bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۵۵۹۸
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۶ - ۱۶ مهر ۱۳۹۵
مدیرعامل پژو، وعده کیفیت جهانی داد؛
برداشته شدن تحریم‌ها، باعث هجوم شرکت‌های سرمایه‌گذار خارجی به داخل کشور شد. یکی از صنایعی که در همان روزهای اولیه پسابرجام توجهات زیادی را به خود جلب کرد، صنعت خودروسازی بود.
بامداد جنوب- جواد شکریان:
 برداشته شدن تحریم‌ها، باعث هجوم شرکت‌های سرمایه‌گذار خارجی به داخل کشور شد. یکی از صنایعی که در همان روزهای اولیه پسابرجام توجهات زیادی را به خود جلب کرد، صنعت خودروسازی بود. صنعتی که با آغاز تحریم‌ها مورد بی‌لطفی‌هایی از طرف شرکای خارجی واقع شد و با خروج یکباره آنها از ایران، مردم چوب آن را با استفاده از خودروهای با کیفیت پایین در سال‌های اخیر خوردند. 
حال، پس از گذشت حدود یکسال از توافق هسته‌ای ایران و کشورهای 1+5، شرکت‌های مختلف خودروساز با پیشنهادهای جدید و تلاش برای جبران گذشته، سعی در ورود مجدد و بازپس‌گیری سهمشان از بازار ایران دارند. یکی از این شرکت‌ها که در همان روزهای اول زمزمه‌های بازگشتش به ایران با تقبل پرداخت خسارت‌های گذشته به گوش می‌رسید، شرکت پژو سیتروئن بود. خسارت‌هایی که البته مردم ایران چوب آن را خوردند و الان به جیب خودروسازان واریز می‌شود. 
در هر حال، شرکت پژو خیلی زود گوی سبقت را از دیگر رقبا ربود و با ورود زودهنگام به بازار کشور، جای خود را در ایران محکم کرد. این شرکت وعده‌های زیادی هم به مردم و خودروسازان داد تا شاید بتواند اعتبار از دست رفته خود را برگرداند.
شاید هیچ‌کدام از مردم ایران برای استفاده از خودروهای با کیفیت پایین که در این سال‌ها استفاده کرده‌اند، خسارتی طلب نکنند ولی آنچه مسلم است، این است که خودروسازان خارجی مانند پژو سیتروئن، باید به جای خودروسازان از مصرف‌کنندگان خود عذرخواهی کرده و برای جبران این خسارت چندساله تمام تلاش خود را به کار گیرند.

یکه‌زارع: دل مردم ایران را به‌دست بیاورید
مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو نیز از داخلی‌سازی قطعات خودروهای جدید تولیدی پژو در ایران خبر داد و گفت: داخلی‌سازی ۴۰ درصدی قطعات در سال اول پیش‌بینی شده و تا سه سال دیگر به ۷۰ درصد ارتقا می‌یابد.
هاشم یکه‌زارع خطاب به مدیران فرانسوی گفت: مردم ایران از رفتار شما و این‌که بازار ایران را یکباره ترک کردید ناراحت هستند و باید برای برطرف شدن این ناراحتی‌ها باید دل آنها را به‌دست بیاورید.
یکه‌زارع با اشاره به این‌که اجازه نمی‌دهیم ایران به محل جنگ خودروسازان خارجی تبدیل شود، گفت: تصمیم‌گیری در مورد محصولاتی که در گذشته با برند پژو از سوی ایران‌خودرو تولید می‌شد، ارتباطی با این خودروساز فرانسوی ندارد و ایران‌خودرو راجع به آن تصمیم می‌گیرد.

مدیرعامل پژو: برای کیفیت سنگ تمام می‌گذاریم
همچنین در این نشست، کارلوس تاوارس مدیرعامل شرکت پژو سیتروئن با اشاره به تغییر شیوه همکاری‌ها با ایران در دوره جدید، گفت: در مدل کسب و کار جدیدی که ما طراحی کرده‌ایم برای کاهش هزینه صادرات و حضور در بازار رقابتی منطقه نیازمند به یک پایگاه تولیدی قوی در حوزه خاورمیانه بوده‌ایم و به‌همین دلیل احتیاج به یک شریک و حامی قدرتمند داشتیم که این مشخصات را توانستیم در ایران پیدا کنیم.
وی با بیان این‌که این شرکت فرانسوی در حوزه کیفیت برای ایرانی‌ها سنگ تمام خواهد گذاشت و عملکرد زیست‌محیطی مناسبی ارائه خواهد داد، افزود: با تمام برندهای در حال تولید در بازارهای جهانی‌، وارد ایران می‌شویم و در حوزه ایمنی، عملکرد زیست‌محیطی و مدرن بودن، اقدامات خوبی انجام خواهیم داد، اما در گام اول پژو ۳۰۱ و ۲۰۸ را تولید می‌کنیم. 

غرامت دادیم اما محرمانه است 
مدیرعامل شرکت پژو سیتروئن، با بیان این‌که ما به شبکه تامین‌کنندگان قطعات در ایران اعتماد داریم و کار خود را با آنها پیش خواهیم برد، افزود: ما اگر می‌خواهیم بازار صادراتی قوی داشته باشیم چالش‌های زیادی در پیش ‌رو خواهیم داشت که انتظار داریم با کمک شرکای ایرانی خود بر آنها فائق بیاییم. ما به دنبال این هستیم که در سه سال آینده تولید خودروی پژو را در ایران به دویست هزار دستگاه در سال برسانیم. 
وی با بیان این‌که ما به ایران خودرو پیشنهاد دادیم که تبادل نیرو داشته باشند و هر دو کمپانی بتوانند از منابع انسانی نخبه یکدیگر استفاده کنند، افزود: به‌دنبال این هستیم تا تولید خودروی خود را در منطقه خاورمیانه و شمال افریقا تا سال 2025 به یک میلیون خودرو برسانیم که در این برنامه ایران نقش تامین‌کننده اول را خواهد داشت.
تاوارس با اشاره به این‌که در تحریم‌های ایران، این شرکت خود قربانی بود و جلوی او برای همکاری با ایران گرفته شده بود، افزود: ما هم مجبور بودیم به قوانین احترام بگذاریم و اگر احترام نمی‌گذاشتیم، مشکلاتمان بیشتر می‌شد. مدیرعامل شرکت پزو سیتروئن با بیان این‌که رقمی که تاکنون پژو بابت غرامت قرارداد قبلی به ایران پرداخت کرده محرمانه است، خاطرنشان کرد: اولویت ما ساخت آینده بهتر و رقم زدن همکاری‌های مبتنی بر دانش، فناوری و کیفیت بالا است.

نام:
ایمیل:
* نظر: