bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۱۵۷۳
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۲۰ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
مدیرکل هواشناسی استان بوشهر تاکید کرد که خلیج فارس از امشب متلاطم و مواج می‎شود و این وضعیت تا جمعه هفته جاری تداوم خواهد داشت.
خلیج فارس مواج و متلاطم می‌شودنادر شفیع خدایی با اعلام این خبر گفت: در این مدت وزش تندباد لحظه ای و گاهی بسیار شدید پیش بینی شده است. براساس این پیش بینی ها سرعت وزش باد شدید و تندباد های لحظه ای، بویژه در روزهای پنجشنبه و جمعه گـاهی به بیش از 50 کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج دریا به بیش از 2 متر افزایش یابد. بر همین اساس توصیه می شود طی این مدت از ترددهای دریایی غیر ضروری بویژه شناورهای کوچک، تفریحی و صیادی خودداری شود.

وی افزود: همچنین با توجه به ماهیت بارش های رگباری فصل بهار، احتمال آبگرفتگی معابر و آبراهه های فصلی در برخی از نقاط استان بویژه مناطق مرتفع و همجوار با استان های خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد و فارس، بویژه در روز پنجشنبه وجود دارد. به سبب وزش باد شدید طی این مدتایجاد گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می شود. در 24 ساعت آینده آسمان استان بوشهر نیمه ابری تا تمام ابری همراه با غبار محلی، در برخی ساعات وزش باد شدید، گاهی گردوخاک و در برخی نقاط رگبار پراکنده باران و احتمال رعدوبرق پیش بینی می شود.

به گفته مدیرکل هواشناسی استان بوشهر، در این مدت جهت وزش باد جنوب شرقی تا شمال شرقی و از فردا جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت 16 تا 44 کیلومتر در ساعت و در ساعاتی بیش از 56 کیلومتر پیش بینی شده است. ارتفاع موج در خلیج فارس نیز 90 تا 180 سانتی متر پیش بینی شده که در برخی از ساعت ها به بیش از 270 سانتی متر افزایش می یابد. فردا زمان مد اول دریا 05:49 با مداد ،جزر اول 07:02، مد دوم 14:01 و جزر دوم دریا ساعت 22:37 دقیقه خواهد بود.
نام:
ایمیل:
* نظر: