bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۳۹۸۳
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۷ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۵
با حضور اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار و اهالی فرهنگ و رسانه:
بوشهر، این بندر تاریخی زیبا طی سال‌های گذشته در حوزه زیبا‌سازی و مبلمان شهری با بی‌توجهی روبه‌رو بوده است. با وجود این‌که انتظار می‌رفت با ورود به این شهر ساحلی به‌واسطه برخورداری از سواحل زیبا، با منظره زیباتری مواجه شویم اما این‌گونه نبود...
بامدادجنوب- فاطمه محمدعلی‌پور: بوشهر، این بندر تاریخی زیبا طی سال‌های گذشته در حوزه زیبا‌سازی و مبلمان شهری با بی‌توجهی روبه‌رو بوده است. با وجود این‌که انتظار می‌رفت با ورود به این شهر ساحلی به‌واسطه برخورداری از سواحل زیبا، با منظره زیباتری مواجه شویم اما این‌گونه نبود... . تا این‌که با روی ‌کار آمدن غلامعلی میگلی‌نژاد و قرار گرفتن وی در کنار اعضای شورای اسلامی شهر بوشهر تحولی در این زمینه صورت گرفت و با تلاش و پشتکار شهردار بوشهر در راستای زیباسازی و رسیدگی به مناطقی از شهر که پیش از این در اثر کم‌کاری و بی‌مهری‌ها ظاهر زیبا و در خور شأن مردمان این شهر نداشت، به آن ظاهری نو و زیبا و روحی تازه بخشید. شهرداری بوشهر در این مدت با اجرائی کردن برنامه‌های مدون و کارشناسی‌ شده نظیر نورافشانی چهار فصل بخشی از خیابان فرودگاه، بازسازی میدان‌های شهر و ایجاد فضاهای مدرن در پارک‌های ساحلی و ... کوشیده است تا نما و جلوه‌ای تازه را به شهر دهد. در همین زمینه و در ادامه اقدامات شهرداری بوشهر، روز گذشته اجرای طرح‌های جدید و اثربخشی در برخی نقاط شهر آغاز شد.

بامداد جنوب در همین زمینه با مدیر روابط عمومی شهرداری بوشهر مصاحبه‌ای در رابطه با این پروژه‌های عمرانی انجام داد.
مدیر روابط عمومی شهرداری بوشهر با اشاره به کلنگ‌زنی هشت پروژه عمرانی در مناطق شمالی و جنوبی این شهر گفت: روز گذشته با حضور شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی از پیشکسوتان فرهنگ و مدیریت شهر، کلنگ‌زنی هشت پروژه عمرانی در نقاط شمالی و جنوبی بوشهر صورت گرفت.
امید پارسایی‌فر بیان کرد: این پروژه‌ها در دو حوزه پیاده‌رو سازی و دفع آب‌های سطحی به اجرا در می‌آیند و مناطق جنوبی در آن سهم قابل توجهی دارند.
وی با اشاره به این‌که یکی از این طرح‌ها در کنار مسجد دوانی انجام می‌شود، افزود: با توجه به این‌که آب‌های سطحی خيابان‌های انقلاب، ليان شرقي، ليان غربي و حافظ در كانال‌هاي خيابان شهدا وارد می‌شد، اين كانال‌ها جواب‌گوي خروجي آب نبود و اکنون با بهسازی اخیری که در خيابان ليان شرقي صورت گرفت، آب‌هاي سطحي این مناطق به پروژه كانال دفعي مجاور مسجد دواني‌ها انتقال پيدا مي‌كند و از اين نقطه به دريا هدايت مي‌شود .
همچنین پارسایی‌فر در ادامه از آغاز اجرای پیاده‌رو در سه راه گمرک خبر داد و گفت: پروژه بعدی نیز در خیابان جمهوری است که شامل احداث کانال دفع آب سطحی به متراژ 340 متر کانال سرپوشیده، است و طرح دیگر در محلات جنوبی شهر، ریشهر، جلالی و شغاب اجرا می‌شود که شامل 560 متر کانیو در محله ریشهر، 550 متر کانال در شغاب و 230 متر کانیو در محله جلالی است.
مدیر روابط عمومی شهرداری بوشهر پروژه بعدی را اجرای 950 متر دفع آب‌های سطحی در گذر مجاور استخر نیرودریایی در کوچه مهر 6 نام برد و افزود: کلنگ این طرح به‌دست شورای شهر و شورا یاران محلی زده شد.
وی در ادامه یادآور شد: در کنار این‌ها شهرداری بوشهر توجه جدی به پیاده‌رو سازی در محلات جنوبی دارد که بر همین اساس در خیابان شهید یاسینی 695 متر مربع سنگ‌فرش، 860 متر مربع فضای سبز در پیاده‌رو ایجاد خواهد شد و همین‌طور 400 متر کانال در این خیابان  به اجرا در خواهد آمد.

وی افزود: پیاده‌رو سازی به مساحت 650 متر مربع در کوی جلالی و 1300 متر مربع در شغاب و بیش از پنج هزار متر مربع در ریشهر برنامه‌ریزی شده است که این طرح تاثیر بسزایی در بهسازی وضعیت مناطق جنوبی شهر خواهد داشت.
پارسایی‌فر با اشاره به شرایط سخت شهروندان منطقه جلالی و سرتل در فصل زمستان به‌علت آب‌گرفتگی خیابان‌ها و محلات این مناطق تاکید کرد: برای بهبود یافتن وضعیت مردم با توجه به آب‌گرفتگی شدید، اجرای طرح کانال‌های دفع آب‌های سطحی در این دو منطقه آغاز شد.
وی در پایان افزود: انجام این پروژه‌ها چیزی حدود دو ملیارد تومان هزینه می‌برد که طی 3 ماه آینده با توجه به دستور شهردار بوشهر تکمیل خواهد شد.
در مراسم آغاز هشت طرح عمران‌شهری در بوشهر، شهردار از نصب چرخ‌و‌فلک بزرگ در شهر بوشهر خبر داد و گفت: ظرف مدت 3 ماه آينده چرخ‌وفلك به مرحله بهره‌برداري مي‌رسد. غلامعلی میگلی‌نژاد با تاکید بر اجرای پروژه فانوس دریایی به‌عنوان نماد اصلی شهر افزود‌: نيت‌مان اين است كه فانوس دریایی بوشهر تا پايان سال به بهره‌برداري برسد.
شهردار مرکز استان به وضعیت پلاژ آقايان شهر بوشهر نیز اشاره و بیان کرد: امكانات مناسبی تا دو هفته آینده در پلاژ آقایان ایجاد می‌شود که می‌تواند باعث رضايت‌مندي كودكان، جوانان و بزرگ‌سالان شود.
امید است است با تلاش و توجه بیشتر مسوولان در حوزه شهری بتوانیم روزانه شاهد طرح‌ها و پروژه‌های بهتر و اثربخش‌تری در شهر باشیم و مرکز استان آن‌گونه که باید باشد، شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: