bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۰۸۹۲
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۵ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۶
پارس جنوبی جم و پایان روزهای رویایی؛
پایان نیم فصل اول و شروع نیم فصل دوم برای تیم پارس جنوبی به‌نوعی آغاز یک بحران تازه بود. این تیم این روزها با مشکلات و کمبودهای مالی و تاکتیکی مواجهه شده و این اتفاق می‌تواند پارس را از رویاهای بزرگی که در سر دارد، دور کند.
مدیرعامل متناقض عامل ناکامی است!بامداد جنوب- علی تنگستانی:
پایان نیم فصل اول و شروع نیم فصل دوم برای تیم پارس جنوبی به‌نوعی آغاز یک بحران تازه بود. این تیم این روزها با مشکلات و کمبودهای مالی و تاکتیکی مواجهه شده و این اتفاق می‌تواند پارس را از رویاهای بزرگی که در سر دارد، دور کند. همانطور که در اوایل هفته در این صفحه خواندید، پارس جنوبی در هفته گذشته از رقابت‌های لیگ برتر بار دیگر در خانه مقابل ساپیا به تساوی بدون گل رسید و ناکامی‌های تارتار و یارانش همچنان ادامه دارد. اما چرا این تیم نمی‌تواند ببرد. تیمی که شگفتی‌ساز این فصل از رقابت‌ها بود حالا چرا وارد چنین بحران سختی شده است؟ پارس آخرین بردش را در هفته آخر نیم فصل اول و مقابل سیاه جامگان به دست آورده است‌. شاگردان مهدی تارتار در نیم فصل دوم در پنج بازی به تساوی رسیده‌اند و دو بازی را با شکست پشت سر گذاشته‌اند‌. پارسی‌ها در نیم فصل اول شانه به شانه پرسپولیس حرکت کردند و حتی چند هفته‌ای صدرنشین شدند‌ اما پس از باخت به قرمزپوشان پایتخت‌؛ دوران افول این تیم شروع شد و در حال حاضر در رده پنجم مسابقات لیگ برتر قرار دارند.

نکته عجیب‌تر این است که حتی جذب بازیکنان جدید هم نتوانسته در روند آنها تاثیر چندانی داشته باشد. البته چالش نقل و انتقالات فقط در از دست رفتن برخی از بازیکنان تاثیرگذار نیست. مهدی تارتار در نشست‌های خبری خود بارها تاکید کرده بود که تیم پارس باید در نیم فصل دوم مسابقات تقویت شود. با وجود این‌که این اتفاق تا حدودی رخ داده است خب ولی نتیجه‌های تیم چیز دیگری را نشان می‌دهد. این تیم به بازیکنانی نیاز داشت که توانایی رقابت و جنگیدن در نیم فصل نفس‌گیر دوم را داشته باشند ولی خب بازیکنانی که جذب شدند یا سنی ازشان گذشته بود یا نمی‌توانستند در شرایط حساس اعصاب خود را کنترل کنند که این یک نکته منفی است.

البته مدیریت باشگاه در فصل نقل و انتقالات دست به یک شاهکار بزرگ هم زد. محمد طیبی که در ابتدای فصل بعد از عقد قرارداد با پارس جنوبی به قطر رفته بود و حتی پارسی‌ها به‌دنبال شکایت از او بودند بعد از بازگشت از قطر و در حالی که گفته می‌شد تیم‌هایی مثل فولاد خوزستان مقصد بعدی او هستند، در جلسه‌ای با مهدی تارتار شرکت کرد. در این جلسه طیبی توافق کرد که تا آخر فصل در پارس جنوبی حضور داشته باشد. اتفاقی که باعث تعجب بسیاری از فوتبال‌دوستان شد، چراکه او در روزهای آغازین لیگ، پارس جنوبی را ترک کرد و آنها را در خط دفاعی با مشکل مواجهه کرد. این مساله درایت و اقتدار بهرام رضاییان را هم زیر سوال برد. مدیرعامل پارس جنوبی مدت‌ها پیش در همین باره گفته بود که سرمربی تیم باید نفرات مورد نظر خود را برای جذب به باشگاه اعلام کند و این در حالی است که نام طیبی در لیست تارتار قرار ندارد ولی حالا می‌بینیم که این انتقال رخ داده است. 

از طرفی موضوع محمد نوری با تیم تراکتورسازی هم باعث شده تا شک و تردید‌ها روی عملکرد مدیریت پارس جنوبی افزایش یابد. البته بهرام رضاییان در واکنش به این موضوع تاکید کرد که «ما تا زمانی که برگه فسخ قرارداد محمد نوری با تراکتورسازی را ندیدیم، مذاکره‌ای با او نکردیم. مُهر سازمان لیگ در برگه فسخ قرارداد نوری وجود داشت و بر همین مبنا به مذاکره با او پرداختیم.» بله، این یکی از شرایط عقد قرارداد با یک بازیکن است ولی آقای رضاییان شما خودتان خوب می‌دانید که فوتبال ما بی در و پیکر است. این‌که با ریسک بالا محمد نوری را جذب کرده‌اید خیلی مهم نیست، مساله مهم این است که در صورت محرومیت پارس جنوبی از فعالیت در فصل نقل و انتقالات چه کسی پاسخگو است. باید ببینیم که رای فدراسیون فوتبال به چه شکلی است.
موضوع دیگری که در بازی‌های پارس جنوبی مشهود است و بارها هم به آن اشاره کردیم لو رفتن مباحث تاکتیکی این تیم است. همانطور که در ابتدا گفتم، بازیکنان جدید پارس هم نتوانستند کار خاصی برای این تیم انجام دهند. دلیل این موضوع این است که تاکتیک تیم همچنان همانند نیم فصل اول است. متاسفانه در این راستا هنوز آقای تارتار کار خاصی انجام نداده است ولی باید ببینیم که در ادامه او به اشتباه تاکتیکی خود پی می‌برد یا نه!

اما موضوعی که تارتار بارها به آن اشاره کرده است، مساله مالی باشگاه است. با وجود این‌که اطلاعاتی زیادی در مورد این مساله در دسترس نیست ولی مشخص است که این مشکل در حال بزرگ شدن است و آنطور که پیداست تا الان هم رضاییان نتوانسته برای حل آن چاره‌ای بیاندیشد و این خیلی بد است، چراکه روحیه بازیکنان پارس جنوبی نسبت‌ به هفته‌های اول لیگ بسیار پایین آمده است.
آقای رضاییان شما یکی از موفق‌ترین مدیران فوتبال در یک سال گذشته بودید ولی بهتر نیست حالا و در این شرایط این موضوع را اثبات کنید. پارس جنوبی علاوه بر تزریق تاکتیک جدید، به پول نیاز دارد و این مساله را نمی‌توان کتمان کرد. زودتر کاری کنید تا بلایی که بر سر شاهین آمد بر سر این تیم نیاید.
ََ
نام:
ایمیل:
* نظر: