bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۰۱۶۰
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۲۱ - ۱۰ آذر ۱۳۹۶
رئیس سازمان بهزیستی از بیمه بودن 110 هزار زن سرپرست خانوار زیرپوشش بهزیستی خبر داد.
انوشیروان محسنی بند‌پی در بوشهر توانمندی زنان ‌سرپرست خانوار در جامعه را ضروری دانست و گفت: برخی از زنانی که از همسرانشان جدا می‌شوند به لحاظ اقتصادی مستقل نیستند و به همین دلیل ممکن است دچار آسیب شوند. نداشتن توانمندی لازم اقتصادی زنان را دچار درماندگی اقتصادی می‌کند. یکی از استراتژی‌های این سازمان برای توانمند کردن زنان خودسرپرست، اجرای طرح‌های همیار و خودیار برای برخورداری این گروه از حمایت‌های اجتماعی و اقتصادی است. در همین راستا مراکزی با عنوان خانه امن برای کسانی که کسی ندارند و مورد خشونت قرار گرفتند تاسیس شده که مدتی در آنجا اقامت و نسبت به حرفه‌آموزی و مهیا کردن شرایط اقتصادی آنها اقدام شود. امسال تاکنون 15 خانه امن راه‌اندازی شد و با احتساب مراکزی که فعال هستند در زمان حاضر 22 خانه امن در کشور فعال است. گسترش اورژانس‌های اجتماعی و خط ارتباطی 123 نیز در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی انجام شده است.

به گفته محسنی بندپی زنان نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند و نقش مهمی در تحکیم بنیان خانواده، رشد فرزند‌پروری، تکامل همه‌جانبه کودکان و گرم نگه داشتن کانون خانواده دارند به همین دلیل هر اقدامی که وظیفه‌مندی زن در جامعه را دچار مشکل کند یک خسران و ضرر مهم به حساب می‌آید. سازمان بهزیستی به‌عنوان تخصصی‌ترین نهاد کشور تلاش می‌کند جامعه از انسان توسعه‌یافته برخوردار شود به همین دلیل توانمند کردن، اجتماع پذیرکردن و رعایت شرایط اخلاق‌مدارانه از اهداف و رسالت‌های این سازمان است.

وی در خصوص کودکان کار و خیابانی گفت: این کودکان که به‌دلیل فقر خانواده و یا تحت تاثیر باندهای مافیایی قرار دارند به کارهای مختلف در سطح خیابان می‌پردازند. سازمان بهزیستی آمادگی پذیرش و آموزش این کودکان را دارد و از خانواده‌هایی که درآمد کافی ندارند نیز حمایت می‌کند. در سه ماه نخست امسال دو هزار و 200 کودک خیابانی در تهران پذیرش شده که 60 درصد آنها اتباع بیگانه و مابقی نیز درصد زیادی از آنها از خارج از تهران بوده‌اند. تلاش می‌شود همه کودکان بازمانده از تحصیل در کشور شناسایی و به چرخه تحصیل برگردند. به‌صورت پایلوت در پنج استان کشور 35 هزار کودک تاکنون شناسایی و به چرخه تحصیل بازگردانده شده‌اند. هر کودکی که به‌دلیل فقر مالی از  آموزش باز مانده، تلاش می‌شود که به چرخه تحصیل بازگردد  و به همین منظور با همکاری کمیته امداد و بهزیستی سامانه هوشمندی برای کودکانی که پذیرش می‌شوند، ترتیب داده شده است.

برچسب ها: جامعه ، بهزیستی ، بوشهر ، زنان
نام:
ایمیل:
* نظر: