bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۰۴۷۳
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۸ - ۱۲ دی ۱۳۹۶
7 نمایش (صحنه‏‌ای) در سومین جشنواره فجر استانی بوشهر که از ۱۶ تا ۲۱ دی‌ماه در مجموعه تئاتر شهر و بافت قدیمی بوشهر برگزار به روی صحنه می‎رود.
رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان و دبیر سومین جشنواره فجر استانی بوشهر با اعلام این خبر گفت: در این جشنواره ۷ نمایش صحنه‌ای شامل سه نمایش از تهران، دو نمایش از استان‌ها و دو نمایش از تولیدات استان بوشهر اجرا می‌شوند.
جهانشیر یاراحمدی در ادامه با بیان این‌که نمایش «گل» نوشته و کار یاسر خاسب، نمایش «نوای اسرارآمیز» نوشته امانوئل اشمیت و کارگردانی ساقی عطایی و نمایش «بوی خواب» نوشته محمد چرمشیر و کارگردانی سهراب سلیمی، سه اثری است که از تهران در این دوره حضور دارند، افزود: نمایش یاسر خاسب در بیشتر کشورها اجرا شده و مورد تحسین قرار گرفته است. «بوی خواب» نیز از سوی یک گروه کاملا حرفه‌ای تولید شده و بازیگرانی همچون اصغر همت، شهره سلطانی و قاسم زارع در آن بازی می‌کنند.

به گفته وی، «سرگذشت چند غریق به استشهاد دار و درخت» کار مهرداد علی‌پور و علی شفیعی از گچساران و «بادبان و دریا را باد برده است» کار مصطفی محمدی و هوشنگ عزیزی از چهارمحال و بختیاری ۲ نمایشی هستند که از استان‌ها در جشنواره فجر استانی بوشهر اجرا می‌شوند. یاراحمدی ادامه داد: دو نمایش از استان بوشهر نیز در این جشنواره حضور خواهند داشت؛ نمایش «رئیس» نوشته و کار شیما جوادپور و نمایش «موسیو ابراهیم» کار علیرضا کوشک جلالی دو نمایشی هستند که در جشنواره حضور دارند.
یاراحمدی برگزاری آیین خاطره‌بازی با حضور پیشکسوتان در صحن داخلی عمارت حاج رئیس و برگزاری کارگاه آموزش «روایت‌شناسی درام» با حضور رئیس کانون منتقدان تئاتر ایران را از دیگر برنامه‌های سومین جشنواره تئاتر فجر استان بوشهر معرفی کرد.

مسوول انجمن هنرهای نمایشی استان با اشاره به برگزاری اختتامیه سومین جشنواره تئاتر فجر استان بوشهر در عمارت حاج رئیس گفت: اختتامیه این جشنواره با تمرکز بر تجلیل از پیشکسوتان تئاتر بوشهر در مجموعه فرهنگی عمارت حاج رئیس برگزار می‌شود.
یاراحمدی در پایان با بیان این‌که کمیته ارزشیابی همزمان با اجرای نمایش‌ها با مصاحبه شفاهی و ارائه پرسشنامه کتبی نسبت به برآورد میزان رضایت جامعه تئاتر بوشهر از نحوه برگزاری و سطح کمی و کیفی آثار اقدام می‌کند، گفت: بلیت تئاترهای سومین جشنواره تئاتر فجر استان بوشهر به‌صورت اینترنتی انجام و سایت بلیت باکس از 11 دی‌ماه باز شده است.

برچسب ها: فرهنگ ، هنر ، نمایش
نام:
ایمیل:
* نظر: