bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۶۱۴۱
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۰۸ - ۱۰ بهمن ۱۴۰۱
در ارزیابی کیفیت عملکرد مدیریت‌های امور پردیس‌های استانی؛
داود علیزاده: در حاشیه برگزاری سی و سومین اجلاس سراسری مدیران و مسوولان دانشگاه‌های فرهنگیان کشور از برگزیدگان اجرای رهنامه 40 ماده‌ای دانشگاه فرهنگیان تقدیر شد. در این دوره رتبه نخست کشوری در سه بخش به دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر و پردیس‌های این دانشگاه رسید

داود علیزاده

در حاشیه برگزاری سی و سومین اجلاس سراسری مدیران و مسوولان دانشگاه‌های فرهنگیان کشور از برگزیدگان اجرای رهنامه 40 ماده‌ای دانشگاه فرهنگیان تقدیر شد. در این دوره رتبه نخست کشوری در سه بخش به دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر و پردیس‌های این دانشگاه رسید. در بخش ارزیابی کیفیت عملکرد مدیریت‌های امور پردیس‌های استانی دانشگاه فرهنگیان، در اجرای رهنامه 40 ماده‌ای به پردیس برادران دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر همچنین در حوزه ریاست، روابط عمومی و تعاملات استانی و فرهنگی رتبه نخست به پردیس علامه طباطبایی برادران دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر رسید.

در این آیین محمدعلی زلفی گل وزیر علوم تحقیقات و فناوری، رضامراد صحرایی رئیس دانشگاه فرهنگیان و حجت‌الاسلام علی تقوی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان حضور داشتند و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از سهمیه 500 نفری جذب هیات علمی در دانشگاه فرهنگیان خبر داد.

محمدعلی زلفی‌گل با اشاره به اینکه دولت سیزدهم اهمیت ویژه‌ای برای دانشگاه فرهنگیان قائل است، گفت: در سال جاری پانصد سهمیه جذب عضو هیات علمی به این دانشگاه اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه کسانی که امروز به‌عنوان شاگرد در کلاس‌های درس هستند درواقع دانشمندان، محققان مدیران و سیاست‌مداران آینده کشور هستند و حتما باید با احترام و تکریم با آنان برخورد شود. گفت: در کشور‌های توسعه‌یافته معلمان از نظر معیشت و درآمد و منزلت بالاترین جایگاه دارند و در کشور ما نیز جامعه احترام زیادی برای معلم قائل است و حاکمیت باید حمایت‌های خود را بیشتر کند.

وزیر علوم تاکید کرد: باید حمایت ما از شغل معلمی آن‌قدر باشد که جذابیت بیشتری داشته باشد و استعداد‌های برتر برای ورود به این حرفه باهم رقابت کنند.

وی معلمی را یک تخصص ویژه دانست که نیاز به مهارت‌های تدریس، ارزیابی و ارتباط با دانش‌آموز دارد و وجود مراکز تربیت‌معلم سابق یا دانشگاه فرهنگیان فعلی یک ضرورت برای آموزش معلم است.

وزیر علوم با بیان اینکه معلمی را شبکه‌ای از فضایل انسانی است که آینده یک فرد و یا جامعه به رفتار او بستگی دارد. تصریح کرد: اساسا پدیده‌های اجتماعی با رویکرد بین‌رشته‌ای بررسی می‌شوند و اگر خود آموزش را به‌عنوان یک علم بین‌رشته‌ای بدانیم وجود دانشگاه فرهنگیان برای ارتقای بحث آموزش به‌عنوان یک علم ضروری است.

به گفته وی با یک تغییر اقلیم در امر آموزش مواجه هستیم و برای اینکه با این تغییر هماهنگ شویم باید نسبت به استفاده از فناوری‌های نوین و آموزش‌های مجازی اهتمام ویژه داشته باشیم و اگر دانشگاه فرهنگیان در این زمینه اقدام جدی نکند از آموزش‌های روز فاصله خواهد گرفت.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر در حاشیه این مراسم به خبرنگار بامداد جنوب گفت: در این آیین با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، رئیس دانشگاه فرهنگیان و معاونین وی، رئیس نهاد نمایندگی رهبری دانشگاه فرهنگیان و مدیران ستادی و استانی دانشگاه فرهنگیان از برگزیدگان اجرای رهنامه 40 ماده‌ای دانشگاه فرهنگیان تجلیل و از آن‌ها تقدیر شد.

رضا درویشی در خصوص رتبه دانشگاه فرهنگیان بوشهر در این رویداد تصریح کرد: دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر در سه حوزه اجرای مفاد این رهنامه حائز رتبه نخست کشوری شد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر در خصوص جزییات این رتبه‌ها تصریح کرد: دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر در بخش ارزیابی کیفیت عملکرد مدیریت‌های امور پردیس‌های استانی دانشگاه فرهنگیان رتبه نخست کشور را از آن خود و دانشگاه فرهنگیان استان همدان و یزد به ترتیب مقام دوم و سوم را کسب کردند.

به گفته درویشی رتبه نخست پردیس‌های برادران دانشگاه فرهنگیان در اجرای این رهنامه به پردیس برادران دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر تعلق گرفت و پردیس‌های برادران مازندران و همدان رتبه‌های دوم و سوم کشور را کسب کردند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر در خصوص دیگر رتبه اخذشده افزود: همچنین در حوزه ریاست، روابط عمومی و تعاملات استانی و فرهنگی رتبه نخست در میان پردیس‌های برادران به پردیس علامه طباطبایی برادران دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر رسید.

در این آیین وزیر علوم از اختصاص سهمیه 500 نفری جذب هیات علمی در دانشگاه فرهنگیان خبر داد. که در این خصوص نیز درویشی توضیح داد: نرم هیات علمی دانشگاه فرهنگیان یک به ۱۱۰ است براین اساس با رایزنی‌های انجام‌شده قرار است هزار دکتر معلم از طریق مصاحبه و گزینش و ۵۰۰ نفر نیرو نیز از طریق آزمون استخدام شوند، اما سهمیه استان بوشهر پس از ارزیابی‌ها اعلام خواهد شد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر ادامه داد: سال گذشته به غیر ماموران آموزشی رتبه دانشگاه از نظر هیات علمی یک به ۱۷۰ بود که امسال با حضور ماموران آموزشی در پردیس پسران این رتبه یک به ۶۶ و در پردیس دختران یک به ۸۹ رسیده است.

درویشی در خصوص وضعیت فعلی هیات علمی این دانشگاه گفت: در زمان حاضر ۱۰ عضو هیات علمی در استان بوشهر وجود دارد که از این نظر با مشکلاتی روبرو هستیم و انتظار می‌رود با جذب این نیروها مشکل هیات علمی دانشگاه فرهنگیان این استان برطرف شود.

درویشی افزود: در زمان حاضر ۱۴۰۰ دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر در رشته‌های آموزش ابتدایی، زبان انگلیسی، مشاوره، تربیت‌بدنی مشغول به تحصیل هستند.

به گفته رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر در زمان حاضر 1280 نفر از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر از خوابگاه‌های دانشجویی در دو پردیس این دانشگاه استفاده می‌کنند. هرچند امسال از محل اعتبارات تملکی هفت میلیارد تومان جذب و در حوزه دانشجویی هزینه شده اما هنوز هم در حوزه‌های زیرساختی، تجهیز خوابگاه‌ها از بعد کمی و کیفی، تربیت‌بدنی و رشته زبان انگلیسی باید راهکارهایی اندیشیده شود.

وی در پایان با تشکر از همراهی همکاران در کسب این موفقیت گفت: جا دارد از زحمات، پیگیری‌ها و دلسوزی‌های همه همکاران گران‌قدرم در پردیس‌ها و مدیریت استانی این دانشگاه صمیمانه تقدیر و تشکر کنم.

یادآوری می‌شود آیین اختتامیه سی و سومین اجلاس سراسری مدیران دانشگاه در اردوگاه آموزشی و فرهنگی شهید باهنر تهران با شعار «دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه آینده» برگزار شد و در پایان این نشست از مدیران برتر واحد‌های استانی و پردیس دانشگاه فرهنگیان با حضور وزیر علوم و رئیس دانشگاه فرهنگیان با اهدای لوح سپاس قدردانی شد.
نام:
ایمیل:
* نظر: