bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۳۳۳۹
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۵ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۵
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از برداشت ۱۵۰ هزار تن خرما از ۵.۵ میلیون اصله نخل در استان بوشهر خبر داد.
محمد تقی منوچهری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بالایی در عرصه کشاورزی است و بخش زیادی از مردم این استان در عرصه کشاورزی اشتغال دارند.

وی ادامه داد: یکی از بخش‌های مهم کشاورزی استان بوشهر مربوط به عرصه نخیلات است که بخش قابل توجهی از خرمای کشور در استان بوشهر تولید می‌شود و شهرستان دشتستان نیز قطب خرمای استان بوشهر است.

رئیس جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به وجود بیش از پنج میلیون و ۵۰۰ هزار اصله نخل بارور در استان بوشهر، گفت: شهرستان‌های دشتستان، تنگستان، دشتی و جم از شهرستان‌های خرماخیز استان هستند.

وی به برداشت بیش از ۱۴۵ هزار تن محصول از نخیلات استان در سال گذشته اشاره کرد و افزود: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته پیش‌بینی می‌شود که امسال بیش از ۱۵۰ هزار تن محصول از نخیلات استان برداشت شود.

منوچهری از خارک، رطب و خرما به عنوان محصولات نخیلات نام برد و اضافه کرد: گونه‌های مختلفی از خرما در استان بوشهر وجود دارد که این تنوع دارای مشتریانی در داخل و خارج از کشور است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون در مرحله گرده‌افشانی نخیلات هستیم که تا پایان ماه نیز ادامه خواهد داشت و برداشت خرما نیز از شهریور آغاز می‌شود و تا مهرماه ادامه خواهد داشت.

رئیس سازمان جهاد كشاورزی استان بوشهر با اشاره به انجام گرده‌افشانی در بیش از ۸۰ درصدی نخیلات استان، تصریح کرد: در روزهای آینده شاهد تکمیل برنامه گرده‌افشانی در نخیلات استان خواهیم بود.

وی گفت: هیچگونه آفتی در نخیلات استان بوشهر مشاهده نشده است و آمادگی لازم وجود دارد که در صورت مشاهده آفات نسبت به دفع آن اقدام شود.
نام:
ایمیل:
* نظر: