: سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس می‌گوید پنالتی گرفته‌شده برای ماشین‌سازی اشتباه بود.

یحیی گل‌محمدی، سرمربی پرسپولیس بعد از پیروزی دو بر یک تیمش برابر ماشین‌سازیگفت: من به همه اهالی فوتبال و خانواده میناوند تسلیت می‌گویم. خدا به آن‌ها صبر بدهد. در نیمه اول بازی خوبی ارائه دادیم و توانستیم به گل برسیم. در دقیقه ۲۵ که شماره مهرداد بود به گل رسیدیم. از این اتفاق خیلی خوشحال شدیم. در نیمه دوم تیم ماشین‌سازیشجاعت بیشتری برای جبران گل به خرج داد و خوب بازی کرد و به گل هم رسید. البته روی آن صحنه بحث و اعتراض داریم. داور خیلی راحت اعلام پنالتی کرد. آن چیزی که ما در تصاویر دیدیم، به نظر پنالتی نبود. ماشین‌سازی در نیمه دوم تیم خوبی نشان داد. در ادامه هم اسیر تجربه و فرصت‌طلبی بازیکنان ما شدند و بازی به‌نفع ما تمام شد.

او در نشست خبری بعد از بازی هم یادآور شد از گرفتن این سه امتیاز راضی و خوشحال هستیم. نیمه اول خوب بازی کردیم و کنترل بازی در دست ما بود و موقعیت‌های خوبی برای گلزنی داشتیم. دقیقه ۲۵ هم گل زدیم که خوشایند و جالب بود. ماسعی کردیم در نیمه دوم بازی را کنترل کنیم. چیزی که در این مواقع مهم است زدن گل دوم است. در نیمه دوم موقعیت برای گلزنی داشتیم اما نتوانستیم به گل دوم برسیم. هرچه به دقایق پایانی نزدیک می‌شدیم استرس گل نخوردن در تیم ما بیشتر می‌شد. تیم حریف هم از طریق پنالتی به گل رسید. بعد از گل ماشین‌سازی بازیکنان خیلی خوب به خودشان مسلط شدند و سعی کردند فوتبال بازی کنند و احساسی بازی نکردیم. بازی را به کناره‌ها بردیم و ارسال کردیم. این واکنش بازیکنان نسبت به گل حریف خیلی خوب بود. باحوصله بازی کردیم و توانستیم به گل هم برسیم. به همه بازیکنان تبریک می‌گویم و این برد را به روح مهرداد عزیز تقدیم می‌کنیم. ان‌شاءالله که روحش همیشه شاد باشد و همیشه او را کنارمان احساس می‌کنیم. برای علی انصاریان عزیز هم آروزی سلامتی و بهبودی داریم. امیدوارم که همه بیماران شفا پیدا کنند. اوضاع سخت و ملتهبی را پشت سر می‌گذاریم. یک سال از آمدن کرونا گذشته و عزیزان زیادی را از دست دادیم. روزهای خیلی سختی را پشت سر گذاشتیم. چیزی که به مردم و روحیه و سرگرمی آن‌ها خیلی کمک کرد فوتبال بود. بعد از کادر پزشکی و درمان این اهالی فوتبال بودند که به نشاط جامعه کمک کردند. از همه اهالی فوتبال و رسانه‌ها و کسانی که برای فوتبال زحمت می‌کشند تشکر و قدردانی می‌کنم. اهالی فوتبال با تمام سختی‌ها کار می‌کنند تا جامعه بانشاط‌تر باشد.

سرمربی پرسپولیس درباره اینکه چرا تیمش در چند بازی بعد از زدن گل اول عقب می‌نشیند هم خاطرنشان کرد:‌ این سوال خیلی خوبی است. ما باید بعد از زدن گل اول واکنش بهتری نسبت به ادامه بازی داشته باشیم. بهترین کاری که می‌شود کرد زدن گل دوم و خوب دفاع کردن است. ما در بحث دفاع تیمی بعد از زدن گل مقداری مشکل داریم. باید سعی کنیم این مشکل را برطرف کنیم. این مشکلی نیست که حل نشود. باید با تمرین بیشتر درستش کنیم. البته بازیکنان ما از نظر روحی تحت فشار شدیدی هستند. مشکلاتمالی هم وجود دارد. از زمانی که تمرینات‌مان را بعد از تعطیلی لیگ شروع کردیم، یعنی اوایل خرداد، بازیکنان ما بدون وقفه و استراحت دارند کار می‌کنند. وقتی در پرسپولیس بازی می‌کنید انتظار هواداران از شما به حق زیاد است. فشار تمرینات هم وجود دارد. بازی‌های لیگ را داشتیم که قهرمان شدیم. در جام حذفی هم بازی کردیم. در لیگ قهرمانان هم ۷ بازی در ۱۸ روز انجام دادیم. بعد از آن فینال مسابقات را داشتیم. همه‌اش زیر فشار روحی و روانی زیادی بودیم. تیم ما هنوز نتوانسته چهار روز پشت سر هم تعطیلات و استراحت داشته باشد. ماه‌های خیلی سختی را گذراندیم. بحث‌های فنی یکطرف، حاشیه‌های این چندوقت هم فشار زیادی به ما وارد کرد. ظاهرا در نیم‌فصل هم تعطیلاتی وجود ندارد. روزهای خیلی سختی را در پیش داریم. هیچ‌کس به این مساله نگاه نکرده است. همه تیم‌ها استراحت داشتند و هیچ توجهی به استراحت تیم ما نشده است.


نام:
ایمیل:
* نظر: