bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۵۰۳۹
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۸ - ۲۴ خرداد ۱۴۰۰
دیدار نه‌چندان آسان پارس جم مقابل ملاثانی‌ها؛
علی پورتنگستانی: در حالی به هفته 29 لیگ دسته یک کشور رسیده‌ایم که هر دو نماینده استان بوشهر شانس بالایی برای ماندن در جمع مدعیان صعود به لیگ برتر دارند؛ اما با این وجود آنها خوب می‌دانند که در صورت شکست یا تساوی در این هفته، بار دیگر از کورس صعود جا خواهند ماند.

علی پورتنگستانی: 

در حالی به هفته 29 لیگ دسته یک کشور رسیده‌ایم که هر دو نماینده استان بوشهر شانس بالایی برای ماندن در جمع مدعیان صعود به لیگ برتر دارند؛ اما با این وجود آنها خوب می‌دانند که در صورت شکست یا تساوی در این هفته، بار دیگر از کورس صعود جا خواهند ماند.

لیگ دسته یک کشور به ایستگاه بیست‌ونهم رسید و از این هفته به بعد حتی تساوی هم می‌تواند هر تیمی را از میان مدعیان صعود به لیگ برتر حذف کند. در این هفته از رقابت‌ها دو نماینده بوشهر یعنی شاهین شهرداری و پارس جنوبی به مصاف حریفان خوزستانی خود خواهند رفت، یکی در خانه و دیگری خارج از خانه. شاهین شهرداری که این روزها وضعیت خوبی در جدول دارد، در ورزشگاه شهید مهدوی به مصاف استقلال خوزستان خواهد رفت و دیگر نماینده بوشهر یعنی پارس جنوبی هم در خوزستان به مصاف تیم استقلال ملاثانی خواهد رفت. در ادامه این گزارش به بررسی هر دو دیدار خواهیم پرداخت.

ابتدا از دیدار حساس شاهین شهرداری و استقلال خوزستان شروع خواهیم کرد. همانطور که گفتیم، این دیدار حساس امشب در ورزشگاه شهید مهدوی بوشهر برگزار خواهد شد، دیداری شش امتیازی که برای هر دو تیم، پیروزی در آن مهم‌ترین هدف می‌باشد. شاهین شهرداری که در این هفته‌ها وضعیت خوبی دارد اگر می‌خواهند همچنان در میان مدعیان صعود قرار بگیرند با برد مقابل استقلال خوزستان می‌توانند امیدهای بیشتری را در دل هواداران خود زنده کنند. شاگردان مهابادی 43 امتیازی و قهرمان سابق لیگ برتر تنها با یک امتیاز اختلاف در تعقیب آنها هستند. البته از یک طرف می‌توان نگران این موضوع شد که احتمال دارد این بازی به تساوی کشیده شود. چراکه شاهین شهرداری رکورددار تساوی‌های این فصل لیگ یک با سیزده مساوی است. اما آنچه هواداران می‌خواهند این است که کادر فنی و بازیکنان شاهین شهرداری حداقل برای این بازی مهم فقط به بعد فکر می‌کنند و چه بسا اگر تساوی‌های پرتعداد نیم‌فصل اول به دو برد تبدیل شده بود حالا شاهین در صدر جدول امیدهای زیادی برای صعود داشت.

از آن طرف، تیم استقلال خوزستان هم انگیزه بالایی برای کسب امتیاز در این دیدار حساس دارد. آنها در هفته‌های اخیر نتایج بسیار خوبی کسب کرده‌اند و توانسته‌اند خود را به جمع مدعیان صعود برساند. مطمئنا خوزستانی‌ها هم همانند بوشهری‌ها به فکر سه امتیاز این بازی هستند چراکه کسب هر نتیجه دیگری در این دیدار حساس، به منزله خداحافظی با جمع مدعیان صعود خواهد بود. به هر حال این بازی، یک آزمون بزرگ برای شاگردان مهابادی است و آنها با پیروزی در این دیدار مهم، هواداران شاهین شهرداری را بسار خوشحال خواهند کرد. البته که تنها نکته منفی این دیدار مهم، حضور نداشتن هواداران در ورزشگاه شهید مهدوی است. حالا باید دید که در دوشنبه حساس لیگ دسته یک کشور، از میان شاهین و استقلال کدام یکی پیروز این میدان سخت خواهند بود.

حال به بررسی دیدار پارس جنوبی جم و استقلال ملاثانی خواهیم پرداخت دیداری که شاید برای ملاثانی‌ها آنچنان حساسیت خاصی نداشته باشد، ولی برای شاگردان نصرتی حکم ماندن در جمع مدعیان یا جدا شدن از آنها دارد. همانطور که می‌دانید جمی‌ها طی چند هفته گذشته روزهای بسیار سختی را تجربه کرده‌اند و با حاشیه‌های زیای روبه‌رو شدند. حاشیه‌هایی که عامل اصلی آنها خودی‌های باشگاه بودند تا شخص دیگری. نصرتی و کادر فنی‌اش در طول دو هفته گذشته با وجود اینکه مورد بی‌احترامی زیادی قرار گرفتند و حتی در مقطعی برکنار هم شدند ولی باز هم به جم برگشتند تا به‌نوعی کار نیمه‌تمام خود را به پایان برسانند. جمی‌ها با وجود اینکه حاشیه‌های زیادی را تحمل کرده بودند هفته پیش موفق شدند تیم قعر جدول یعنی گل‌ریحان البزر را شکست دهند تا بار دیگر به مسیر پیروزی برگردند. شاگردان نصرتی حالا در این هفته و در یک بازی خارج از خانه به مصاف تیم استقلال ملاثانی خواهند رفت، دیداری که سه امتیاز آن برای جمی‌ها از آن نان شب واجب‌تر است. با این وجود همچنان این مساله نامشخص است که آیا مشکلی از مشکلات پارس جنوبی جم توسط مدیران این باشگاه در چند روز گذشته حل‌وفصل شده است یا خیر. اما حریف خوزستانی پارس جنوبی یکی از تیم‌هایی است که نه ترسی برای سقوط به دسته پایین‌تر دارد و نه امیدی برای حضور در جمع مدعیان صعود به لیگ برتر کشور. ملاثانی‌ها در هفته‌های اخیر نتایج متوسطی کسب کرده‌اند و نشان داده‌اند که هدف اصلی‌شان در فصل جاری، ماندن در لیگ دسته یک کشور است. با این وجود آنها به‌دلیل اینکه میزبان این مسابقه هستند، انگیزه‌های زیادی برا کسب نتیجه در این بازی مهم دارند. به همین دلیل باید گفت که شاگردان نصرتی کار آنچنان آسانی در این دیدار حساس نخواهند داشت. حالا باید دید نصرتی و شاگردانش می‌توانند به دومین برد پیاپی در لیگ دسته یک برسند و خود را در میان مدعیان صعود به لیگ برتر حفظ کنند یا خیر.

به هر حال هر دو بازی امروز برای فوتبال بوشهر از حساسیت بالایی برخوردار است و هواداران هر دو تیم انتظار دارند که تیم محبوب‌شان در مقابل حریف به پیروزی برسد. باید دید که آیا امروز روز فوتبال بوشهر خواهد بود یا خیر!


نام:
ایمیل:
* نظر: