bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۶۲۵۶
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۰۸ - ۱۷ خرداد ۱۴۰۲
به‌نظر می‌رسد که روزهای ناآرام و پرتنش محمدحسین زاهدی‌فرد همچنان ادامه دارد؛ چراکه چند روز پیش افراد ناشناسی به خانه او با سنگ حمله کردند و علاوه بر این باشگاه استقلال می‌خواهد از تیم داوری بازی دربی شکایت کند. مساله این است که داور برازجانی حالا بیشتر از روزهای دیگر به حمایت نیاز دارد.

به‌نظر می‌رسد که روزهای ناآرام و پرتنش محمدحسین زاهدی‌فرد همچنان ادامه دارد؛ چراکه چند روز پیش افراد ناشناسی به خانه او با سنگ حمله کردند و علاوه بر این باشگاه استقلال می‌خواهد از تیم داوری بازی دربی شکایت کند. مساله این است که داور برازجانی حالا بیشتر از روزهای دیگر به حمایت نیاز دارد.

صد‌ویکمین شهرآورد پایتخت در حالی با پیروزی ۲-۱ پرسپولیس به پایان رسید که در آخرین دقایق این بازی و با مصدومیت اشکان خورشیدی، او جای خود را به محمدحسین زاهدی‌فر داد تا این داور اهل برازجان بازی را ادامه دهد. با وجود اینکه او دقایق زیادی در این بازی به‌عنوان داور وسط قضاوت نکرد ولی با این وجود همان دقایق، پرحاشیه شد. در این میان صحبت‌های زیادی انجام شد و حتی باشگاه استقلال نیز تصمیم گرفت از تیم داوری شکایت کند ولی اتفاقی که چند روز پیش رخ داد واقعا تلخ و ناامیدکننده بود. اما ماجرا چه بود؟

زاهدی‌فرد با انتشار تصویری در صفحه شخصی اینستاگرام از حمله افراد ناشناس به منزل شخصی خود خبر داده و نوشته: «هیچگاه گمان نمی‌کردم روزی در شهرم اینگونه مورد هجمه و بی‌مهری قرار بگیرم. هنگام بازگشت به منزل با صحنه شکسته شدن شیشه درب منزل روبه‌رو شدم».

داور دربی علت ناراحتی خود را «بی مهری همشهریانش» قلمداد کرده و نوشته که به این دلیل نزد خانواده «سرافکنده» شده است. البته به‌نظر می‌رسد این حمله اثر خاصی نداشته و بیشتر واکنشی انتقام‌جویانه و هیجانی بعد از شهرآورد بوده، اما به‌هر حال در سطح فوتبال ایران سابقه نداشته است. قضاوت محمدحسین زاهدی‌فرد در حالی مورد هجمه قرار گرفته که احتمالا هواداراناستقلالبابت اخراج ریکاردو ساپینتو و طرفداران پرسپولیس به‌‌دلیل عدم اعلام پنالتی روی عیسی آل‌کثیر از داور دربی دلخور هستند.

دلجویی برازجانی‌ها از زاهدی‌فرد

در پی اقدام ناجوانمردانه برخی افراد ناشناس و شکستن شیشه درب منزل داور محبوب شهر برازجان و همچنین استوری گلایه‌آمیز او در فضای مجازی، جمعی از مردم با فرهنگ و پیشکسوتان ورزش شهرستان دشتستان در شامگاه شنبه ۱۳ خردادماه از محمدحسین زاهدی‌فرد دلجویی و منزلش را گلباران کردند. گفتنی است، این اقدام نیک به همت رئیس کمیته داوران دشتستان، عبدالرسول استادزاده، داور پیشکسوت شهرستان، جمعی از ورزشکاران و شهروندان برازجانی از مقابل شهرداری برازجان تا منزل محمدحسین زاهدی‌فرد انجام شد.

جمالی: از زاهدی‌فرد حمایت می‌کنیم!

همچنین سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان استان بوشهر در این مورد گفته است که با وجود هر شرایطی از این داور برازجانی حمایت می‌کند.

یاسر جمالی روز شنبه در گفت‌‌وگویی در مورد اتفاق تلخی که برای نماینده داوری استان در لیگ برتر کشورمان رخ داده است، گفت: محمدحسین زاهدی‌فر از افتخارات استان بوشهر است که مورد احترام جامعه ورزشی، مردم و مسوولان این استان قرار دارد. علاقه‌مندی مردم استان بوشهر به این داور تحصیل‌کرده به‌گونه‌ای است که با انتخاب ایشان توسط کمیته داوران برای سوت‌زدن در دیدارهای لیگ برتر و جام حذفی، پیام‌های وسیعی در شبکه‌های اجتماعی برای حمایت از ایشان در سطح استان بوشهر ترند می‌شود. مجموعه مدیریتی و ورزشی استان به‌دنبال تسهیل فضا برای راه‌یابی زاهدی‌فر به جام‌های معتبر در سطح قاره آسیا، اروپا و دیدارهای جهانی است و در همه شرایط از ایشان حمایت می‌کند.

سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان استان بوشهر با اشاره به اتفاق تلخی که توسط این داور در صفحه‌ای از شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، یادآور شد: بعد از برگزاری‌ بازی‌های مهم و به‌خصوص شهرآوردها، امکان ایجاد فضایی هیجانی دور از دسترس نیست هرچند به‌دلیل مردم‌دار بودن این داور خوب هم‌استانی، بیشترین میزان حمایت از وی پس از شهرآورد تهران و فینال جام حذفی در سطح استان از ایشان به‌عمل آمد.

جمالی در ادامه این گفت‌وگو تصریح کرد: در حال بررسی اتفاق پیش‌آمده برای ایشان هستیم، اما آنچه که از مقامات مرتبط تا کنون شنیده‌ایم نشان می‌دهد که هیچ‌گونه ارتباطی بین این دیدار، داوری مسابقه و شکسته‌شدن شیشه منزل این داور در شهر برازجان وجود ندارد و با توجه به این که مردم استان بوشهر و به‌خصوص زادگاه ایشان برازجان، زاهدی‌فرد را خیلی دوست دارند، نمی‌توانیم این اتفاق را به گردن هواداران فوتبال بیندازیم.

سرپرست اداره‌کل ورزش و جوانان استان در پایان این گفت‌وگو اعلام کرد: این اتفاق می‌تواند به شکل تصادفی و حتی بدون شناسایی منزل زاهدی‌فرد توسط فردی به‌وقوع پیوسته باشد، آنچنان که گاهی برای هر شهروندی می‌تواند با بازیگوشی کودکان به‌وقوع بپیوندد و بهتر بود این موضوع قبل از بررسی کامل توسط ایشان وارد فضای شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ای نمی‌شد.

در این میان بسیاری از اهالی ورزش و رسانه استان نیز در فضای مجازی حمایت خود از زاهدی‌فرد را اعلام و اقدامات چند روز اخیر علیه این داور را به‌شدت محکوم کرده‌اند. اما به‌هر حال باید به‌ حال این فوتبال تاسف خورد که با چنین حواشی عجیبی روبه‌رو می‌شود
نام:
ایمیل:
* نظر: