bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۰۷۲۶
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۲۰ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۶
نگاهی به آمار تیم‌هایی که بیشترین ضرر را از پنالتی دیده‌اند؛
پنالتی، در فوتبال امروز یک موقعیت ایده‌آل به حساب می‌آید ولی عکس آن هم وجود دارد و برخی تیم‌ها به‌خاطر این مساله بارها ضربه خورده‌‌اند. در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر بسیاری از تیم‌ها از ضربات پنالتی ضرر کرده‌اند اما از میان آنها استقلال و پارس جنوبی بیشترین ضربه را از پنالتی خورده‌اند، اگرچه در وضعیتی کاملا متفاوت.
پنالتی، بلای جان استقلال و پارس جنوبیبامداد جنوب:
پنالتی، در فوتبال امروز یک موقعیت ایده‌آل به حساب می‌آید ولی عکس آن هم وجود دارد و برخی تیم‌ها به‌خاطر این مساله بارها ضربه خورده‌‌اند. در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر بسیاری از تیم‌ها از ضربات پنالتی ضرر کرده‌اند اما از میان آنها استقلال و پارس جنوبی بیشترین ضربه را از پنالتی خورده‌اند، اگرچه در وضعیتی کاملا متفاوت. 
در ابتدا وضعیت تیم استقلال تهران را بررسی می‌کنیم که می‌توان گفت از ضربات پنالتی بیشترین ضرر را دیده‌ است آنها در واقع در تمام طول فصل دو پنالتی بیشتر نگرفته‌اند و شش پنالتی به حریف داده‌اند.

دومین پنالتی فصل استقلال در بازی با پدیده در حالی تبدیل به گل نشد که آنها، هیچ خاطره خوبی از این ضربات در این فصل از مسابقات ندارند. در فصلی که توپ‌ها با دقت و وسواس زیاد از خط دروازه‌ها رد می‌شوند و گل‌های به‌‌ثمر رسیده کم و کمتر می‌شوند طلسم پنالتی‌ها هم به دردسر تیم‌ها برای گل‌نزدن اضافه شده‌ است. استقلال مهم‌ترین تیمی است که با این طلسم دست و پنجه نرم می‌کند. آنها فقط دو پنالتی در این فصل به‌دست آورده‌اند که هیچ کدام از این دو پنالتی تبدیل به گل نشده ‌است و البته گل ‌نشدن آنها حرف و حدیث هم زیاد داشته است. اولین پنالتی استقلال در بازی مقابل نفت تهران به دست آمد. در آن بازی استقلال با دو گل جلو بود و گل ‌شدن یا نشدن آن پنالتی تاثیری در سه امتیاز بازی نداشت. امید ابراهیمی ضربه را زد و با این‌که توپش از خط دروازه رد شد اما کمک داور آن را گل اعلام نکرد.

استقلال هر چقدر با گل کردن پنالتی رابطه خوبی ندارد با گل خوردن از روی نقطه پنالتی قرابت زیادی دارد. آنها در این فصل شش گل از روی نقطه پنالتی دریافت کردند. بازی مقابل صنعت نفت، سایپا، پارس ‌جم، سپیدرود، پرسپولیس در لیگ و گل‌گهر در جام حذفی بازی‌هایی بودند که دروازه استقلال از نقطه پنالتی باز شد. در سه مورد پنالتی‌ها باعث باخت استقلال شده است، البته در اکثر پنالتی‌ها کارشناسان داوری نظر داور را تائید کردند و در واقع این بی‌دقتی دروازه‌بانان و مدافعان استقلال بوده که این پنالتی‌ها را به حریفان هدیه داده است، مانند اشتباه عظیم گوک در هفته اول، پژمان منتظری مقابل سایپا و همین خطای روزبه چشمی در داربی. سه پنالتی سهم رحمتی بود و سه پنالتی را هم حسینی دریافت کرد که یکی از آنها ریباند بود. فعلا پنالتی، این فصل فقط گل‌های خورده استقلال را بالا برده و نقشی در گل‌های زده این تیم نداشته است.
اما وضعیت در پارس جنوبی اندکی تفاوت دارد. آنها نه تنها به حریفان پنالتی نمی‌دهند بلکه به‌راحتی از حریفان پنالتی می‌گیرند و در این کار به‌نوعی استاد شده‌اند هر چند آمار پنالتی زدن اصلا به‌نفع آنها نیست.

در بازی این هفته شاگردان مهدی تارتار می‌توانستند برنده مسابقه باشند ولی طلسم پنالتی‌ها دست از سر این تیم برنداشت و باز هم با از دست دادن پنالتی، فرصت برد را از دست دادند. پنالتی این مسابقه را پورامینی به‌ثمر رساند که هم سابقه گل زدن از روی نقطه پنالتی در همین فصل را در کارنامه خود داشت و هم گل اول همین مسابقه را زده بود و روحیه بالایی داشت ولی این‌بار شانس با او یار نبود و ضربه پنالتی‌اش را شیخ‌ویسی مهار کرد.
داستان پنالتی‌های پارس‌ جنوبی ‌جم از شروع لیگ استارت خورد. این تیم در هفته اول که چهار گل به گسترش ‌فولاد زده بود، پنالتی‌ این بازی‌شان را نانگ هدر داد. دو هفته بعد نوبت به امید سینگ رسید که پنالتی پارس را گل نکند. سینگ در هفته دهم هم این اتفاق را تکرار کرد و برای دومین‌بار جواب اعتماد تارتار را نداد. در این بین در هفته ششم هم پارس ‌جنوبی در بازی مقابل استقلال صاحب پنالتی شد. ضربه‌ای که فرشاد سالاروند در ضربه اول از دست داد ولی به‌خاطر دفع ناقص حسین حسینی پارس‌جم روی ریباند آن توپ، گل دوم را هم به استقلال زد. در هفته بعد از آن، حمدی‌نژاد بحران پنالتی‌های پارس ‌جنوبی‌جم را برای یک هفته برطرف کرد و بالاخره پنجمین پنالتی فصل این تیم را گل کرد.

در ادامه، محسن فروزان، عجیب‌ترین پنالتی فصل را از دست داد. فروزان در بازی با پرسپولیس ضربه پنالتی‌اش را برخلاف حرکت بیرانوند زد ولی دو تیر دروازه از ورود توپ جلوگیری کردند تا برای بار پنجم، پنالتی‌های این فصل پارس ‌جنوبی گلی برای این تیم به همراه نداشته باشد. بالاخره در هفته پایانی نیم‌فصل پورامینی جلوی پیشروی این طلسم را گرفت و برای دومین مرتبه پنالتی تیم‌اش را گل کرد ولی همین پورامینی در این هفته اولین پنالتی تارتار در نیم‌فصل دوم را به باد داد و گل نکرد.

استقلال، پرسپولیس، سپاهان، ذوب‌آهن، گسترش‌ فولاد و استقلال ‌خوزستان تیم‌های خوش‌شانسی بودند که پنالتی پارس ‌جنوبی‌جم در این فصل در مقابل این تیم‌ها گل نشد. هر چند که تیمی مثل استقلال در ریباند همان ضربه گل خورد. 
نکته جالب در اینجاست که هر هفته که این تیم نمی‌تواند ضربه پنالتی را به گل تبدیل کند، تارتار در نشست خبری تاکید می‌کند که بازیکنی که پنالتی را از دست داده، در روزهای گذشته بهترین عملکرد را در بین دیگر بازیکنان داشته است. اتفاقی بعد از بازی با پرسپولیس و استقلال خوزستان رخ داد و تارتار با جدیت از فروزان و پورامینی دفاع کرد. به‌نظر می‌رسد که بازیکنان پارس جنوبی هنگام زدن ضربات پنالتی اعتماد به نفس خود را از دست می‌دهند و تارتار باید برای حل این مساله چاره‌ای بیاندیشد که کمتر از این ناحیه ضربه بخورد.

نام:
ایمیل:
* نظر: