bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۷۹۱
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۱۴ - ۱۵ آبان ۱۳۹۴
مدیر طرح ساخت سکوهای فاز 14 پارس جنوبی گفت: متخصصان ایرانی توانستند که سکوی فاز 16 پارس جنوبی را در 5 ماه و 10 روز راه اندازی کنند و این در حالی است که رکورد پیشین با 6 ماه و 15 روز در اختیار شرکت استات اویل نروژ بود.
 کامران مهردادی در نشست خبری خود با خبرنگاران در حاشیه بازدید از طرح های ساخت سکوهای نفتی، افزود: چهار سکوی تولید گاز فاز 14 پارس جنوبی در محوطه سکوسازی مجتمع کشتی سازی و صنایع فراساحل ایران در بندرعباس در حال ساخت است.
مدیر پروژه ساخت سکوهای فاز 14 پارس جنوبی با اشاره به پیشرفت بیش از 70 درصدی ساخت این سکوها، افزود: به دلیل عقب بودن بخش دریایی فازهای 17 و 18 و آماده نبودن سکوهای دریایی آنها، قرار است دو سکوی فاز 14 به فازهای 17 و 18 منتقل شود.
وی ادامه داد: بر این اساس، در اواخر سال جاری اولین سکو به فازهای 17 و 18 منتقل و تا اردیبهشت ماه سال 95 نصب و راه اندازی خواهد شد.
مدیر پروژه ساخت سکوهای فاز 14 پارس جنوبی خاطر نشان کرد: همه مراحل ساخت، نصب و راه اندازی توسط کارشناسان داخلی انجام می شود.
مهردادی همچنین با اشاره به توانایی متخصصان ایرانی در نصب و راه اندازی سکوهای دریایی، گفت: چندی پیش سکوی فاز 16 نصب و راه اندازی شد که در طی این عملیات، شاهد شکسته شدن رکورد شرکت های خارجی بودیم.
وی ادامه داد: چهار سکوی فاز 14 پارس جنوبی با هزینه حدود 600 میلیون دلار ساخته می شود.
برچسب ها: پارس ، جنوبی ، رکورد ، سکو
نام:
ایمیل:
* نظر: