bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۶۳۳۴
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۱ - ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
راضیه علی زاده: در این یادداشت قصد داریم شما را برای یاد دادن خوابیدن به کودکان راهنمایی کنیم آموزش خواب به کودکان لازم است از سنین 4 تا 6 ماهگی آن‌ها شروع شود. در این محدوده سنی نوزادان به‌اندازه کافی بزرگ‌شده‌اند که می‌توانند 6 تا 8 ساعت در طول شب بدون نیاز به شیر خوردن بخوابند.

راضیه علی زاده:

آموزش خواب به کودکان به معنی یاد دادن به آن‌ها برای خوابیدن بدون گرفتن کمک از شما است. این بدان معناست که فرزندتان بدون نیاز به نوازش، تکان خوردن، تاب خوردن، شیر خوردن و غیره به خواب برود. همچنین، آموزش خوب به کودکان یاد می‌دهد که وقتی در اواسط شب‌بیدار می‌شوند چگونه دوباره به خواب بروند در این یادداشت قصد داریم شما را برای یاد دادن خوابیدن به کودکان راهنمایی کنیم آموزش خواب به کودکان لازم است از سنین 4 تا 6 ماهگی آن‌ها شروع شود. در این محدوده سنی نوزادان به‌اندازه کافی بزرگ‌شده‌اند که می‌توانند 6 تا 8 ساعت در طول شب بدون نیاز به شیر خوردن بخوابند.

به همین دلیل آموزش خواب به نوزادان در این سن امکان‌پذیر می‌شود. به نوزاد خود کمک کنید که تفاوت میان ‌روز وشب را تشخیص دهد شب‌ها اتاق نوزاد را تاریک نگه دارید در روز بیشتر با فرزندتان بازی کنید تحریک کودک در طول روز به او یاد می‌دهد که شب‌ها زمان خواب است یک‌روال 30 تا 45 دقیقه‌ای قبل از خواب به نوزاد شما کمک می‌کند که انتقال از حالت بیداری به حالت خواب را متوجه شود. اگر او با شیر خوردن از سینه مادر یا شیشه به خواب می‌رود برنامه شیر خوردن را قبل از حمام یا کتاب خواندن برای او قرار دهید؛ بنابراین، می‌توانید نوزاد را درحالی‌که هنوز خواب است در تختش قرار دهید مراقب نشانه‌های خواب نوزاد مثل خمیازه کشیدن یا مالش چشم کودک باشید. این نشانه‌ها می‌توانند در ساعات یکسانی هر شب اتفاق بیفتند آموزش خواب به کودکان مبتنی بر این امر است که آن‌ها یاد بگیرند خودشان بخوابند؛ بنابراین، اگر به فرزندتان برای خوابیدن شیر بدهید یا او در آغوش شما بخوابد او خوابیدن را یاد نمی‌گیرد کودک را بیدار و در تخت بگذارید.

برای کودکان پیش‌دبستانی، این یک روش عالی برای جلب‌توجه آن‌ها به شروع زمان خواب است. خواندن داستان قبل از خواب فقط به این معنا نیست که والدین یک کار تکراری را هر شب انجام دهند خواندن داستان‌های قبل از خواب و استفاده از همان برنامه‌های معمول باعث بهبود خواب کودکان زیر شش سال می‌شود. درست همانطور که شما یک برنامه خواب را تنظیم می‌کنید، باید یک برنامه بیداری نیز وجود داشته باشد. اگر اجازه دهید که کودکان صبح دیر بیدار شوند، ممکن است برای رفتن به مدرسه مجبور شوند که عجله نمایند و مضطرب شوند

بنابراین، سعی کنید آن‌ها را صبح‌ها زودتر بیدار کنید و خواهید دید که آن‌ها شب‌ها خیلی زودتر از حد معمول به خواب خواهند رفت خواب چیزی است که برای رشد مغزی حیاتی است و اگر بچه‌ها به‌موقع بخوابند و خواب آرام داشته باشند، مغز آن‌ها در طول روز فعال می‌ماند. ازآنجاکه کودکان هرروز به 10 تا 13 ساعت خواب نیاز دارند، نکات ذکرشده در بالا می‌توانند در به دست آوردن اثر مطلوب خواب به آن‌ها کمک کنند.


نام:
ایمیل:
* نظر: