bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۰۵۸۵
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۹ - ۲۲ دی ۱۳۹۶
باتلاش‌های صورت گرفته در نظام اسلامی هم اکنون بیش از 95 درصد عشایر کشور به راه دسترسی دارند درحالیکه قبل از انقلاب تنها 10 درصد عشایر به راه مناسب دسترسی داشتند.
دسترسی 95 درصد عشایر کشور به راه مناسبرئیس سازمان امور عشایری کشور، درجمع عشایر منطقه دشت‌ پلنگ شهرستان دشتی گفت: نرخ باسوادی عشایر از27 درصد درسال 1366به 70 درصد رسیده است و امروز در زیر هر چادر عشایری افراد تحصیل‌‌کرده از مقاطع ابتدایی تا دکترا می باشد که نشان از خدمات ارزشمند نظام اسلامی است. 

کرمعلی قندالی افزود: با تلاش دولت تدبیر و امید و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در حالیکه در برنامه پنجم توسعه کشور هیچ اسمی وبرنامه توسعه برای عشایر نبود اما در برنامه ششم توسعه امروز در 17 حکم کلمه عشایر گنجانده‌ و هویت عشایر در کشور به رسمیت شناخته شده است.  با همکاری و تلاش های سازمان امور عشایری ایران در مجلس شورای اسلامی امروز بزرگترین فراکسیون مجلس با 180 عضو مربوط به فراکسیون عشایر است. 

وی تصریح کرد: شورای عالی عشایر کشور به ریاست اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری مستمر ومنظم برگزار می شود و مشکلات عشایر را بررسی و تصمیمات خوبی برای حل مشکلات گرفته می شود. 80 درصد درآمد عشایر از دام است و یکی از برنامه های مهم این سازمان برای عشایر کشور کشت گیاهان دارویی برای اشتغال زایی تحصیل کرده های عشایر و کشت علوفه برای دام های عشایر است. 

برچسب ها: عشایر ، بوشهر ، راه
نام:
ایمیل:
* نظر: