bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۴۰۲۳
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۳ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۵
مدیر مصرف و نظارت بر کاهش آب بدون درآمد شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: 40 هزار کیلومتر از شبکه آب‌رسانی شهری در کشور فرسوده است و نیاز به بازسازی دارد.
علی سیدزاده در نشست بررسی شبکه توزیع آب بوشهر با بیان اینکه طول شبکه آب‌رسانی در شهرهای مختلف کشور 142 هزار کیلومتر است، اظهار داشت: از این میزان شبکه آب رسانی 40 هزار کیلومتر آن فرسوده است.

وی با بیان اینکه نوسازی و اصلاح شبکه آب‌رسانی در شهرها در اولویت است، اظهار داشت: برای بازسازی 40 هزار کیلومتر شبکه آب‌رسانی فرسوده شهری در کشور به 70 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

مدیر مصرف و نظارت بر کاهش آب بدون درآمد شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به میزان هدررفت آب از شبکه‌های آب رسانی شهری گفت: بر اساس ارزیابی‌های انجام شده میزان هدررفت آب در شهرهای کشور 26 درصد است که بخشی ظاهری و بخشی واقعی است.

سیدزاده با اشاره به اینکه برنامه‌های متنوع برای بازسازی شبکه آب‌رسانی تدوین شده است، افزود: کنترل و پایش شبکه‌های آب‌رسانی، جلوگیری از صدمات به شبکه توزیع و توجه به استانداردهای بین‌المللی از جمله برنامه‌های مهم این شرکت برای تأمین آب است.

وی با اشاره به مشارکت سرمایه‌گذاران خارجی در طرح‌های آب‌رسانی در شهرها و روستاها خاطرنشان کرد: پس از برجام و برطرف شدن تحریم‌ها شرکت‌های خارجی برای مشارکت در طرح‌های آب‌رسانی اعلام آمادگی کردند که یک شرکت کره‌ای در بازسازی شبکه آب‌رسانی بوشهر مشارکت می‌کند.
برچسب ها: جامعه ، آب ، لوله کشی
نام:
ایمیل:
* نظر: