bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۰۱۴۸
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۲۰ - ۰۸ آذر ۱۳۹۶
مانور سراسری زلزله در مدرسه متوسطه دوم حضرت زهرا (س) شهر بوشهر با حضور معاون وزیر و رئيس سازمان مدارس و مراكز غير دولتي و توسعه مشاركت‌هاي مردمي وزارت آموزش و پرورش و مدیرکل آموزش و پرورش استان، برگزار شد.
به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر، ناصر کرمی مدیرکل آموزش و پرورش استان در مدرسه متوسطه دوم حضرت زهرا (س) شهر  بوشهر گفت: به منظور ارتقای آگاهی مردم و ترویج فرهنگ ایمنی همزمان با سراسر کشور نوزدهمین دوره مانور زلزله با شعار مدرسه ایمن-جامعه تاب‌آور در آموزشگاه حضرت زهرا (س) در مرکز استان و ده مدرسه در ده شهرستان به شیوه جدید یعنی محله‌محور برگزار می‌شود و در سایر مدارس استان همزمان مانور زلزله به‌صورت عادی برگزار می‌شود.

به گفته وی، در سبک محله‌محور محوریت، مدرسه و محیط اطراف است که مدرسه به عنوان یک پایگاه امن برای محله خدمت ارائه می‌دهد.
این مقام مسوول با اشاره به این‌که به جهت لرزه‌خیزی ایران و اهمیت آموزش دانش‌آموزان و بر اساس تفاهمنامه مشترک چند دستگاه از جمله وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، کشور، سازمان مدیریت، هلال احمر، صدا و سیما، سازمان برنامه و بودجه، پژوهشگاه زلزله‌شناسی و ... هر ساله این مانور در 8 آذر در مدارس سراسر کشور برگزار می‌شود که از سال گذشته سبک جدیدی تحت عنوان محله‌محوری به این مانور سمت و سوی جدیدی داده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان این‌که حمایت‌های روانی، بهداشتی، تغذیه و آموزش باعث تاب‌آوری جامعه می‌شود که در سبک جدید مانور بر آن تاکید شده است، گفت: در این مانورها خود دانش‌آموزان آموزش می‌بینند که هم نسبت به ایمنی خود در مدرسه آمادگی داشته باشند و هم بتوانند نقشی موثر در جامعه ایفا کنند و هدف اصلی ما این است که این آموزش‌ها باعث کاهش خسارت در حوادث طبیعی شوند.

برچسب ها: مانور ، زلزله ، آموزش ، بوشهر
نام:
ایمیل:
* نظر: