bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۹۹۹۷
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۵ - ۲۲ آبان ۱۳۹۶
نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس:
تلاش‌های مجموعه آموزش و پرورش استان برای بهبود شرایط و ارتقای تحصیلی دانش‌آموزان در حالی است که این مجموعه از نظر مالی در تنگناست اما همچنان پرامید و پرانرژی بر طبل تلاش خود می‌کوبد تا گوی سبقت را از استان‌های همجوار برباید و..
بامداد جنوب: تلاش‌های مجموعه آموزش و پرورش استان برای بهبود شرایط و ارتقای تحصیلی دانش‌آموزان در حالی است که این مجموعه از نظر مالی در تنگناست اما همچنان پرامید و پرانرژی بر طبل تلاش خود می‌کوبد تا گوی سبقت را از استان‌های همجوار برباید و بتواند با اجرای طرح‌های کارآمدی همچون طرح تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان، آینده استان را با پرورش استعدادهای نابی که دارد، امیدوار کند. 

در همین راستا، روز گذشته مدیرکل آموزش و پرورش استان طی نشست شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر با نماینده مردم بوشهر، گناوه، دیلم و خارگ در مجلس شورای اسلامی توضیحاتی را در خصوص وضعیت آموزش و پرورش استان متذکر شد.
ناصر کرمی با بیان این‌که با وجود مشکلات مالی، آموزش و پرورش استان از صنعت، مجموعه نفت و گاز، گمرک و دیگر عوامل بهره چندانی نبرده است، گفت: با تکیه بر طرح تقویت بنیه علمی، یک میلیون و ۲۰۰ هزار ساعت کلاس آموزشی برای معلمان برگزار شد که این آمار بی‌نظیر است و اگر این رویه ادامه پیدا کند به یقین تاثیرات بسیار مثبتی خواهد داشت.

به گفته وی، آموزش و پرورش استان با وجود تنگناهای زیاد در دولت تدبیر و امید پیشرفت خوبی داشته است که دراین زمینه به ارتقای چند پله‌ای رتبه در کنکور سراسری و همچنین ارتقای معدل حتی بالاتر از میانگین کشوری دست یافتیم که با همکاری‌های بیشتر در این حوزه، آموزش و پرورش استان با عملکرد بهتر ظاهر خواهد شد.
کرمی با تاکید بر این‌که در امور پرورشی، فرهنگی و ورزشی نسبت به قبل وضعیت بسیار مناسب‌تر است و استان مقام‌های زیادی را در کشور کسب کرده است، افزود: آموزش و پرورش استان با کمک شهرداری‌ها در این چهار سال از یک چمن مصنوعی به ۳۵ چمن مصنوعی در سطح مدارس رسیده است. با وجود مشکلات مالی، آموزش و پرورش استان از صنعت، مجموعه نفت و گاز، گمرک و دیگر عوامل بهره چندانی نبرده است و نیاز است که این مجموعه‌ها با ما همکاری و تعامل بیشتری داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر در ادامه با تاکید بر این‌که در سال‌های اخیر منطقه ویژه پارس جنوبی در حوزه جنوب استان و تا مرکز برنامه‌های آموزشی استان را پوشش داده است و مجموعه نفت هم به طور خاص چهار شهرستان جنوبی را پوشش می‌دهد، تصریح کرد: مجموعه نفت در اجرای کلاس‌های کنکور اعتبار مناسبی تخصیص داده است و کلاس‌های کنکور و تقویتی را با موسسات آموزشی مدیریت می‌کند که اگر از افراد توانمند استان استفاده می‌شد هزینه کمتر و نفرات بیشتری را پوشش می‌داد و معلمان پرتوان استان به کارگرفته می‌شدند.
کرمی در خصوص مشکلات حوزه آموزش و پرورش در جزیره مرجانی خارگ نیز گفت: خارگ با کمتر از هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز فقط ۱۰ مدرسه دارد که نیاز به تعمیر و تجهیز دارد، برنامه‌های آموزشی، تقویتی و پرورشی خارگ را با حداقل ٢٠٠ میلیون تومان می‌توان پوشش داد که از این کمک‌ها دریغ می‌شود.

دبیر شورای آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان این‌که حدود ۴۰ درصد دانش‌آموزان استان در رشته فنی و حرفه‌ای و کار و دانش تحصیل می‌کنند و نیاز است حداقل امکانات در این حوزه فراهم شود، تصریح کرد: حوزه شمالی استان بوشهر با این ‌که منطقه نفتی است فاقد حامی است و ما به‌جد خواهان اضافه شدن این حوزه در طرح تقویت بنیه علمی و کمک ویژه پارس جنوبی و همچنین حمایت نماینده این حوزه در این راستا هستیم.
در ادامه این نشست، حجت‌الاسلام عبدالحمید خدری نیز با بیان این‌که استان بوشهر رتبه‌های بسیار خوبی در کنکور کسب کرده و اتفاق مهمی در ارتقای رتبه کنکور و ارتقای معدل افتاده که نتیجه تلاش آموزش و پرورش استان و معلمان دلسوز استان بوده است، گفت: به نوبه خودم در مجلس شورای اسلامی به عنوان وکیل مردم هر نطقی که در مجلس داشته‌ام در مورد رفاه فرهنگیان صحبت کرده‌ام.

به گفته وی، فرهنگیان همواره در سطح اجتماع مظلوم واقع شده‌اند و طبق آمار جامعه، فرهنگیان با متوسط یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان کمترین دستمزدها را دارا هستند که این زیبنده جامعه اسلامی نیست. اگر بخواهیم جامعه ما ارتقا پیدا کند، به نوعی باید به فرهنگیان بها داده شود تا دغدغه‌ای نداشته باشند.
نماینده مردم بوشهر، گناوه، دیلم و خارگ با اشاره به این‌که اولین شرط نمایندگان مجلس برای رای اعتماد به وزیر آموزش و پرورش مساله رفاهی فرهنگیان بود و استخدام حق‌التدریسی‌ها به تصویب رسیده که بعد از تائید شورای نگهبان درمورد جزئیات آن تصمیم‌گیری می‌شود تا  انگیزه آنها ارتقا پیدا کند، افزود: بحث طرح تقویت بنیه علمی و برگزاری کلاس‌های کنکور در شمال استان، در سفر قریب‌الوقوع وزیر نفت در آبان ماه با دعوت از مدیرکل آموزش و پرروش استان این دغدغه آموزش و پرروش و مسائل پیرامونی حوزه نفتی را مطرح می‌کنیم و پیگیری بیشتری می‌کنیم و حتما این رایزنی را انجام می‌دهیم.

خدری در خصوص مشکلات حوزه آموزش و پرورش خارگ نیز تاکید کرد: خارگ باید به طور ویژه دیده شود و طی صحبت‌هایی که با بطحایی وزیر آموزش و پرورش داشته‌ام برای استخدام نیروی حق‌التدریسی هیچ‌گونه شرطی لحاظ نمی‌شود تا در خارگ بومی‌سازی انجام شود. علاوه بر این، در نشست با رئیس پایانه‌های نفتی تعمیر مدارس و ایاب و ذهاب فرهنگیان با کشتی به صورت رایگان وعده داده شد.
تلاش‌های مدیرکل آموزش و پرورش بوشهر و نماینده مردم بوشهر، گناوه، دیلم و خارگ در مجلس قابل تحسین است اما باید منتظر زمان بود و دید که کدام‌یک از وعده‌ها محقق می‌شوند تا تحولی در مجموعه آموزش و پرورش استان رخ دهد.

نام:
ایمیل:
* نظر: