bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۹۲۸
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۴ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۴
بوشهر با صدها کیلومتر مرز دریایی در منطقه راهبردی خلیج‌فارس، در طول تاریخ مراقبت و محافظت عمده‌ای از منافع کشور کرده است. مردم این منطقه با وجود جایگاه مهمی که در اقتصاد و امنیت کشور دارند، آنگونه که باید و شاید از مشکلات خلاصی نیافته‌اند. در این مختصر چهار مشکل عمده‌ای که مرزبانان بوشهری با آن مواجه هستند، را مورد اشاره قرار می‌دهیم:
مشکل اول قیمت گازوئیل است که باعث نگرانی همه و یا اکثریت قریب به اتفاق کسانی شده که امرار معاششان به طور مستقیم و یا غیرمستقیم از دریا بوده و برای اصلاح قیمت آن لحظه شماری می‌کنند.

دراین خصوص، بدترین حالت شامل حال کسانی شده که مسافرت‌های دریایی دارند و کارشان حمل و نقل دریایی بوده است.

امیداست دولت محترم توجه ویژه‌ای و از نگاه امنیتی به این مطلب داشته باشد و هرچه سریع‌تر درجهت حل مساله اقدام کند.

مشکل دوم اخذ مالیات به صورت علی‌الراس است که به‌جای نگاه به عدالت، فسادآور شده است و رفتارهای نامناسب دلال بازی و... را در برخی از ادارات مرتبط، به عنوان یک هنجار اجتماعی جلوه داده است.

در این حوزه دولت محترم با شروع و عملی نمودن مالیات صاحبان درآمد از روش خوداظهاری، به شکل منطقی در این رابطه اقدام کند تا ناهنجاری اجتماعی به عنوان یک هنجار، نهادینه نشود.

مشکل سوم اجاره‌های افسارگسیخته ناعادلانه‌ای است که صاحبان مغازه‌ها زنجیره‌ای و پاساژداران برگرده کاسبان گذاشته‌اند و هر سال نیز بدون توجه به سطح درآمد، برآن می‌افزاید.

امید است که نمایندگان اصناف،حمایت کنندگان از تولید کنندگان و مصرف کنندگان به‌دلیل نقش تورمی این افزایش‌ها، از طریق قانونی عمل کرده و فرمانداران محترم نیز نسبت به قضایا حساسیت بیشتری نشان دهند تا شاهد رفتارهای عادلانه‌تری باشیم.

مشکل چهارم کوچه‌های خاکی و مشکلات و عواقب آن در شهرهای مختلف استان است. شهرداران محترم بر اساس وظیفه ذاتی خود، در این رابطه نهایت تلاش را صورت دهند تا بیش از سرعت ساخت و سازها نسبت به آسفالت کردن کوچه‌ها اقدام کنند. درغیر این صورت نام بردن از فرهنگ پاکیزگی وحرکت در مسیر سلامت، یک شوخی بیش نخواهد بود.

در این حوزه هم پیشنهاداتی وجود دارد تا بتوان مشارکت مردمی را در آسفالت کوچه‌ها را بیشتر کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر: