bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۵۷۱۷
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۶ - ۲۷ مهر ۱۳۹۵
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی استان بوشهر گفت: از ۴۴ هزار هکتار باغات استان بوشهر ۳ هزار و ۲۰۰ هکتار آن به کشت لیمو ترش اختصاص داده شده است.
خسرو عمرانی ظهر امروز در نشست بررسی وضعیت تولید لیمو ترش در استان بوشهر با اشاره به جایگاه این استان در این عرصه اظهار داشت: استان بوشهر از عمده استان‌های تولید کننده لیمو ترش در کشور است.

وی از وجود 3200 هکتار باغات لیمو ترش در استان بوشهر خبرداد و تصریح کرد: از 44 هزار هکتار باغات استان بوشهر 3 هزار و 200 هکتار  آن به کشت لیمو ترش اختصاص داده شده است.

عمرانی با بیان اینکه محصولات پرتقال و نارنگی در رده‌های بعدی قرار دارند افزود: شهرهای جم، دشتستان و دشتی تولیدکنندگان اصلی لیمو ترش استان بوشهر هستند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی استان بوشهر به ارزش اقتصادی اراضی لیمو ترش پرداخت و بیان کرد: به ازا هر هکتار اراضی لیمو ترش افزون بر 16 هزار و 200 کیلو لیمو ترش تولید می‌شود که ارزش اقتصادی در هر هکتار حدود 83 میلیون تومان است .

وی با اشاره به ارزش اقتصادی محصول لیمو ترش در استان بوشهر خاطرنشان کرد: 45 هزار تن لیمو ترش در استان بوشهر با ارزش اقتصادی 200 میلیارد تومان تولید شد.

عمرانی تصریح کرد: در سالهای اخیر با افزایش قیمت و تقاضای لیمو ترش روبرو بودیم و همین افزایش تقاضا سبب شد همه لیموی تولیدی در سطح استان و استانهای همجوار در بازارهای قدیمی استان خوزستان و شهر اهواز عرضه شود.

وی گفت: 70 درصد لیمو ترش استان از باغات جم برداشت می‌شود محصولی که برداشت آن لیمو ترش از مردادماه شروع شده و تا اوایل مهرماه ادامه داشته است.
برچسب ها: کشاورزی ، لیمو ، بوشهر
نام:
ایمیل:
* نظر: