bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۰۰۱۶
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۶ - ۲۳ آبان ۱۳۹۶
مسعود نظرزاده در گفت‌وگو بامداد جنوب؛
ایرانجوان بوشهر یکی از عجیب‌ترین فصل‌های خود را سپری می‌کند تا قبل از شروع لیگ بیشتر مردم اعتقاد داشتند که مشکلات مالی این تیم به پایان می‌رسد ولی نه تنها این اتفاق نیفتاد، بلکه بدتر هم شد. این حرف من نیست بلکه حرف بازیکنانی است که در این تیم بازی می‌کنند.
گوشمان از وعده‌های دروغین پر شده استبامدادجنوب- علی تنگستانی:
ایرانجوان بوشهر یکی از عجیب‌ترین فصل‌های خود را سپری می‌کند تا قبل از شروع لیگ بیشتر مردم اعتقاد داشتند که مشکلات مالی این تیم به پایان می‌رسد ولی نه تنها این اتفاق نیفتاد، بلکه بدتر هم شد. این حرف من نیست بلکه حرف بازیکنانی است که در این تیم بازی می‌کنند. ما در هفته‌های گذشته با مدیرعامل این باشگاه صحبت کردیم و او مدام از پرداخت پاداش به بازیکنان گفت ولی به هر حال مشکلات درونی این باشگاه بیشتر از آن است که تصور می‌شد. در همین رابطه به سراغ یکی از بازیکنان باتجربه این تیم، مسعود نظرزاده رفتیم تا بدانیم در این باشگاه چه می‌گذرد.
ایرانجوان بر خلاف ادعا‌های قبل از شروع فصل، از نظر مالی در وضعیت خوبی قرار ندارد. علت این موضوع چیست؟
به هرحال ما وقتی در این فصل به ایرانجوان آمدیم، مسوولان اعلام کردند این تیم در فصل جدید دیگر با مشکلات مالی مواجهه نخواهد شد ولی حالا وضعیت فرق کرده است و مشکلات مالی باعث شد که ایرانجوان نتواند در این فصل نتایج خوبی کسب کند. به گفته بازیکنانی که سال‌های قبل هم در این تیم توپ می‌زدند، مشکلات مالی این تیم در فصل جدید بدتر از سال‌های گذشته بوده و همین مساله روی نتایج تیم ضربه زده است. در سال‌های گذشته با وجود این‌که تیم مشکلات مالی زیادی داشت و نتایج خوبی هم کسب نمی‌کرد حداقل هواداران از آنها حمایت می‌کردند ولی امسال این اتفاق هم دیگر رخ نداد چراکه بسیاری از آنها فکر می‌کنند بازیکنان مقصر نتیجه نگرفتن تیم هستند اما به‌نظر من، اگر بخواهیم به‌دنبال مقصران بگردیم، بازیکنان تیم در درجه آخر قرار دارند. تیمی که فقط در یک هفته بسته شود و یک هفته مانده به آغاز مسابقات، تمرینات خود را شروع کند، چطور می‌تواند نتایجه خوبی در لیگ بگیرد، به همین دلیل در بازی‌های ابتدایی نتوانستیم امتیازات لازم را کسب کنیم. ایرانجوان در فصل نقل و انتقالات 15 بازیکن خود را از دست داد و از طرف این تیم در روزهای آخر نقل و انتقالات بازیکن خرید آن هم زمانی که بازیکنان خوب در بازار به فروش رسیده بودند. متاسفانه امروز ما بازیکنان به‌نوعی تبدیل به سیبل شده‌ایم و هر کسی که از راه می‌رسد به ما ضربه‌ای می‌زند و می‌رود. از طرفی دیگر باشگاه هم هر روز به ما قول و وعده می‌دهد ولی به آنها عمل نمی‌کند و این مساله هم اوضاع بازیکنان را بدتر کرده است. به هر حال بازیکنان تا حدی می‌توانند این مشکلات را تحمل کنند ولی اگر این مسائل از حد بگذرند دیگر نمی‌شود آن را تحمل کرد. البته ما دیگر به شرایط این باشگاه عادت کرده‌ایم ولی بعضی مواقع به جایی می‌رسیم که دیگر نمی‌توانیم تحمل کنیم با وجود این امیدواریم که کار به آنجا نرسد و قول و وعده‌های مسوولان عملی شود. اگر مشکلات مالی به حداقل برسد، بازیکنان ایرانجوان با فکری بازتر می‌توانند نتایج بهتری را به‌دست آورند.

آقای وزیری دو هفته پیش در گفت‌وگو با ما اعلام کرد که مبلغی را به‌عنوان پاداش به تمام بازیکنان داده است ولی در این بین یکی از رسانه‌ها شایعاتی ایجاد کرد مبنی بر این‌که مبلغ پرداختی کمتر از چیزی بوده که باشگاه گفته است و برخی از بازیکنان هنوز پول خود را نگرفته‌اند. شما چه نظری در این مورد دارید؟
باشگاه به یک سری از بازیکنان که بازی کرده‌ بودن و بعضی هم که بازی نکرده‌اند مبلغی بر اساس تعداد بازی‌های آنها داد ولی برای بعضی که بازی‌های زیادی در این تیم در این فصل انجام داده بودند این پاداش را نداد و هر وقت این بازیکنان به آنها مراجعه می‌کردند، امروز و فردا می‌کردند و تا امروز که من با شما صحبت می‌کنم، بعضی از آنها هنوز نتوانسته‌اند پاداش خود را به‌صورت کامل دریافت کنند. این در حالی بود که قبل از دادن این پاداش، مسوولان با ما صحبت دیگری کرده بودند و قرار بود در یک هفته این مشکلات به پایان برسد و اینچنین نشد. به هر حال این مسائل در باشگاه ایرانجوان یک موضوع حادی نیست.

جمعه هفته گذشته و در یک برنامه تلویزیونی، اویس کردجهان سخنان عجیب و ناراحت‌کننده‌ای در مورد خوابگاه‌های ایرانجوان گفت. چرا یک باشگاه لیگ یکی باید به بازیکنان میهمانش در چنین وضعیتی امکان دهد؟
متاسفانه بچه‌های ما را به هتلی برده‌اند که فقط اسمش هتل است. من آنجا را از نزدیک دیده‌ام و اتاق‌های آنجا وضعیت خوبی از نظر رفاهی و بهداشتی ندارند. من خودم در چنین شرایط زندگی‌ کرده‌ام و پس از گذشت یک ماه شرایط آنجا باعث شد که در وضعیت بد روانی قرار بگیرم. حالا اگر خانواده بازیکن هم همراه بود، مشکلات بیشتر هم می‌شوند. بازیکن با چهر‌ه‌ای خسته به سمت خانواده‌اش می‌رود، از طرف آنها فشار زیادی روی او می‌آید و این می‌تواند مشکلات را بیشتر کند. مسوولان فقط می‌گویند که «شما تحمل کنید همه چیز درست می‌شود» ولی چه زمانی این اتفاق رخ می‌دهد. من نمی‌دانم که بازیکنان ایرانجوان باید در زمین بازی فشار تحمل کنند یا در بیرون از زمین بازی! به جای این‌که ما فقط در زمین فوتبال بنجنگیم، باید در چند جبهه متفاوت بجنگیم. حالا چه زمانی این مشکلات تمام می‌شود فقط خدا می‌داند!

و در پایان؟
وقتی که آقای دلگرم به تیم ایرانجوان آمد، برای این تیم برنامه‌ریزی کرده بود و هدفش این بود که تیم در پایان نیم فصل اول در فلان رتبه جدول قرار داشته باشد. فکر می‌کنیم چنین مساله‌ای برای افزایش روحیه بازیکنان خوب است و در حقیقت یک وعده نیست بلکه یک هدف است سرمربی در اهدافی برای باشگاه قرار داده است. ما هم باید تلاش کنیم که در هر صورتی به این اهداف برسیم. به‌نظر ما این مساله خیلی خوب است ولی به هر حال بعضی مواقع اینقدر دست مربی و بازیکنان بسته است که نمی‌شود به اهداف مدنظر رسید. ما پتانسیل این را داریم که در بالای جدول باشیم و شرایطی که در این باشگاه حاکم است مانع این اتفاقات شده است. ما هر روز وعده‌های دروغین زیادی می‌شنویم که این خیلی بد است.
من مطمئنم که ایرانجوان روز به روز بهتر خواهد شد و در ادامه نتایج بهتری هم کسب خواهیم کرد و این اتفاق در حالی رخ خواهد داد که مسائل مالی باشگاه و بازیکنان حل و فصل شود ولی به هر حال اگر این مسائل ادامه داشته باشد، احتمال دارد که بعضی از بازیکنان نتوانند تحمل کنند و از تیم جدا شوند. ان‌شاءالله که این اتفاقات رخ نمی‌دهد و تیم نتایج بهتری خواهد گرفت. از همه مسوولان استان می‌خواهم از این باشگاه مردمی حمایت کنند. به هر حال همانطور که در ابتدا گفتم، بیشتر ما بازیکنان وعده‌های خوبی در روزهای ابتدایی که به باشگاه آمدیم شنیدیم ولی اوضاع آنطور پیش نرفت که انتظارش را داشتیم. ما خیلی خوشحال می‌شویم اگر این مشکلات حل شوند.

نام:
ایمیل:
* نظر: