bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۳۰۹۰
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۸ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۴
رضا بازیاری در گفت‌وگو با بامداد جنوب:
رضا بازیاری، کاپیتان سابق و مربی حال حاضر شاهین بوشهر است که سال‌ها در این تیم بازی کرده و به همراه این تیم به لیگ برتر صعود کرده است. وی در دوران حضور در شاهین لحظات خوبی را برای تماشاگران شاهین و مردم بوشهر رقم زد.
بامدادجنوب- علی پورتنگستانی: خاطرات و تجربیات پیشکسوتان همیشه برای ما ارزشمند است و باید قدر آنها را بدانیم. کسانی که سال‌های سال چه در زمین‌های خاکی و چه زمین چمن برای تیم‌های خود بدون هیچ دغدغه مالی فوتبال خود را ادامه می‌دادند و افتخار‌آفرینی می‌کردند. بامداد جنوب امروز به سراغ یکی از متعصب‌ترین بازیکنان بوشهر رفته است، خواندن این مصاحبه خالی از لطف نیست.
رضا بازیاری، کاپیتان سابق و مربی حال حاضر شاهین بوشهر است که سال‌ها در این تیم بازی کرده و به همراه این تیم به لیگ برتر صعود کرده است. وی در دوران حضور در شاهین لحظات خوبی را برای تماشاگران شاهین و مردم بوشهر رقم زد. گلی که وی به پرسپولیس تهران در آزادی زد، همیشه در ذهن مردم ماندگار خواهد بود.

رضا بازیاری در گفت‌وگو با بامداد جنوب با بیان این‌که فوتبال خود را در زمین‌های خاکی هلالی شروع کرده‌ام، افزود: در سن 16 سالگی به تیم سپاهان بوشهر پیوستم. پس از آغاز دوران سربازی به تیم شاهین و بعد از آن شهرداری پیوستم و دوباره به تیم شاهین رفتم، سال‌ها برای این تیم بازی کردم و افتخارات زیادی را با این تیم کسب کردم.
وی در مورد حضور خود در تیم شاهین با بیان این‌که من در حدود 20 سالی که در تیم شاهین بودم، با این تیم تلخی و شیرینی‌های زیادی را تجربه کردم، تصریح کرد: من برای این تیم تا آنجا که توان داشتم تلاش می‌کردم. بهترین خاطره من در شاهین، صعود به لیگ برتر در سال 88 بود و دوران خوبی را با این تیم در لیگ برتر سپری کردم. بدترین خاطره من در شاهین به زمانی برمی‌گردد که در سال 91 به لیگ دسته یک سقوط کردیم.

کاپیتان سابق شاهین در مورد نوسانات فوتبال بوشهر در چند سال اخیر، با بیان این‌که استان ما از نظر منع درآمد مشکلی ندارد ولی تیم‌های ما با وجود این باز هم مشکل مالی دارند، یادآور شد: بودجه‌ای که برای ورزش استان به‌خصوص فوتبال در نظر گرفته می‌شود اصلا برای تیم‌داری و پیشرفت تیم‌های استانمان کافی نیست و باید برای این مشکل فکری اساسی کرد. همه این عوامل باعث شده است که فوتبال بوشهر در این چند سال با نوسانات روبه‌رو شود و اگر این روند ادامه‌ داشته باشند، به نظر من فوتبال بوشهر در آینده با مشکلاتی جدی‌تری روبه‌رو خواهد شد و این اصلا خوب نیست. برای مثال، در سال جاری شاهین تحت پوشش شهرداری بوشهر قرار گرفته است و این باعث شده است که شاهین هم خوب از نظر مالی ساپورت شود و هم از نظر مدیریتی در وضعیت مناسبی قرار دارد. آقای میگلی‌نژاد در این ماه‌ها از تیم شاهین به خوبی حمایت کرده است. اگر این وضعیت ادامه داشته باشد، شاهین دوباره می‌تواند به روزهای خوب خود برگردد. البته این وضعیت باید شامل همه تیم‌های استان باشد.
مربی تیم شاهین در مورد شاهین شهرداری در فصل جاری با بیان این‌که من نمی‌خواهم خیلی‌ها را ناامید کنم، افزود: ما امسال تیمی تشکیل دادیم که مشکلات زیادی داشت و ما هم از‌ نظر بندسازی و بازی‌ دوستانه و هم از نظر جذب بازیکنان موثر با مشکل روبه‌رو شدیم. البته بازیکنایی که در اختیار داریم بسیار خوب هستند و با همت همین بازیکنان، کادر فنی و مدیریت باشگاه دست به‌کار بزرگی زدیم و توانستیم شاهین را در مرحله اول لیگ دسته دو قهرمان کنیم. در طول مسابقات به‌خاطر مسائلی که گفتم، تیم شاهین با مشکلات زیادی روبه‌رو شد و بازیکنان زیادی را در طول فصل از دست‌ دادیم و همین مسائل باعث شد که در دور برگشت مسابقات در اولین بازی از تیم رضوان‌شهر شکست بخوریم. ولی همه مردم بدانند که ما تمام تلاش و همت خود را می‌کنیم که ان‌شاء‌الله تیم شاهین با حمایت مسوولان و هواداران به لیگ یک صعود کند ولی عملی شدن این اتفاق مقداری سخت است. در دور دوم مسابقات واقعا کار ما سخت است چراکه بعضی از تیم‌ها کار خود را زودتر ما شروع کرده بودند و بازیکنان خوبی را تیم‌های مختلف جذب کرده‌اند. به هر حال با وجود این مشکلات ما تلاش خود را می‌کنیم.

بازیاری در مورد جوانان بوشهر یادآور شد: من از همه آنها می‌خواهم که در حوضه ورزشی هیچ ناامید نشوند و تمرینات خود را به‌طور مرتب انجام دهند. من مطمئن هستم اگر جوان ما به نکاتی که اشاره کردم عمل کنند می‌توانند در آینده حرفی برای گفتن داشته باشند فوتبال بوشهر دوباره به روز‌های خوب برگردانند. برای مثال مهدی طارمی از فوتبال خود را در بوشهر شروع کرد و حالا در تیم ملی بازی می‌کند.
پیشکسوت فوتبال بوشهر با بیان این‌که در زمانی که با شاهین در لیگ برتر بازی می‌کردم خاطرات زیادی دارم، افزود: یکی از بهترین خاطرات من در شاهین زمانی بود که در ورزشگاه آزادی به تیم پرسپولیس تهران گل زدم و این گلم باعث شد شاهین از آن بازی یک امتیاز کسب کند و این اتفاق جزء خاطرات فراموش نشدنی من است. البته خوشحالی من بیشتر به‌خاطر شاد کردن مردم استان و هواداران شاهین بود.

وی در مورد دوران مربیگیری با بیان این‌که مربی‌گری در استقلال بوشهر شروع کرده است، افزود: در کنار آقای عباسی کار خودم را شروع کردم و سال گذشته به تیم شاهین شهرداری پیوستم و هم‌اکنون مربی این تیم هستم در لیگ دسته هستم.
بازیاری پایان با بیان این‌که برای مردم استان آرزوی سلامتی می‌کنم، افزود: امیدوارم سال جدید برای آنها سالی پر برکت باشد. مردم ما واقعا صبور هستند و امیدوارم سال متفاوتی برای آنها رقم بخورد. من در کنار آقایان استیلی، درخشان، فیروز کرمی، میثاقیان و ... چیزهای زیادی را آموختم و سعی کرده‌ام از تجربیات آنها در تمام زمینه‌ها استفاده کنم. من امیدوارم شما و همکاران گرامیتان شال بسیار خوبی داشته باشید.
صدر جدول آبی‌تر شد
بامداد جنوب: استقلال با تک گل محمدرضا خرسندنیا در پایان وقت اضافه نیمه اول 3 امتیاز حساس را برای بازگشت به صدر جدول از حریف خود گرفت.
در شرایطی که راه آهن موقعیت‌های خوبی روی دروازه استقلال داشت اما در نهایت تیم میزبان موفق شد با یک برد دیگر دوباره به صدرجدول بازگردد. استقلال در حال حاضر 42 امتیاز دارد و با اختلاف یک امتیاز نسبت به استقلال خوزستان تیم اول جدول است. راه آهن هم با شکست امروز 18 امتیازی باقی ماند تا هفته بیست و دوم را در رده پانزدهم تمام کند.
سجاد شهباززاده در بین بازیکنان استقلال بهترین نمایش را داشت و تک گل بازی نیز روی حرکت او به دست آمد. همچنین روزبه چشمی نیز در بازگشت به میادین عملکرد خوبی داشت و از پایه‌های موفقیت تیمش بود. محسن فروزان دروازه‌بان فصل گذشته استقلال که قبل از این بازی بیش از 400 دقیقه دروازه خود را بسته نگه داشته بود، مغلوب ضربه خرسندنیا شد تا رکورد کلین‌شیتش بشکند. او که کری شدیدی با گلرهای استقلال دارد به این کلین‌شیت نیاز داشت.
در ادامه این رقابت‌ها، تیم فوتبال فولاد با یک پنالتی سایپا را شکست داد و انتقام شکست دور رفت را از شاگردان مجید جلالی گرفت. تک گل فولاد در این بازی را اکبر ایمانی از روی نقطه پنالتی در دقیقه 85 به ثمر رساند تا روند صعودی شاگردان دراگان اسکوچیچ همچنان ادامه داشته باشد.

بهمن کامل موفق شد علاوه بر این‌که در خط دفاعی موفق عمل کند یک پنالتی برای تیمش بگیرد و موجبات برد سه امتیازی تیمش را فراهم آورد. البته نمی‌توان از بازی بدون نقص اکبر ایمانی زننده گل فولاد به‌راحتی گذشت که عملکرد مناسب و مثبتی در زمین داشت.
فولاد خوزستان با این برد شیرین همچنان بر صدر دور برگشت لیگ برتر قرار گرفت و توانست به رده دوازدهم جدول صعود کند.
همچنین ملوانی‌ها برای یازدهمین هفته متوالی نتوانستند طعم پیروزی را بچشند، مهاجری و پدیده‌ای‌ها نیز در این هفته سه امتیاز شیرین به دست آوردند.
مشهدی‌ها توانستند در زمین خودشان و در شرایطی که به سه امتیاز این بازی نیاز مبرم داشتند، بازی به با یک گل به سود خود به پایان برسانند و وضعیت خود در جدول رده‌بندی را از حالت خطر در بیاورند. در طرف مقابل انزلی‌چی‌ها نیز بدون سرمربی در این بازی نیز نتوانستند کاری از پیش ببرند و در شرایطی که پیروزی در این بازی برای این تیم بسیار واجب بود، با یک گل خورده و یک شکست، مشهد را به سوی انزلی ترک کردند.

نام:
ایمیل:
* نظر: