bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۶۳۶۳
تاریخ انتشار: ۴۱ : ۱۵ - ۲۹ شهريور ۱۴۰۲
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان بوشهر در حاشیه بازدید از دانشگاه فرهنگیان؛
آرمان محمدزاده: مدیرکل آموزش‌وپرورش استان بوشهر با حضور در پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان از فرایند مصاحبه اختصاصی داوطلبان چند برابر ظرفیت دانشگاه فرهنگیان بازدید کرد.

آرمان محمدزاده

فهرست اسامی معرفی‌شدگان چند برابر ظرفیت از بین متقاضیانی که کد رشته محل‌های دارای شرایط خاص دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی را انتخاب کرده و حدنصاب چند برابر ظرفیت لازم را کسب کرده‌اند، با رعایت تقدم انتخاب رشته در پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور اعلام شد و بر همین اساس بررسی صلاحیت‌های اختصاصی و عمومی (گزینش) معرفی‌شدگان چند برابر ظرفیت ر شته‌های تحصیلی متمرکز دانشگاه‌های فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی، رشته بهداشت مدارس در دانشگاه‌های علوم پزشکی و رشته‌های دوگانه در دانشگاه‌های همکار با دانشـگاه فرهنگیان در آزمون سراسر سـال ۱۴۰۲ بر اساس استان بومی در دو بخش مجزا (بررسی صلاحیت‌های اختصاصی و صلاحیت‌های عمومی «گزینش») انجام می‌گیرد. در همین زمینه در پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر نیز فرایند مصاحبه اختصاصی داوطلبان چند برابر ظرفیت دانشگاه فرهنگیان در حال برگزاری است.

در همین راستا روز یکشنبه مدیرکل آموزش‌وپرورش استان بوشهر با حضور در پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان از فرایند مصاحبه اختصاصی داوطلبان چند برابر ظرفیت دانشگاه فرهنگیان بازدید کرد.

علی موحدی در این بازدید ضمن تقدیر از عوامل اجرایی مصاحبه اختصاصی داوطلبان ورودی ۱۴۰۲ دانشگاه فرهنگیان گفت: مقوله تربیت‌معلم برای ما بسیار مهم است و نظام نگاه ویژه‌ای به این دانشگاه دارد.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان بوشهر با بیان اینکه وظیفه دانشگاه فرهنگیان در برهه حساس کنونی بسیار خطیر است، گفت: در این دانشگاه دانشجویانی در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی تعلیم و تربیت می‌شوند تا بتوانند تربیت نسل‌های بعد را به شکل شایسته انجام دهند و لذا مصاحبه این دانشجویان نیز باید با دقت و توجه خاصی انجام‌شده تا نخبگان جذب این دانشگاه شوند.

موحدی تصریح کرد: تربیت‌معلمان انقلابی، مومن و متعهد به‌نظام مقدس جمهوری اسلامی در این دانشگاه محقق می‌شود و همه باید تلاش کنیم تا زمینه تربیت چنین معلمانی را فراهم کنیم تا بتوانند تمدن نوین اسلامی را شکل دهند.

وی خاطرنشان ساخت: ساختار جدید مصاحبه عمومی و ‌اختصاصی برگرفته از رویکردهای تحولی در وزارت آموزش‌وپرورش است که می‌تواند به شایسته گزینی پذیرفته‌شدگان منجر گردد.

یادآوری می‌شود در حاشیه این بازدید مدیرکل آموزش‌وپرورش استان بوشهر در خصوص بازگشایی مدارس در استان بوشهر نیز توضیح داد.

موحدی با بیان اینکه هزار دانش‌آموز سال تحصیلی جدید را در دو هزار واحد آموزشی در سطح استان بوشهر آغاز می‌کنند. گفت: ۱۵ هزار معلم و مربی عهده‌دار تدریس در مدارس استان هستند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان بوشهر در خصوص مطالبات فرهنگیان نیز بیان کرد: بخشی از مطالبات فرهنگیان استان بوشهر شامل نوبت دوم مدیران و خدمتگزاران، طرح تثبیت، حق‌التدریس، حق‌الزحمه نیروهای خرید خدمات آموزشی تا پایان شهریور یا هفته اول مهر در دستور پرداخت می‌گیرد.

وی از ساماندهی معلمان، دبیران و کلاس‌بندی‌ها انجام و ابلاغ نیروهای مختلف فرهنگی استان خبر داد و افزود: مشکلی در زمینه دریافت و توزیع کتب درسی مقاطع مختلف تحصیلی وجود ندارد.

همچنین در این بازدید نیز رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر به ارائه گزارشی از فرآیند مصاحبه اختصاصی داوطلبان چند برابر ظرفیت دانشگاه فرهنگیان در پردیس‌های این دانشگاه پرداخت و گفت: باوجود چندین برنامه مهم که در دو هفته اخیر در دانشگاه داشتیم، اقدام به ساماندهی عوامل اجرایی و فراهم‌سازی همه موارد لازم برای هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن مصاحبه اختصاصی مطابق با شیوه‌نامه اجرایی سازمان مرکزی کردیم.

رضا درویشی با تقدیر از همکاری و همیاری همه مسوولان و کارکنان پردیس‌های دانشگاه در اجرای بهینه فرآیند مصاحبه اختصاصی گفت: در این راستا با بسیج همه امکانات و منابع انسانی و هماهنگی با سازمان مرکزی تمهیدات لازم اندیشیده و به بهترین شکل ممکن این فرآیند در حال برگزاری است.

رئیس پردیس بنتالهدی صدر بوشهر نیز در این بازدید ضمن تقدیر از حضور مدیرکل آموزش پرورش استان در این پردیس گفت: با هماهنگی با مدیریت محترم دانشگاه تمامی مقدمات لازم برای انجام بهینه مصاحبه اختصاصی در این پردیس اندیشیده و اجرایی شد.

دکتر زهرا محمدی افزود: تمامی مقدمات لازم برای انجام فرآیند مصاحبه اختصاصی داوطلبان چند برابر ظرفیت دانشگاه فرهنگیان در این پردیس با سه کانون ارزیابی در حال برگزاری است و ما تمام تلاش خود را برای هرچه بهتر برگزار شدن این فرایند به کار گرفته‌ایم.

رئیس پردیس بنتالهدی صدر بوشهر تصریح کرد: در طول هفته اخیر همکاران ما به شکل جهادی از صبح تا پاسی از شب حضورداشته‌اند تا فرایند مصاحبه اختصاصی به نحو احسن برگزار شود و در اینجا جا دارد که از همه کارکنان پردیس برای همکاری ویژه آن‌ها در برگزاری مطلوب مصاحبه اختصاصی تقدیر کنم.

گفتنی است که مدیرکل آموزش‌وپرورش استان بوشهر را در این بازدید رئیس دانشگاه فرهنگیان استان، معاون هماهنگی دانشگاه، رئیس پردیس بنتالهدی صدر بوشهر، رئیس اداره منابع انسانی و امور اداری اداره کل استان و جمعی از کارکنان دانشگاه همراهی می‌کردند.


نام:
ایمیل:
* نظر: