bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۴۷۲۱
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۷ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۵
جانشین مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس در طرح های فراساحل از تمرکز بر ازدیاد تولید در بلوک های مرزی پارس جنوبی خبر داد.
فرخ علیخانی درباره میزان برداشت گاز از مخزن پارس جنوبی گفت: درحال حاضر حدود٤٣٠ میلیون متر مکعب گاز از این حوزه برداشت می شود که با راه اندازی شش سکوی جدید، این میزان تولید با افزایش ١٠٠ تا ١١٠ میلیون متر مکعبی به تولید فعلی، به حدود ٥٣٠ تا ٥٤٠ میلیون متر مکعب در روز خواهد رسید.

وی با بیان اینکه بلوک های تعریف شده در پارس جنوبی شامل بلوک های مرکزی و حاشیه ای است افزود: طبیعی است که در تمامی نقاط مخزن مشترک شرایط یکسانی از نگهداری و ذخیره گاز وجود نداشته باشد.

جانشین مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس در طرح های فراساحل ادامه داد: بلوک های مرکزی پارس جنوبی نسبت به بلوک های حاشیه ای از نظر بازدهی چاه‌ها در شرایط مطلوب تری قرار دارند، از این رو برای آن دو سکوی یک میلیاردی طراحی شده است در حالی که بلوک های حاشیه ای به جهت ضرورت حضور گسترده در تمام نقاط مخزنی دارای ٤ سکو با ظرفیت تولید٥٠٠ میلیون فوت مکعب گاز است. 

علیخانی با اشاره به اینکه مخازن گازی به سه دسته گاز خشک، گاز تر، و گاز میعانی تقسیم می شوند گفت: علیرغم آنکه وجه مشترکی بین این مخازن وجود ندارد، خصلت مخازن میعانی این است که تولید گاز پس از ٥ تا ٦ سال دچار افت فشار می شوند. 

وی با اشاره به برنامه شرکت نفت و گاز پارس برای ازدیاد برداشت مخازن پارس جنوبی گفت: رایج ترین روش در این خصوص نصب است که با توجه به شرایط مخزن و مشخصات هر بلوک، نصب کمپرسور در این راستا صورت خواهد گرفت.
برچسب ها: اقتصاد ، گاز ، پارس
نام:
ایمیل:
* نظر: