bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۷۷۰
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۵ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۴
مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: برای رسیدن به توسعه فرهنگی و پیشبرد آن به کار زیاد نیاز است.
به گزارش ایرنا، حمیده ماحوذی روزچهارشنبه درجمع اعضای شورای اداری و هنرمندان بخش ریگ افزود: با توجه به شایع بودن این تلقی نادرست که استان بوشهر محروم است، باید با تلاش جدی، این برداشت نادرست را اصلاح کنیم و تردیدی نیست که برای تبیین این موضوع هنر و هنرمندان می توانند نقشی موثری ایفا کنند.

وی اضافه کرد: فعالیت های هنری در بخش ریگ رشد خوبی داشته اما نیازمند سازماندهی است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان بوشهر گفت: به برکت میلاد باسعادت امام رضا (ع) و دهه کرامت، یکی از برکات هفته دولت در بخش ریگ، راه اندازی پایگاه فرهنگی نمایندگی ارشاد است و امیدوارم به مرور زمان و با تداوم مطلوب فعالیت های هنری شاهد ارتقای این نمایندگی باشیم.
بخشدارریگ با اشاره به قابلیت های فرهنگی بخش ریگ بویژه در بخش سنت های مذهبی گفت: فعالیت های فرهنگی همواره تحول آفرین هستند و قرآن به عنوان بزرگترین اثر هنری عالم نقشی مهم در تعالی انسان ایفا کرده است. 

مسعود شیرافکن افزود: بزرگترین تهدید انقلاب ما از ناحیه فرهنگ خواهد بود و برای مقابله با این تهدید باید زیرساخت های فرهنگی را تقویت کرد.
وی با اشاره به ظرفیت های فرهنگی بخش ریگ، گفت: یکی از نمادهای فرهنگی بخش، میرمهنای بندرریگی است که نقشی اساسی در مبارزه با استعمارگران هلندی داشته اما ضرورت دارد برای شناساندن بهتر چهره های مختلف بخش، تلاش بیشتری صورت گیرد.
شیرافکن گفت: با راه اندازی پایگاه فرهنگی در بخش، شاهد سازماندهی بهتر گروه ها و کانون های مختلف هنری و رشد و توسعه فعالیت ها در سطح روستاها باشیم.

مدیرکل ارشاد اسلامی استان به همراه بخشدار ریگ از سالن نیمه تمام مجتمع فرهنگی بندرریگ و سالن شهید باقرتاش بندرریگ نیز بازدید و قول مساعد داد وضعیت مجتمع نیمه تمام فرهنگی بندرریگ را به طور جدی پیگیری کند.
وی گفت: برای استفاده از سالن شهیدباقرتاش ب عنوان سینما نیز همکاری لازم برای تجهیز سالن به امکانات موردنیاز پخش فیلم بعمل خواهد آمد. 
در پایان نمایش غرقو به نویسندگی و کارگردانی عبدالرضا محمدی نژاد اجرا شد.
بندرریگ از توابع شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد. 
نام:
ایمیل:
* نظر: