bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۴۹۱۹
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۲۰ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
از جدایی بازیکنان بومی تا مشخص نبودن آینده باشگاه؛
بامداد جنوب: به‌نظر می‌رسد باشگاه فوتبال ساحلی پارس جنوبی روزهای سختی در پیش دارد، روزهایی که در آینده این تیم بسیار تعیین‌کننده خواهد بود ولی اوضاع وقتی بدتر می‌شود که بازیکنان تیم به‌خاطر بدعهدی مسوولان دیگر نخواهد برای قهرمانی بوشهری فصل گذشته لیگ برتر بازی کنند. فاجعه‌ای که در همین الان هم در حال رخ دادن است.

بامداد جنوب: به‌نظر می‌رسد باشگاه فوتبال ساحلی پارس جنوبی روزهای سختی در پیش دارد، روزهایی که در آینده این تیم بسیار تعیین‌کننده خواهد بود ولی اوضاع وقتی بدتر می‌شود که بازیکنان تیم به‌خاطر بدعهدی مسوولان دیگر نخواهد برای قهرمانی بوشهری فصل گذشته لیگ برتر بازی کنند. فاجعه‌ای که در همین الان هم در حال رخ دادن است.

اسم فوتبال ساحلی که به گوشمان می‌آید، نام پارس جنوبی به ذهنمان می‌رسد. تیمی که در این سال‌ها در لیگ برتر کشورمان به‌نوعی آقایی کرده است و در حال حاضر بیشترین قهرمانی‌ را در این رقابت‌ها دارد. تیمی که در دو فصل گذشته با برنامه‌ریزی مربیان باشگاه، در بخش پایه عملکرد بسیار خوبی داشته و حال بیش از 80 درصد تیم از بازیکنان جوان و بومی این استان تشکیل شده است. پارس جنوبی بوشهر در فصل گذشته رقابت‌های لیگ برتر با تمام سختی‌ها و مشکلاتی که داشت، توانست عنوان قهرمانی را به‌دست آورد تا بار دیگر دل هواداران و فوتبالدوستان بوشهری را شاد کنند. در همان زمان مدیران و مربیان باشگاه پرده از مشکلات مالی این تیم برداشتند، اتفاقی غیرمنتظره که هیچکس آن را باور نمی‌کرد. تیمی که در چند فصل گذشته با کمک‌های منطقه ویژه اقتصادی پارس توانسته بود بدون مشکل مالی در مسابقات لیگ برتر شرکت کند و عناوین مختلفی کسب کند، در فصل جدید رقابت‌ها بدون دریافت یک ریال از منطقه ویژه به‌کار خود در مسابقات پایان داد، به‌خاطر یک قانون عجیب که در آن تاکید شده وزارت نفت نمی‌تواند در مسابقات قهرمانی تیم‌داری کند. مساله وقت عجیب به‌نظر می‌رسد که قانونی که در مجلس در این راستا به تصویب رسیده بود، برای باشگاه‌های فوتبال بود ولی به یک‌باره سر از فوتبال ساحلی درآورد. مسلم مسیگر و محمد مهین‌دوست با وجود مشکلات متعددی که وجود داشت، سعی کردن جو تیم را کنترل کنند تا مبادا قهرمانی از دست برود. آنها در این کار سخت موفق بودند ولی چیزی که آنها را ناامید کرده بود، حل نشدن مشکلاتی مالی و شرمنده‌شدن مقابل بازیکنان بومی و غیر بومی این باشگاه بود. به هرحال آنها قهرمان لیگ برتر شده بودند و به همین دلیل انتظار داشتند پاداش خوبی به آنها داده شود، ولی در کمال تعجب چنین اتفاقی رخ نداد. نکته عجیب‌تر این بود که مسوولان استانی که در جشن قهرمانی پارس شرکت کرده بودند، صبح روز بعد به‌طور کامل این تیم و مشکلاتش را به‌دست فراموشی سپردند و گرفتار کارهای خود شدند.

حالا اما خبرهای دریافتی از این باشگاه نه تنها امیدوارکننده نیست بلکه باید گفت وضعیت در این باشگاه به حالت قرمز درآمده است. طبق آخرین خبرها، پابرهنه‌های ساحلی بوشهر که سال‌هاست در فوتبال ساحلی صاحب عنوان هستند، گویا برای شروع دوباره اردو با مشکلات متعددی روبه‌رو شده‌اند. اولین مشکل که حدود دو ماه پیش به آن پرداختیم، استعفا فرید که همکار این باشگاه بود، از سمت خود بود. به هر حال بر هیچکس پوشیده نیست که این مرد در طول سه سال گذشته زحمات زیادی برای این تیم کشید، ولی وقتی دید دیگر کسی از این تیم حمایت نمی‌کند، چاره‌ای جز استعفا پیدا نکرد. او در حقیقت با این استعفا خواست که فشارها رو مدیران استانی برای حمایت از باشگاه فوتبال ساحلی پارس جنوبی افزایش یابد، ولی این روش هم جواب نداد. از طرفی دیگر، مشخص شده که درصد عظیمی از مطالبات فصل گذشته بازیکنان این تیم پرداخت نشده است که این مساله می‌تواند حتی برای ورود این باشگاه مسابقات لیگ برتر دردسرساز شود. البته در این میان باید گفت که باشگاه پارس جنوبی و اداره ورزش و جوانان همچنان در ماجرای کمک چند میلیونی وزارت نفت به این باشگاه به توافق نرسیده‌اند که این خود مزید بر علت شد تا مشکلات مالی این باشگاه کماکان ادامه داشته باشد.

اما مهم‌ترین نکته در مورد پارس جنوبی، جدایی بازیکنان بومی این باشگاه است. در فصل گذشته محمد میهن‌دوست و مسیگر از چند جوان باانگیزه و با استعداد در لیگ برتر استفاده کردند که بسیاری از تیم‌ها آرزوی داشتن آنها را دارند. ساحلی‌بازانی که در فصل گذشته استعداد ناب خود را به نمایش گذاشتند و بار دیگر ثابت کردند بوشهر قطب فوتبال ساحلی کشور است. همین مساله اما می‌تواند باعث شود نگاه تیم‌های دیگر استان‌ها به آنها دوخته شود. همانطور که گفتیم پارس جنوبی نه تنها برای شروع فصل جدید مشکلات مالی متعددی دارد، بلکه مطالبات فصل گذشته بازیکنان هنوز به‌طور کامل پرداخته نشده است، همین مساله می‌تواند باعث شود آنها با دریافت پیشنهادهای بالاتر از استان بوشهر خارج شوند. هر چند باید گفت همین حالا هم دو مهره جوان و بومی پارس جنوبی به‌خاطر خدمت سربازی به‌زودی راهی رقیب یزدی این تیم خواهند شد، اتفاقی که باعث قدرتمندشدن یزدی‌ها خواهد شد. بعید نیست که دیگر بازیکنان بومی باشگاه با دیدن وضعیت قرمز این باشگاه، فکر جدایی به سرشان بزند و برای پیشرفت به دیگر تیم‌های حاضر در لیگ برتر بروند. این اتفاق می‌تواند بدترین خبر برای باشگاه پارس جنوبی باشد، چراکه این باشگاه این بازیکنان را پرورش داده و آنها را به اینجا رسانده است و به همین دلیل حیف است که آنها را به همین راحتی از دست بدهد. هرچند آن بازیکنان هم حق دارند چراکه مطالباتشان هنوز پرداخت نشده است.

با همه این مسائل، حدود دو ماه دیگر فصل جدید لیگ برتر فوتبال ساحلی آغاز می‌شود و هیچکس (حتی مسلم مسیگر) نمی‌داند چه در انتظار تیمی مثل پارس جنوبی است. تیمی که مثل تیم فوتبال پارس جنوبی جم مشکلات متعددی در زمینه مالی دارد و در صورت حل نشدن آنها، بازیکنانی بومی و با استعدادش را از دست خواهد داد. واقعا در استانی که قطب فوتبال ساحلی کشور است، چرا باید چنین اتفاق تلخی رخ دهد؟!


نام:
ایمیل:
* نظر: