bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۵۸۸۵
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۹ - ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
معاون بهداشتی با اشاره به افزایش ناگهانی ابتلا به عفونت‌های ویروسی؛
داود علیزاده:بسیار ساده‌تر از آنچه همه تصور می‌کردند، کرونا دوباره در ایران اوج گرفته است. بنابراعلام مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱ هزار و ۳۵ بیمار کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند

داود علیزاده

بسیار ساده‌تر از آنچه همه تصور می‌کردند، کرونا دوباره در ایران اوج گرفته است. بنابراعلام مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱ هزار و ۳۵ بیمار کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند و ۴۱ بیمار نیز در این بازه زمانی جان باختند. بنابراین مجموع جان‌باختگان این بیماری به ۱۴۱ هزار و ۷۵۸ نفر رسید و اکنون یک هزار و ۳۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

در استان بوشهر نیز وضعیت کرونا به طرز چشمگیری افزایشی است و شمار بیماران بستری در بخش‌های کرونایی در آستانه سه‌رقمی شدند است و بر اساس اعلام دکتر قاسم برجویی‌فرد، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تخت‌های بیمارستانی استان بوشهر در بخش کودکان تکمیل‌شده است و موج جدید کرونا در کودکان با علائم شدیدتری دارد خودش را نشان می‌دهد.

در همین زمینه سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر آخرین وضعیت شیوع و ابتلا ویروس کرونا در این استان را تشریح کرد.

دکتر حسن ملکی زاده با اشاره به بیماران بستری در بخش‌های کرونایی استان گفت: در حال حاضر ۹۲ بیمار در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند.

به گفته وی در شبانه‌روز گذشته ۵۰ بیمار جدید در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری‌شده‌اند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از سیر صعودی بیماری کرونا در استان بوشهر خبر داد و افزود: متأسفانه در حال حاضر پنج بیمار مبتلا به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند.

دکتر ملکی زاده با اشاره به ثبت یک فوتی جدید کرونایی در استان بوشهر گفت: یک مورد فوتی جدید ناشی از ابتلا به کرونا در استان بوشهر به ثبت رسید که دارای بیماری زمینه‌ای دیابت و فشارخون بالا بوده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: خوشبختانه در شبانه‌روز گذشته ۴۳ بیمار نیز باحال عمومی خوب از بیمارستان‌های استان بوشهر ترخیص شده‌اند.

دکتر ملکی زاده تصریح کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون دو هزار و ۱۷۳ نفر از هم استانی‌های عزیزمان به علت ابتلای به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

هم‌زمان معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به شیوع دوباره ویروس کرونا در این استان از آمادگی پذیرش بیماران در همه بیمارستان‌های دانشگاهی و غیردانشگاهی خبر داد.

دکتر احمد یزدان‌پناه روز سه‌شنبه در نشست با روسای بیمارستان‌های استان بوشهر گفت: همچنین بیمارستان‌های نیروهای مسلح در استان بوشهر نیز از امروز برای خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی آماده‌شده‌اند.

به گفته وی براین اساس بیمارستان حضرت قائم (عج) سپاه پاسداران، بیمارستان امیرالمؤمنین (ع) نیروی هوایی، بیمارستان سلمان فارسی تأمین اجتماعی و شهدای هسته‌ای بوشهر آماده پذیرش بیماران کرونایی هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با تأکید بر شیوع نگران‌کننده دوباره ویروس کرونا در استان بوشهر گفت: رنگ‌بندی جدید کرونا در این استان نشان می‌دهد شهرستان تنگستان در وضعیت قرمز، شهرستان‌های دشتستان، دشتی، گناوه، دیلم، جم و عسلویه در شرایط زرد و شهرستان‌های بوشهر، دیر و کنگان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

یزدان پناه روند مراجعه‌کنندگان و بستری‌های کرونایی در بیمارستان‌های استان بوشهر را افزایشی اعلام کرد و گفت: برای مدیریت بیماری کووید ۱۹ راهی جز رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی نیست.

بااین‌حال خبر نگران‌کننده‌ای دیگری نیز از سوی مسوولان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اعلام‌شده است و آن‌هم پر شدن تمام تخت‌های بخش کودکان بیمارستان‌های استان بوشهر است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به شیوع بیماری ویروسی در بین اطفال گفت: با آغاز فصل گرما عفونت‌های ویروسی به‌ویژه گونه‌هایی با علائم تنفسی و گوارشی فراگیر شده و تخت‌های بخش کودکان بیمارستان‌های استان پرشده است.

به گفته دکتر قاسم برجویی‌فرد با آمدن فصل گرما عفونت‌های ویروسی به‌ویژه گونه‌های با علائم تنفسی و گوارشی شایع می‌شود که هم‌زمان با خیز هفتم کرونا نگرانی خانواده‌ها بیشتر شده است.

وی با اشاره به علائم بیماری در کودکان گفت: موارد کرونا در کودکان و موارد تب و اسهال و کمبود آب بدن در کودکان و شیرخوارن زیر دو سال افزایش چشمگیری داشته و شمار بستری‌ها در بیمارستان‌های استان آمار بالایی است؛ به‌گونه‌ای که تخت‌های بستری بخش کودکان پر است.

وی بدون اشاره به آمار کودکان بستری با بیماری عفونی در استان، به خانواده‌ها توصیه کرد که اگر کودکی دچار اسهال و استفراغ شد، خیلی زود او را به پزشک ببرند و توصیه‌های پزشک را جدی بگیرند.

دکتر برجویی‌فرد افزود: در این هوای گرم، شرایط هوایی بیرون از خانه مانند بازار و اجتماع برای کودکان ناسالم و خطرناک و انتقال بیماری راحت‌تر است؛ ما توصیه می‌کنیم از بیرون رفتن‌های غیرضروری خودداری شود، زیرا کودکان حساس‌تر هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: مسافرت نقش ویژه‌ای در انتقال بیماری دارد و توصیه می‌کنیم خانواده‌ها و کودکانشان به مسافرت‌های غیرضروری نروند و یا سفر را کوتاه کنند.

به گفته وی اگر در سفر هم برای کودکشان علائم عفونی پیش آمد به اولین و نزدیک‌ترین مرکز درمانی بروند و بر اساس نظر متخصص، کودک را درمان کنند.

اکنون ۵۷ شهرستان در وضعیت قرمز، ۸۶ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۱۹۹ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۰۶ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.


نام:
ایمیل:
* نظر: