bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۵۲۶
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۴ - ۰۷ تير ۱۳۹۴
رئیس جهاد کشاورزی آبپخش از برداشت 50 هزار تن خرما و رطب از نخیلات آبپخش خبر داد.
رئیس جهاد کشاورزی آبپخش از برداشت 50 هزار تن خرما و رطب از نخیلات آبپخش خبر داد.


محمداسماعیل شفیعی ظهر امروز در نشست با کشاورزان و نخلداران آبپخش اظهار داشت: حمایت از کشاورزان و تولیدکنندگان بخش کشاورزی از اولویت‌های مسئولان است و در این مسیر اقدامات خوبی انجام گرفته است.

وی افزود: سرکشی به اراضی کشاورزی و شناخت دغدغه‌ها و مشکلات کشاورزان در دستور کار قرار دارد و امیدوار هستیم در رفع اساسی مشکلات این قشر به نتایج مورد نظر برسیم.

رئیس جهاد کشاورزی آبپخش به وضعیت نخیلات آبپخش اشاره و خاطر نشان کرد: هم‌اکنون بر اساس آمار موجود 1.2 میلیون اصله نخل در آبپخش بارور هستند و در سه ماه آینده شاهد برداشت خرما از نخیلات خواهیم بود.

وی گفت: در یکسال اخیر با مشکلات کمبود آب مواجه بوده‌ایم و کشاورزان از این مسئله متضرر شده‌اند که باید نسبت به این مشکل تدبیر کنیم.

شفیعی از طرح آبیاری تحت فشار در 170 هکتار از اراضی روستای چهاربرج خبر داد و گفت: این طرح به‌صورت پایلوت در 170 هکتار از اراضی روستای چهاربرج اجرا می‌شود و بیش از 70 باغدار مشمول این طرح می‌شوند.

وی بیان کرد: انتظار داریم امسال بیش از 50 هزار تن خرما و رطب از نخیلات آبپخش برداشت و به بازارهای داخلی و خارجی ارسال شود.

شفیعی همچنین از تشکیل دو تعاونی تولید کشاورزی در آبپخش خبر داد و افزود: تاکنون 2 تعاونی تولید چم تنگ و چهاربرج در بخش آبپخش تشکیل شده و ان‌شاءالله تعاونی تولید محله قلایی شهر آبپخش نیز در آینده‌ای نزدیک تشکیل خواهد شد.
برچسب ها: بوشهر ، آبپخش ، خرما
نام:
ایمیل:
* نظر: