bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۵۶۰۲
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۴ - ۱۷ مهر ۱۳۹۵
شکستی دیگر در کارنامه تارتار و پارس جم
هفته نهم لیگ یک برگزار شد و نمایندگان استان به مصاف حریفان خود رفتند که حاصل آن یک تساوی و یک شکست بود. اولین نماینده استان، ایرانجوان بوشهر، در دیداری خانگی مقابل خونه به خونه مازندران به تساوی بدون گل رضایت داد.
هفته نهم لیگ یک برگزار شد و نمایندگان استان به مصاف حریفان خود رفتند که حاصل آن یک تساوی و یک شکست بود. اولین نماینده استان، ایرانجوان بوشهر، در دیداری خانگی مقابل خونه به خونه مازندران به تساوی بدون گل رضایت داد.
شرح بازی
به گزارش فوتبال بوشهر محمود خرمزی که در این بازی دو مدافع وسط اصلی خود را به‌دلیل محرومیت و مصدومیت در اختیار نداشت، با ترکیبی متفاوت وارد میدان شد. محمد طارمی در غیاب تهمورث در قلب دفاع قرار گرفت و یکی از بهترین نمایش‌های دو فصل اخیر خود را به نمایش گذاشت. از طرفی مهدی قائدی جوان و ریز نقش برای اولین‌بار در ترکیب ثابت تیمش حاضر شد و 90 دقیقه بازی کرد. این جوان با وجود خستگی زیاد هر وقت پا به توپ شد مدافعین نامی خونه به خونه را آزار داد.
در نیمه اول خونه به خونه دقایق ابتدای بازی را بهتر آغاز کرد و حتی یک ضربه آنها را باقری به تیر دروازه ایرانجوان زد اما در ادامه ایرانجوان روی فرارهای دهقان و قائدی از کناره‌های زمین موقعیت‌هایی ایجاد کرد که به گل تبدیل نشد. بابک لطیفی که در این بازی در نقش یک مهاجم هدف بازی می‌کرد، بیش از گذشته دوندگی داشت و حتی یک پاس کات بک زیبا هم به دهقان داد اما هافبک ایرانجوان توپ را به سینه آسمان فرستاد. نیمه اول بدون گل خاتمه یافت. این در حالی بود که هر دو تیم موقعیت‌های خوبی برای گلزنی را از دست دادند. 
در نیمه دوم بازی، هر دو تیم برای رسیدن به گل بی‌تاب بودند اما نبود یک گلزن در این بازی بیش از هر چیز دیگری به چشم آمد. فرار تماشایی گشنی و جا گذاشتن چند بازیکن خونه به خونه می‌توانست ایرانجوان را صاحب گل کند اما بازیکن با تجربه قرمزها در آخرین لحظه کم آورد و توپش مهار شد. مرزبان با آوردن دو انزلیچی سابق به‌نام‌های پژمان نوری و جلال رافخایی سعی داشت اندیشه‌های تاکتیکی خود را در نیمه دوم پیاده کند که هر دو بازیکن با تجربه خونه به خونه مغلوب بازی خوب علی مومن‌زاده و سعید قزل شدند.
هر چه از زمان بازی سپری می‌شد، دو تیم حملات بیشتری را طراحی کردند. فرار زیبای مهدی قائدی در دقیقه 80 و پاس زیبایش، حجت اسلامی تازه وارد را صاحب توپ کرد اما این توپ مشخص نشد، چگونه از دست رفت. در نهایت این بازی با نتیجه بدون گل خاتمه یافت تا ایرانجوان 10 امتیازی شده و در مکان سیزدهم جدول قرار بگیرد. این تساوی خانگی مقابل خونه به خونه ثروتمند و مدعی، برای ایرانجوان بد نبود، تیمی که هیچ ندارد، خرمزی و هواداران ایرانجوان این روزهای از تنهایی تیمشان بیش از گذشته ناراحت هستند!

بازی ایرانجوان از نگاه آنالیزور ایرانجوان
در همین ارتباط با آنالیزور ایرانجوان ارتباط برقرار کردیم. مهدی دهقان در گفت‌وگو با بامداد جنوب با بیان این‌که بچه‌های ما بازی خوبی به نمایش گذاشتند، تصریح کرد: ما از هفته قبل شروع به آنالیز تیم خونه به خونه بابل کرده بودیم و به همین دلیل می‌دانستیم که باید از کدام قسمت‌ها حملات خود را تدارک ببینیم. ما تمام نقاط قوت و ضعف آنها را به بچه‌ها گوشزد کرده بودیم. به هر حال بچه‌های ما در برابر تیم میلیادری خونه به خونه خیلی خوب بازی کردند. تیمی که از نظر مالی اصلا با ما قابل مقایسه نیست و در واقع این بازی تقابل بین دارا و ندار بود. با وجود این‌که بچه‌های، تا الان یک ریال هم نگرفته‌اند ولی در این بازی با انگیزه ظاهر شدند و ثابت شده است که ایرانجوان معمولا در برابر تیم‌های بزرگ بازی خوبی به نمایش می‌گذارد. امیدواریم که بتوانیم چنین نمایشی را در بازی‌ آینده هم به داشته باشیم تا تیم ایرانجوان بتواند به جایگاه اصلی خود برسد.
دهقان در مورد شرایط محمد طارمی و صادق گشنی در ایرانجوان یادآور شد: محمد طارمی در بازی روز گذشته در پست غیر تخصصی‌اش به میدان رفت، چراکه محمد بازیکنی فنی است که توانایی بازی در چند پست را دارد. با وجود محرومیت دو بازیکن خط دفاعی، محمد در دفاع آخر بازی کرد و با نظر کادر فنی، بازی قابل قبولی به نمایش گذاشت اما متاسفانه این بازیکن در دقیقه 70 با مصدومیت مواجهه شد. البته با وجود این‌که محمد درد شدیدی داشت تا آخر بازی در زمین حضور داشت (‌به‌دلیل تمام شدن تعویضی‌ها). البته مصدومیت طارمی شدید نیست و به بازی آینده تیم می‌رسد. صادق گشنی هم متاسفانه از ناحیه کمر در تمرینات مصدوم شد ولی با کار‌های که کادر پزشکی روی این بازیکن انجام می‌دهد، احتمالا به بازی بعدی می‌رسد. 
آنالیزور ایرانجوان بوشهر در پایان سخنانش با بیان این‌که تماشاگران بوشهری از این بازی استقبال خوبی به عمل آورده بودند، افزود: به هر حال حساسیت بازی و وجود حریف مانند خونه به خونه، باعث شد هوداران ما نسبت به بازی‌های گذشته استقبال بیشتری کنند. به هر حال ما توقع داریم که تعداد بیشتری به ورزشگاه بیایند و از ما حمایت کنند. البته شرط استقبال بالا این است که ایرانجوان خوب بازی کند و نتیجه لازم را کسب کند. همه اینها باز هم به دیدگاه مسوولان برمی‌گردد که با چه نگاهی به ورزش می‌نگرند. متاسفانه ما همچنان تیم مظلوم لیگ یک هستیم و از طرفی بچه‌های ما تمرکز کافی ندارند ولی امیدوارم که شرایط تیم بهتر شود. ان‌شاءالله امروز، فردا و دوشنبه تمرینات خود را ادامه می‌دهیم و روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه به‌دلیل ایام عزاداری، تمرینات تعطیل است و روز شنبه هفته آینده عازم اهواز می‌شویم که با تیم استقلال این شهر بازی کنیم.

بهترین‌ بازیکن میدان
طارمی در قلب دفاع ایرانجوان یک روز عالی را سپری کرد و در چند نوبت با تکل‌های خود ناجی دروازه شد. روز خوب قزل و طارمی در قلب دفاع ایرانجوان و بازی مثبت مومن‌زاده در هر دو سمت خط دفاع، باعث شد تا ایرانجوان در خانه گلی را دریافت نکند. رامین دهقان گوش چپ قرمزهای بوشهری در چند نوبت حنیف عمران زاده کاپیتان با تجربه مازندرانی‌ها فریب داد و شایسته تمجید بود. در سمت مقابل سعید صادقی هافبک دفاعی گمنام اما خوب خونه به خونه یک عنصر محرک و سازنده پاس‌های مطمئن برای تیمش بود، هر چند از بازی خوب روح‌الله باقری نیز نمی‌توان به سادگی گذشت.
در دیگر بازی این هفته، مس کرمان با گل احمد زنده‌روح بازیکن باتجربه خود تیم سختکوش پارس جنوبی را شکست داد تا دومین پیروزی خود در لیگ دسته اول را به دست بیاورد.
نقطه اشتراک پارس و مس در این بود که هر دو تیم روی نیمکت مربیانی دارند که همواره در تیم‌های لیگ برتری مشغول به فعالیت بوده‌اند و برای اولین‌بار مزه سخت لیگ یک را زیر دندان می‌چشند. مهدی تارتار همانند منصور ابراهیم‌زاده ترجیح داد در لیگ این فصل رقابت‌های دسته اول را تجربه کند.

شرح بازی
در این بازی که در نهایت به دومین شکست متوالی شاگردان تارتار ختم شد، پارسی‌ها به گل مس اعتراض شدیدی داشتند و به عقیده آنها توپ از خط دروازه عبور نکرده بود. با این حال مس بی‌توجه به حاشیه‌ها، بازی را به سود خود تمام کرد تا 12 امتیازی شود و با روحیه‌ای بهتر لیگ را دنبال کند. آنها از باز کردن دروازه قوی‌ترین خط دفاع لیگ آنقدر خوشحال هستند که در رختکن جشن گرفتند. مس با این پیروزی تا رده نهم جدول بالا آمد. پارس جنوبی هم با این شکست به رده هشتم سقوط کرد و بادران را بالای سر خود دید.
مهدی تارتار بعد از شکست یک بر صفر مقابل مس کرمان در نشست خبری گفت: اگر اشتباه داوران در نتایج بازی تاثیرگذار بوده، خیلی بد است و باید فیلم بازی را ببینیم. اگر بازی‌های لیگ یک پخش مستقیم می‌شد این صحنه‌های داوری راحت‌تر مورد بررسی قرار می‌گرفت. ما شکست خوردیم و باید بیشتر تلاش کنیم تا در بازی‌های آینده این دو شکست را جبران بکنیم. 
وی در مورد اعتراض بازیکنانش به داور یادآور شد: به بازیکنان ما اجحاف شده است و یک گل سالم ما گرفته نشد بازیکنان تحت تاثیر قرار می‌گیرند. ما هزینه زیادی نکرده‌ایم اما می‌خواهیم صعود کنیم. البته بازیکنی که اخطار غیر فنی بگیرد با او برخورد می‌کنیم.
نام:
ایمیل:
* نظر: