bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۵۲۱
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۲ - ۲۱ مهر ۱۳۹۴
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر گفت: برای بستن پرونده پروژه های عمرانی نیمه تمام این استان بیش از 10 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است که همین امر امکان تعریف پروژه های جدید را غیر ممکن می کند.
رضا عوض پور روز سه شنبه در نشست با نمایندگان شوراهای اسلامی شهرستان های بوشهر افزود:
با محدودیت اعتباری موجود سعی بر این است که روند اجرای پروژه های استان بر اساس اولویت بندی به اتمام برسد.

وی یادآورشد: استادیوم 15 هزار نفری شهر بوشهر یکی از این پروژه هایی است که در سال 84 عملیات احداث آن آغاز ولی هنوز به بهره برداری نرسیده است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان بوشهر ادامه داد: اعتبارات تملک دارایی استان بوشهر پارسال چهارهزار و 700 میلیارد ریال بود که این میزان با کاهش 10 تا 11 درصدی سرجمع به چهارهزار و 300 میلیارد رسید ولی با این وجود تمام تلاش خود را برای اجرای پروژه های نیمه تمام به کار گرفته ایم.

وی گفت:سهم بودجه استان از وزارت نفت در سال گذشته سه هزار و 600 میلیارد ریال بود که این میزان در سال جاری به دوهزار و 200 میلیارد ریال کاهش یافت. 
عوض پور افزود: با وجود این میزان کاهش که ناشی از افت شدید قیمت نفت بود ، با سهم یکهزار و 400 میلیارد ریالی بودجه استان بوشهر از ماده 180 کاهش یاد شده تا حدی جبران شد. 
وی ادامه داد: از مبلغ یاد شده 900 میلیاد ریال مرتبط به طرح های استانی و 500 میلیارد نیز به طرح های ملی اختصاص دارد.

عوض پور اضافه کرد: همچنین 400 میلیارد ریال برای طرح های خاص الزامی شده است که سازمان مدیریت و برنامه ریزی نقشی در توزیع آن ندارد.
وی یادآور شد: وضعیت توسعه یافتگی برخی شهرستان های استان  از متوسط کشوری پایین تر است که از طریق ب ماده 180 سالانه رشد 10 درصدی اعتبار برای آنها پیش بینی شده است تا به میانگین کشوری برسند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر نیز گفت: ورود شوراها به کارهای سیاسی سبب زیر سوال رفتن وظیفه آنها می شود از این رو بعنوان خدمت کنندگان به مردم باید از فعالیت سیاسی دوری کنند.
فتح الله حقیقی افزود: شوراها باید اختلافات را درون خود حل کنند و همواره رویکردشان ایجاد اتحاد و همدلی باشد.

وی اضافه کرد: ارائه گزارش کارهای انجام شده توسط شوراها به مردم و استفاده از تجربه استان های موفق باید همواره در دستور کار این نهاد مدنی قرار گیرد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر ادامه داد: تاکنون 65 سازمان مردم نهاد در این استان ثبت شده و تا چند ماه آینده این شمار به حدود 100 سازمان خواهد رسید.
حقیقی گفت: دولت تدبیر و امید به فعالیت سازمان های مردم نهاد اهتمام ویژه ای دارد و همین امر سبب سرعت بخشی در ثبت آنها شده است.
وی یادآورشد: تا پیش از دولت تدبیر و امید شمار سازمان های مردم نهاد ثبت شده در استان بوشهر 16 تشکل بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر اظهارکرد: برای استفاده از ظرفیت های استان بوشهر 12 اتاق فکر تشکیل شده که این شمار اتاق فکر در کنار اندیشکده توسعه استان که بتازگی راه اندازی شده است می تواند به توسعه این استان کمک و روند آن را شتاب ببخشد.
حقیقی، در باره مصوبه استخدام 50 درصد نیروی بومی استان بوشهر در پارس جنوبی گفت: در این ارتباط نیز با مشکل کمبود نیروی متخصص روبرو هستیم که این امر با تفاهم نامه های منعقد شده با سازمان انرژی اتمی و وزارت نفت برای آموزش نیروهای متخصص مورد نیاز شرکت ها برطرف خواهد شد.

وی اظهار کرد: در ارتباط با بانوان سرپرست خانوار نیز در حال کامل کردن بانک اطلاعاتی این قشرهستیم تا از این طریق زمینه حمایت لازم از آنها را فراهم کنیم.
حقیقی در ارتباط با فعالیت های صورت گرفته در زمینه تامین امکانات تفریحی مورد نیاز بانوان استان بوشهر یادآور شد: با احداث زمین های چمن ورزشی در روستاها ظرفیت استفاده بانوان از سالن های ورزشی موجود در این استان افزایش می یابد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر درباره اجرای طرح‎های امید در این استان اظهارکرد: طرح بهداشت دهان و دندان و قلب سالم در شهرها و روستاهای استان بوشهر اجرایی می‎شود.

وی یادآور شد: تدابیر لازم برای برگزاری المپیاد ورزشی یک هفته ای ویژه بانوان استان بوشهر صورت گرفته و پس از برنامه ریزی های لازم برگزار خواهد شد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر گفت: احداث مجتمع ورزشی تفریحی ویژه بانوان نیز از جمله اقدام لازم برای فراهم کردن زمینه تفریح بانوان است که اجرای آن در دستور کار قرار دارد.
حقیقی افزود: موضوع جابجایی گلوگاه واقع شده در محدوده شهری دیلم نیز درگفت و گو با فرمانده انتظامی استان بوشهر مطرح و مقرر شده در این ارتباط تصمیم لازم را لحاظ کند.
رئیس شورای اسلامی استان بوشهر نیز در این نشست گفت: تعامل و همکاری با دستگاه های اجرایی استان همواره در دستور کار این شورا قرار دارد.
اصغر گورکی با تاکید بر اهمیت دیدار شوراها با مدیران دستگاه های اجرایی افزود: در نشست هایی که تاکنون با مدیران برگزار شده نمایندگان شوراهای اسلامی هر شهرستان با اطلاعات کاملی که از مشکل های حوزه خود دارند بخوبی آنها را منتقل کرده اند که نتیجه های مثبتی نیز درداشته است.


منبع:
ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر: