bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۱۹۰۵
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۱۷ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
این روزها در شهر بوشهر، همه از وضعیت نامعلوم باشگاه شاهین شهرداری ناراحت هستند. تیمی که در سه سال گذشته بدون کوچک‌ترین حاشیه‌ای به کار خود در لیگ 2 پایان داد و توانست جواز حضور در لیگ دسته یک کشور را کسب کند، حالا دچار حواشی بزرگی شده است که...
این روزها در شهر بوشهر، همه از وضعیت نامعلوم باشگاه شاهین شهرداری ناراحت هستند. تیمی که در سه سال گذشته بدون کوچک‌ترین حاشیه‌ای به کار خود در لیگ 2 پایان داد و توانست جواز حضور در لیگ دسته یک کشور را کسب کند، حالا دچار حواشی بزرگی شده است که بیرون آمدن از آن خیلی سخت است. همانطور که قبلا هم در این صفحه خواندید، ما در مورد بودجه‌ تعیین شده برای باشگاه شاهین گزارش‌های مختلفی نوشتیم. بودجه‌ای که تصویب آن باعث به‌وجود آمدن اختلافاتی میان اعضای شورای شهر بوشهر داشت و همین مساله باعث شد تا مشکلات باشگاه شاهین بیشتر هم شود. بحث بودجه را کنار بگذاریم، برکناری مدیرعامل و هیات‌مدیره باشگاه یکی دیگر از تصمیمات اعضای شورای شهر بوشهر بود که تعجب همگان را به‌دنبال داشت، چراکه شاهین با این مدیریت توانسته به لیگ یک کشور برسد و تغییر آنها می‌تواند تبعات بدی به‌دنبال داشته باشد. پنجشنبه هفته گذشته بود که شورای شهر بوشهر تصمیم گرفت هیات مدیر قبلی باشگاه را کنار بزند و افراد جدیدی برای آن انتخاب کند. این اتفاق با واکنش شدید هواداران شاهین روبه‌رو شد تا آنجا که در کنار درب شورای شهر بوشهر، میان اعضای شورا و هواداران شاهین و لیدرها درگیری رخ داد که با وساطت مردم این درگیری به پایان رسید. در همین رابطه تصمیم گرفتیم با مخالفان و موافقان لایحه اعضای جدید هیات مدیر باشگاه گفت‌وگو کنیم. در بخش اول این گزارش با آقای برزگرزاده گفت‌وگو کردیم که اگرچه مخالف این لایحه بود ولی رای ممتنع داد. 

از رای ممتنع خود بگویید آن‌هم در حالی که در روزهای گذشته مخالفت خود را اعلام کرده بودید؟
باید بگویم به دلایلی در این جلسه رای ممتنع دادم، وگرنه همانطور که خودتان دیدید در برنامه سکو، مخالفت خود را در رابطه با تغییر در هیات‌مدیر باشگاه شاهین اعلام کرده بودم. من در این گفت‌وگو تاکید کرده بودم که مدیرعامل و هیات‌مدیره‌ای که عملکرد خوبی در این فصل داشته و توانسته یکی از آرزوهای مردم شهر بوشهر را به واقعیت تبدیل کند، نیازی به تغییر آنچنانی ندارد بلکه باید از آنها تقدیر و تشکر هم کرد. ما باید از آنها پشتیبانی بیشتری می‌‌کردیم تا آنها بتوانند در لیگ یک عملکرد بهتری داشته باشند و شاهین را به لیگ برتر برسانند اما به هر حال بعضی از اعضای شورای قبل از این‌که لایحه از شهرداری به دفتر شورا برسد، جلسه‌ای در رابطه با تغییر هیات‌مدیره باشگاه تشکیل دادند. من، آقای هاشم‌زاده و آقای آسایش که مخالف این مسائل بودیم معتقد بودیم که نیازی به تغییر در ساختار باشگاه شاهین نیست و تاکید کردیم که حالا وقت حمایت است نه این کارها!

لازم به ذکر است که سرپرست شهرداری که نام اعضای جدید هیات‌مدیره باشگاه را به شورا فرستاده بود، در این جلسه حضور نداشت و بنده معتقدم که آقای خورشیدیان حتی خودش بسیاری از کسانی که نامشان را در هیات‌مدیره باشگاه نوشته بود، نمی‌شناخت. نکته جالب این بود که این لایحه یک روز قبل از لایحه رسمی شهرداری به دست دوستان ما رسیده بود و این خود سوالاتی را در ذهن ما ایجاد کرده است. من به این دلیل رای ممتنع دادم که بعضی از کسانی که در هیات‌مدیره باشگاه نامشان بود را می‌شناختم. من این را بی‌انصافی می‌دانستم که رای مخالف به همه آنها بدهم. در عمل این توافقی بود که میان بعضی از اعضای شورا صورت گرفته بود و عملا می‌خواستند با برگزاری این جلسه به این لایحه رسمیت بدهند. متاسفانه الان شاهد این هستیم که گاهی کارها در داخل شورا انجام نمی‌گیرند بلکه بیشتر آنها در بیرون از شورا انجام می‌شود. نتیجه کلی این است که تصمیم شورا آن چیزی نبود که مردم و هواداران شاهین انتظار داشتند. 

این مسائل باعث شده است هوداران شاهین فکر کنند که اعضای شورای شهر در جهت منافع خود، هیات‌مدیره جدید باشگاه را معرفی کرده‌اند. نظر شما در این رابطه چیست؟
من صراحتا می‌گویم که وقتی یک مجموعه عملکرد خوبی داشته باشد، معمولا تغییراتی که در آن مجموعه صورت می‌گیرد برای پیشرفت و رشد آن است. وقتی می‌بینیم که مجموعه شاهین خوب عمل کرده است و توانسته تیم را به لیگ دسته یک کشور برساند باید از آن مجموعه حمایت می‌کردیم نه این‌که افراد خود را وارد ساختار آن کنیم. من معتقدم کسانی که در این تغییرات نقشی داشته‌اند، قطعا می‌خواستند نفوذ خود را در باشگاه بیشتر کنند. واقعا جای تاسف دارد که بعضی از همکاران بنده این کارها را انجام داده‌‌اند تا نقش بیشتری در شاهین شهرداری داشته باشند.

و حرف پایانی؟
اگر این تیم را دست ضعیف‌ترین کادر فنی بدهیم، با مبلغی که شورا برای باشگاه تصویب کرده است قطعا شاهین در لیگ دسته یک کشور باقی خواهد ماند ولی از نظر من این مبلغ زیاد باید برای صعود تیم در نظر گرفت نه برای ماندن در لیگ یک. به هر حال باید آنها مسیر خود را مشخص کنند. اگر واقعا قصد باشگاه این است که فعلا در لیگ دسته یک بماند و چه نیازی به این مبلغ بالا است؟ آنها می‌توانند با مبلغ پایین‌تر به‌راحتی در لیگ یک ماندگار شوند. همانطور که قبلا هم گفته‌ام که اگر واقعا این پول فقط برای ماندن شاهین به این باشگاه داده شده است، به‌نوعی یک خیانت بزرگ به مردم بوشهر است. به هر حال امیدوارم که مشکلات این باشگاه هرچه سریع‌تر به پایان برسد، چراکه تا همین الان شاهین زمان زیادی را از دست داده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: