bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۰۲۳۷
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۱۵ - ۲۰ آذر ۱۳۹۶
ایرانجوان نیم فصل را با باخت به پایان برد؛
هفته هفدهم و پایانی نیم فصل اول لیگ یک برگزار شد و ایرانجوان در یک بازی جنجالی 2بر1 مغلوب مس کرمان شد.
بامدادجنوب- علی تنگستانی:
در نیمه اول، ایرانجوان بازی را بهتر شروع کرد و در دقیقه 11 بازی به‌وسیله احمد الجبوری به گل اول مسابقه رسید. پس از این گل این تیم مس بود که فشار خود را روی دروازه ایرانجوان افزایش داد و در حالی که آنها می‌توانستند در دقیقه 17 بازی را به تساوی بکشانند، دروازه‌بان آماده ایرانجوان توپ ارسالی را به‌خوبی دریافت کرد. پس از این موقعیت آنها چند دقیقه بعد، از سمت چپ ایرانجوان یک موقعیت ایجاد کردند که با حضور به موقع مدافع ایرانجوان توپ ارسالی به کرنر رفت. پس از فشار چند دقیقه‌ای مس، ایرانجوانی‌ها با استفاده از یک ضدحمله صاحب موقعیت خطرناک شدند ولی ضربه بی‌دقت احمد الجبوری با اختلاف از کنار دروازه مس به بیرون رفت. در دقیقه 45 بازی، دروازه‌بان ایرانجوان در خروج از دروازه اشتباه کرد و در حالی‌که دروازه این تیم خالی بود، مهاجم مس نتوانست از این موقعیت استفاده کند و در نهایت این توپ به کرنر رفت. و در انتها نیمه اول بازی با نتیجه یک بر صفر به سود ایرانجوان به پایان رسید. 

نیمه دوم بازی با ضد حمله خطرناک ایرانجوان آغاز شد ولی سجاد فیض‌اللهی باز هم با بی‌دقتی این موقعیت خوب را از دست داد. پس از این موقعیت، باز هم مس سوار بر بازی شد و چند موقعیت خطرناک روی دروازه ایرانجوان ایجاد کرد که خطرناک‌ترین آن در دقیقه 54 بازی رخ داد ولی دروازه‌بان ایرانجوان به‌خوبی شوت محکم بازیکن مس را دفع کرد. چند دقیقه بعد روی پرتاب اوت ارسالی بازیکن مس، این تیم صاحب یک موقعیت صد درصد شد و دروازه‌بان ایرانجوان باز هم ناجی این تیم شد و توپ را به زیبایی دفع کرد. مهم‌ترین اتفاق بازی در دقیقه 60 بازی رقم خورد. در یک صحنه داور بازی یک پرتاب اوت اشتباه برای تیم مس گرفت که این مساله با واکنش تند غلام دلگرم همراه بود و در نهایت داور بازی بدون تذکر خاصی، سرمربی ایرانجوان را اخراج کرد تا وضعیت برای این تیم سخت شود. دو دقیقه بعد از این صحنه، تیم مس کرمان روی یک ضربه کرنر به گل تساوی دست یافت. 
پس از این گل، بازیکنان و کادر فنی ایرانجوان به طرف داور رفتند چراکه اعتراض شدیدی نسبت به نحوه قضاوت او داشتند اما در نهایت با ورود نماینده فدراسیون بازی از سر گرفته شد. در ادامه ایرانجوانی‌ها که حسابی به‌خاطر اخراج سرمربی‌شان ناراحت و عصبی بودند، گل دوم را باز هم روی یک ضربه کرنر دریافت کردند و کار برایشان سخت‌‌تر شد. گل این تیم را شاهرخ غلامرضاپور بازیکن برازجانی و سابق ایرانجوان به‌ثمر رساند. ولی عجیب‌تر از این گل اخراج اویس کردجهان، یکی از مهم‌ترین بازیکنان ایرانجوان پس از گل بود که بار دیگر باعث توقف بازی شد. توقف ۱۰ دقیقه‌ای بازی و اعتراضات بوشهری‌ها کاری از پیش نبرد و ایرانجوان را در لاک دفاعی فرو برد. بازی ندادن عباس چاپی که هفته پیش گل سه امتیازی ایرانجوان را وارد دروازه حریف کرده بود هم از نکات سوال برانگیز بازی بود که امیدواریم جواب قانع‌کننده‌ای برای آن پیدا شود!

در حالی‌که ایرانجوانی‌ها با یک یار کمتر بازی می‌کردند، می‌توانستند در دقیقه 92 بازی را به تساوی برسانند و ضربه سر بازیکن این تیم با بدشانسی به تیرک دروازه برخورد کرد تا بازی در نهایت با نتیجه 2 بر یک به نفع مس به پایان برسد. حاشیه‌های این بازی تازه پس از پایان بازی شروع شد. پس از پایان بازی، سعید مفتخر مربی ایرانجوان مورد ضرب و شتم قرار گرفته و دست وی به‌صورت جدی آسیب دیده و حتی یک بازیکن و یک عضو تدارکات این تیم را نیروی انتظامی بازداشت کرد.

روابط عمومی باشگاه ایرانجوان در مورد حواشی به‌وجود آمده، گفت: «داور بازی تا صبح امروز مشخص نبود و در جلسه هماهنگی شب گذشته نیز شرکت نداشت. وی که امروز قضاوت بسیار ضعیفی داشت در نیمه نخست و پس از به‌ثمر رسیدن گل پیروزی ایرانجوان خطاهای روی بازیکنان ایرانجوان را نمی‌گرفت. در نیمه دوم این اتفاق با شدت بیشتری ادامه یافت‌. سوت‌ها و تصمیمات اشتباه داور عرصه را بر تیم تنگ کرده بود تا جایی که به‌واسطه یک اعتراض آرام دلگرم سرمربی تیم داور مسابقه وی را از زمین اخراج کرد. تصمیم اشتباه داور در اعلام اوت به سود مس کرمان و متعاقبا اعلام کرنر به سود این تیم که به‌نظر می‌رسید آن هم اشتباه بود منجر به گل مس و اعتراض نیمکت تیم شد. اما ماجرا از کجا بالا گرفت؟ پس از گل مس‌، اویس کردجهان برای اعتراض به سمت داور رفت و ناخواسته پای او برخورد بسیار کوچکی با داور داشت و از او عذرخواهی هم کرد اما داور در نهایت اغراض وی را از زمین اخراج کرد.

اعتراض‌ها که بالا گرفت ناظر مسابقه مثل میدان جنگ دستور ورود نیروی انتظامی را به زمین داد و ماموران محترم نیروی انتظامی انگار دار و دسته تبهکاران را می‌خواستند از زمین بیرون کنند. ماموران نیروی انتظامی مفتخر مربی ایرانجوان را مضروب کردند و پس از پایان بازی تدارکات تیم و یکی از بازیکنان درون میدان را بازداشت کرده و به کلانتری منتقل نمودند. کاروان ایرانجوان به‌واسطه این اتفاق تا شب در شهر کرمان سرگردان بود و در نهایت  موفق شد با میانجیگری ریش‌سفیدان فوتبال کرمان عواملش را از کلانتری آزاد کند.»
ایرانجوان در حالی نیم فصل اول لیگ یک را با ۱۸ امتیاز و مکان سیزدهم جدول به پایان برد که روزهای سخت بی‌پولی و عمل نشدن به وعده‌های مسوولان این باشگاه را پشت سر می‌گذارد.

نام:
ایمیل:
* نظر: