مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهرگفت: طرح توسعه جزیره نگین به عنوان پسکرانه بندر بوشهر محسوب میشود که با تکمیل طرحهای بندری دراین جزیره ظرفیت تخلیه و بارگیری کالا به ۱۵ میلیون تن میرسد.
محمد راستاد اظهار داشت: بیشتر واردات موز کشور از بندر بوشهر تخلیه میشود و این در حالی است که بندر بوشهر در واردات خودرو جایگاه ویژهای در کشور دارد.
وی با بیان اینکه اکنون ظرفیت سالانه تخلیه و بارگیری کالا در بندر بوشهر 7 میلیون تن است گفت: با اجرای طرحهای توسعهای در پسکرانه بندر بوشهر در جزیره نگین این ظرفیت به 15 میلیون تن درسال افزایش مییابد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر افزود: برای استفاده از ظرفیتهای بندری بوشهر نیاز به اجرای طرح توسعه بود که این مهم در جزیره نگین طراحی و اجرا شد.
راستاد با بیان اینکه 600 میلیارد تومان در طرحهای بندری در جزیره نگین سرمایه گذاری میشود خاطرنشان کرد: پایانههای کانتینری، چندمنظوره و مواد فله مایع از جمله طرحهای تدوین شده در جزیره نگین است که اکنون بخشی از این طرحها و زیرساختهای ان اجرایی شده است.
وی گفت: در مجموع تمامی طرحهای بندری در جزیره نگین بوشهر تا 5 سال اینده تکمیل میشود که نقش مهمی در رونق تجارت دراین بندر دارد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهربا بیان اینکه پایانه کانتینری جزیره نگین تا 2 سال آینده تکمیل میشود گفت: اکنون ظرفیت تخلیه و بارگیری کانتینر در بندر سالانه 430 هزار تیاییو است که با تکمیل طرحهای در دست اجرا به یکمیلیون تیاییو کانتینر افزایش مییابد.