bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۵۰۹۱
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۳ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۵
پس از تکمیل چرخه توزیع در کلانشهرها؛
پخش و توزیع بنزین‌های آلوده در استان مدتی بود که باعث ایجاد نگرانی‌هایی در بین مردم شده بود. در این مدت، کار تا جایی پیش رفت که داد صدای اعتراض مردم بلند شد و...
پخش و توزیع بنزین‌های آلوده در استان مدتی بود که باعث ایجاد نگرانی‌هایی در بین مردم شده بود. در این مدت، کار تا جایی پیش رفت که داد صدای اعتراض مردم بلند شد و مردم درآمد و کار بسیاری از خودروها به تعمیرگاه کشیده شد. البته همان‌گونه که در گزارش‌های پیشین هم گفتیم، ماجرای آلودگی بنزین در جایگاه‌های سوخت استان به‌شکل شایعه و ادعاهای تائید‌نشده‌ای گسترش یافته بود که هیچ‌گاه هم از طرف مسوولان مربوطه مورد تائید قرار نگرفت، هرچند اعلام تعطیلی واردات بنزین از کشورهای همسایه و تامین آن از پالایشگاه‌های استان‌های همجوار، این شایعه را بیشتر به واقعیت نزدیک می‌کرد.
در همین مدت کوتاه، بسیاری از مردم استان به سمت استفاده از بنزین‌های سوپر رفتند به‌گونه‌ای که صف‌های طولانی برای این نوع بنزین تشکیل شده بود که با این حال، بهترین خبر برای مردم استان این بود که بنزین بوشهر نیز مانند کلانشهرها، به یورو4 تبدیل شود. 
در همین رابطه، در گزارش پیشین روزنامه سراغ مدیر روابط عمومی شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی استان رفتیم تا از تاریخ دقیق ورود بنزین یورو4 به استان مطلع شویم که در پاسخ به این سوال گفت: بر اساس سیاست‌های کلی دولت، قرار بر این بوده است که بنزین یورو 4 تنها در کلانشهرهایی که مشکلات زیست‌محیطی دارند توزیع شود که بوشهر هم بر اساس گزارش سازمان محیط زیست، مشکلی از این بابت نداشته است. 
این اظهارنظر مدیر روابط عمومی شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی استان، امیدها را برای ورود بنزین یورو4 به استان کاهش داده بود تا این‌که روز گذشته معاون شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران از توزیع بنزین در هفت شهر دیگر کشور به‌صورت پایلوت خبر داد که نام بوشهر نیز در ذیل آنها آمده بود.
بر این اساس، شاهرخ خسروانی از توزیع بنزین یورو ٤ در هفت شهر جدید خبرداد و گفت: هم‌اکنون روزانه ٢٢ میلیون لیتر بنزین یورو ٤ در هشت کلانشهر کشور توزیع می‌شود.
معاون شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اشاره به عملکرد دولت یازدهم در بخش پالایش و پخش طی سه سال اخیر به برنامه‌ریزی برای توزیع حداکثری و آماده‌سازی حداکثری فرآورده‌های استاندارد یورو ٤ اشاره کرد و افزود: هم‌اکنون ظرفیت تولید بنزین یورو ٤ به 3/26 میلیون لیتر در روز رسیده است.
خسروانی از برنامه‌ریزی برای توزیع بنزین یورو ٤ در هفت شهر دیگر ایران خبرداد و گفت: هم‌اکنون بنزین یورو ٤ در شهرهای قم، بندرعباس، چابهار، یزد، کرمان، بوشهر و رفسنجان به‌طور آزمایشی توزیع می‌شود که پس از تثبیت، امکان توزیع در این شهرها نیز فراهم خواهد شد.

ارتقای کیفیت تولید پالایشگاه‌ها
وی همچنین دیگر برنامه‌های شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی را ارتقای کیفیت تولید پالایشگاه‌ها اعلام کرد و افزود: مراحل طراحی ارتقای کیفیت پالایشگاه آبادان رو به پایان بوده و تامین مالی پروژه نیز انجام شده است که انتظار داریم از نیمه دوم امسال عملیات اجرائی آن آغاز شود.
معاون شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی همچنین از برنامه‌ریزی برای ارتقای کیفیت چهار پالایشگاه خصوصی خبر داد و گفت: با اجرایی شدن این پروژه‌ها تولید نفت کوره آنها به زیر ١٠ درصد می‌رسد.

کاهش نفت کوره سه پالایشگاه به زیر ١٠ درصد
وی با اشاره به بهره‌برداری از پروژه بهبود کیفیت فرآورده‌های پالایشگاه بندرعباس در نیمه دوم امسال، گفت: با بهره‌برداری از این پروژه روزانه سه میلیون لیتر به تولید بنزین کشور اضافه می‌شود، ضمن این که ٧٠ درصد بنزین تولیدی این پالایشگاه نیز استاندارد یورو ٤ را خواهد داشت.
خسروانی با اشاره به سه پروژه مطالعاتی کاهش نفت کوره در سه پالایشگاه، تصریح کرد: پس از مشخص شدن نتایج مطالعات و تامین منابع مالی، اجرای این پروژه‌ها نیز شروع می‌شود که بر اساس آن تولید نفت کوره آنها باید به زیر ١٠ درصد برسد.

صادرات روزانه ١٣ میلیون لیتر گازوئیل
معاون شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی مهم‌ترین عملکرد دولت یازدهم را در بخش پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در سه سال گذشته گسترش توزیع فرآورده‌های استاندارد یورو ٤ و تبدیل کردن ایران به صادرکننده فرآورده‌های نفتی اعلام کرد و افزود: گسترش توزیع فرآورده‌های استاندارد یورو ٤ سبب بهبود کیفیت فضای تنفسی و ارتقای شاخص‌های زیست‌محیطی شده است.
وی درباره صادرات گازوئیل که برای نخستین‌بار طی صد سال اخیر در دولت یازدهم صورت گرفت، ادامه داد: امسال، با مجموعه اقدام‌های انجام شده کشورمان از واردکننده نفت گاز ( گازوئیل) به صادرکننده آن تبدیل شد، هم‌اکنون نیز روزانه بیش از ١٣ میلیون لیتر نفت گاز صادر شده و ظرفیت افزایش به ٢٠ میلیون لیتر در روز را نیز دارد.
نام:
ایمیل:
* نظر: