bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۱۹۶۷
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۵ - ۰۴ تير ۱۳۹۷
در گفت‌وگو با مربیان بوشهری مطرح شد؛
ایران مانند سال جام جهانی 98 در روز پایانی با یک برد می‌تواند به مرحله بعد صعود کند. آن زمان به آلمان با نتیجه 2 بر صفر باختیم و حالا باید به مصاف پرتغال برویم.
ایران با همان شیوه دفاع و ضد حمله به میدان خواهد رفتبامداد جنوب- علی تنگستانی:
ایران مانند سال جام جهانی 98 در روز پایانی با یک برد می‌تواند به مرحله بعد صعود کند. آن زمان به آلمان با نتیجه 2 بر صفر باختیم و حالا باید به مصاف پرتغال برویم. تیم ملی به‌ترتیب در بازی‌های سوم خود در دوره‌های مختلف جام جهانی ابتدا به پرو 4 بر یک باخت؛ سپس با دو گل مقابل آلمان شکست خورد؛ در گام بعدی مقابل آنگولا به تساوی یک،یک رسید؛ سپس با نتیجه 3 بر یک به بوسنی باخت و حالا باید در برابر پرتغال به میدان برود تا برای اولین‌بار در آخرین بازی مرحله گروهی به پیروزی برسد. اتفاقی که تا به حال در طول تاریخ رخ نداده است و درخشش بزرگی که به نمایش گذاشته‌اند اکنون همه را به درخشش و طلسم‌شکنی در این دیدار امیدوار کرده است. 
در همین رابطه ما دو نفر از مربیان سرشناس بوشهر در رابطه با این بازی حساس گفت‌وگو کردیم تا از نظرات آنها در رابطه با این مسابقه حساس جویا شویم. در ابتدا به سراغ حمید کللی‌فر، سرمربی سابق شاهین شهرداری بوشهر رفتیم که معتقد بود نتیجه مساوی بهترین نتیجه برای تیم ملی ایران است. 

بازی سرنوشت‌سازی در مقابل پرتغال در پیش داریم. با توجه به حساسیت بالای بازی چه نظری در مورد تیم ملی ایران و پرتغال دارید؟
همانطور که می‌دانید، تیم ملی در صورت کسب پیروزی در این مسابقه به مرحله دوم مسابقات راه پیدا خواهد کرد اما از نظر من، برای کارلوس کی‌روش نباختن در این بازی، ارزش بیشتری از بردن دارد. در صورت کسب تساوی در این بازی باز می‌توان گفت که تیم ملی عملکرد خوبی در این مسابقات داشته است. به اعتقاد من ایران به مانند دو بازی گذشته، در این بازی هم ابتدا به دفاع کردن فکر می‌کند و بعد از آن سعی می‌کند با ضدحملات برای گلزنی تلاش کند. اگر ایران بخواهد از ابتدای بازی با یک سیستم هجومی وارد میدان شود، قطعا این تیم آسیب‌پذیر خواهد بود، چراکه چهار سال قبل هم به همین دلیل در مقابل بوسنی با سه گل شکست خوردیم. قطعا کی‌روش از آن بازی درس گرفته است و در بازی با پرتغال با همان شیوه دو بازی گذشته ظاهر خواهد شد. فکر می‌کنم بازی دفاعی و دل به ضد حمله زدن می‌تواند مهم‌تر از بازی باز و تهاجمی برای تیم ملی ما باشد. تازه اگر بازی مساوی هم شود، کارنامه کی‌روش و تیم ملی در این مسابقات درخشان خواهد بود. 
در تیم ملی پرتغال هم باید گفت که آنها از نظر فنی از تیم ملی اسپانیا پایین‌تر هستند ولی آنها بازیکنی به‌نام کریستانو رونالدو در ترکیب اصلی خود دارند که بازیکن لحظه‌هاست. از طرفی همین مساله باعث می‌شود که بازیکنان پرتغال همه توپ‌ها را برای او بفرستند که این می‌تواند برای ما خطرناک باشد. پرتغالی‌ها در این بازی از روی توپ‌هایی ارسالی سعی خواهند کرد که به گل برسند و به همین دلیل مدافعان باید خیلی هوشیار باشند و اجازه به سرزنان این تیم ندهند. اعتقاد دارم که این بازی هم برای پرتغال سخت است هم برای ما. 

پیش‌بینی شما از نتیجه بازی چیست؟
اگر بخواهم در مورد پیش‌بینی نتیجه بازی احساسی نظر دهم، ایران برنده بازی است ولی از نظر کلی، مساوی در این بازی بهترین‌ نتیجه برای ما خواهد بود. این بازی صد درصد گل دارد و فکر می‌کنم که بازی 1-1 خواهد شد، چراکه ما توانایی زدن بیشتر از یک گل را نداریم. 
در ادامه گزارش به سراغ سعید مفتخر، مربی جوان، با اخلاق و سابق ایرانجوان بوشهر رفتیم که اعتقاد داشت با یک برنامه‌ریزی مناسب، ایران می‌تواند پیروز میدان باشد.

با توجه به بازی‌هایی که تیم ملی ایران به نمایش گذاشته، سطح توقع از این تیم خیلی بالا رفته است. این مساله می‌تواند تاثیری در این بازی داشته باشد؟
به هر حال آنچه که امروز می‌بینیم این است که تیم‌ها از نظر فنی خیلی به نزدیک شده‌اند. با وجود این‌که ایران در دو بازی گذشته عملکرد خوبی داشته است و همین مساله توقعات را بالا برده ولی به هر حال ما نباید خود را دست‌کم بگیریم. ما بازیکنان خوبی در اختیار داریم اعتماد به‌نفس بیشتری از گذشته داریم و این مساله باعث شده است که تیم‌های دیگر از رویارویی با ما ترس داشته باشند. این مساله می‌تواند اثرات مثبتی برای تیم ملی ایران داشته باشد.

بازی با پرتغال یکی از مهم‌ترین بازی‌های مهم ایران در تاریخ این کشور است. چه نظری در رابطه با این بازی دارید؟
بازی بسیار سختی در پیش داریم، چراکه تیم پرتغال هم تیم خوبی است که توانسته قهرمان یورو 2016 فرانسه شود ولی صعود ما دور از انتظار نیست. برای این‌که بتوانیم تیم ملی پرتغال را شکست دهیم باید با یک برنامه‌ریزی مناسب وارد میدان شویم. برای صعود به مرحله بعد ما نباید در این بازی اشتباهی کنیم و باید تمرکز بازیکنان فقط روی این بازی باشد نه مسائل دیگری. 

آقای کللی‌فر معتقد بود که این ایران به همان شیوه‌ای که در مقابل مراکش و اسپانیا به میدان رفته بود، به مصاف پرتغال خواهد رفت. شما چه نظری دارید؟
تیم ملی ایران نسبت به داشته‌هایش و شناختی که کی‌روش از بازیکنان دارد، برای خود یک برنامه مشخص و ساختار تیمی خوبی ساخته است که هم می‌تواند به‌خوبی دفاع کند و هم می‌تواند حملات خطرناکی روی دروازه حریفان به‌وجود آورد. من همیشه گفته‌‌ام که دفاع خوب و استفاده از ضد حملات یک برنامه مناسب برای تیم‌هاست که این تیم‌ها می‌توانند با استفاده از این برنامه به گل برسند به شرطی که ابزار آن را داشته باشند. به هر حال این سیستم به‌خوبی روی تیم جواب داده است و از طرفی کارلوس کی‌روش هم به‌خوبی توانسته وظایف هر بازیکن در این سیستم را به‌خوبی به او منتقل کند. ما نمی‌توانیم در طول 90 دقیقه مالکیت زیادی روی توپ داشته باشیم ولی خود در ضد حملات بسیار خطرناک هستیم؛ خودتان دیدید که در بازی با اسپانیا بعضی از ضد حملات ما می‌توانست به گل تبدیل شود و اینطور نشد. 

پرتغال هم نشان داده است تیمی نیست که بتواند برای مدت طولانی مالکیت توپ را در اختیار داشته باشد. فکر می‌کنید با این اوصاف، بازی به چه سمتی می‌رود؟
پرتغال هم از مالکیت بالای توپ برخوردار نیست ولی آنها بازیکنان خوبی دارند. مهره اصلی آنها، رونالدو است که خودش به تنهایی می‌تواند سرنوشت یک بازی را تغییر دهد مثل بازی با اسپانیا که این بازیکن توانست هتریک کند. ما باید در این بازی با احتیاط بیشتری نسبت به بازی‌های گذشته وارد میدان شویم تا مثل بازی با بوسنی در جام جهانی 2014 برزیل سرمان نیاید. ما با اسپانیا متحمل شکست شدیم ولی مردم ما از این شکست راضی بودند چرا تیم ملی توانسته بود بازی خوبی به نمایش بگذارد. 

پیش‌بینی شما از نتیجه این بازی چیست؟
پیش‌بینی این بازی خیلی سخت است ولی معتقدم که ما می‌توانیم در این بازی برنده باشیم ولی با یک برنامه‌ریزی مناسب می‌توانیم به این هدف برسیم. امیدوارم که ایران در این بازی برنده شود و به مرحله بعد مسابقات صعود کند. 

نام:
ایمیل:
* نظر: