bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۰۱۷
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۹ - ۰۹ تير ۱۳۹۷
مسعود نظرزاده در واکنش به حواشی اخیر باشگاه ایرانجوان؛
باشگاه ایرانجوان بوشهر که در پایان لیگ دسته یک کشور با کسب نتایج ضعیف، به لیگ دسته 2 سقوط کرده بود، این روزها خبرهای ضد و نقیضی حکایت از بازگشت این تیم به لیگ دسته یک دارند.
امتیاز خریدن خوب است، به شرط برنامه‌ریزی مناسببامداد جنوب- علی تنگستانی:
باشگاه ایرانجوان بوشهر که در پایان لیگ دسته یک کشور با کسب نتایج ضعیف، به لیگ دسته 2 سقوط کرده بود، این روزها خبرهای ضد و نقیضی حکایت از بازگشت این تیم به لیگ دسته یک دارند. حدود یک ماه پیش بود ما در گزارشی به این مساله پرداختیم که احتمال دارد باشگاه ایرانجوان امتیاز یکی از تیم‌های لیگ یک کشور را بخرد و بار دیگر به این مسابقات برگردد. این خبر را مسوولان باشگاه تائید نکردند اگرچه تکذیب هم نکردند. حال در سه روز گذشته خبر رسیده است که تیم نفت تهران که فصل گذشته از لیگ برتر به لیگ دسته یک کشور سقوط کرده بود، به‌دلیل مشکلات حقوقی نمی‌تواند در این مسابقات حضور پیدا کند. مساله‌ای که می‌تواند تضمینی برای ماندن ایرانجوان در لیگ یک باشد. این خبر را عبدالصمد ابراهیمی حقوق دان هم‌استانی در کانال رسمی خود منتشر کرد. اتفاقی که هم می‌تواند برای ایرنجوان نکات مثبتی داشته باشد و هم نکات منفی. در همین رابطه با کاپیتان فصل گذشته تیم، مسعود نظرزاده گفت‌وگو کردیم. 

در روزهای گذشته خبرهایی آمده است که قرار است ایرانجوان دوباره در لیگ یک به‌کار خود ادامه دهد. در این مورد مسوولان باشگاه با شما صحبتی داشته‌اند؟
متاسفانه طی دو ماه گذشته مسوولان باشگاه ایرانجوان هیچ حرفی نزده‌اند و تا به امروز در مورد سقوط این باشگاه به مردم و هواداران این تیم چیزی نگفته‌‌اند. علاوه بر این، آنها هنوز نمی‌دانند که چه کاری باید انجام دهند. این مسائل باعث شده که ما و دیگر بازیکنان تیم هم کاملا از اوضاع تیم بی‌خبر باشیم. نکته جالب اینجاست که ما هم وقتی به مسوولان باشگاه رجوع می‌کنیم که تکلیف خود را بدانیم، آنها جواب درستی به ما نمی‌دهند. باید پذیرفت که باشگاه ایرانجوان در وضعیت کنونی اصلا حال خوشی ندارد و معلوم نیست که در این باشگاه مردمی چه می‌گذرد. 

با وضعیتی که باشگاه ایرانجوان دارد، فکر نمی‌کنید بازگشت این تیم به لیگ دسته یک می‌تواند سرآغاز اتفاقات تلخ دیگری در باشگاه باشد؟
به هر حال همان‌طور که می‌دانید ما سال گذشته به لیگ 2 سقوط کردیم و این مساله باعث شد، هواداران ما خیلی ناراحت شوند. خرید امتیاز لیگ یک حکم یک مسکن برای مشکلات هواداران ایرانجوان بوشهر بود نه چیز دیگری. به هر حال هواداران این تیم در طول سال‌های گذشته همواره از این تیم حمایت کرده‌ بودند و در گرما و سرما به ورزشگاه می‌آمدند تا ایرانجوان تنها نباشد. همان‌طور که گفتم خرید امتیاز می تواند حکم مسکن را داشته باشد ولی این مساله نمی‌تواند به‌طور کامل ناراحتی هواداران باشگاه را برطرف کند. البته خرید امتیاز لیگ می‌تواند نکات مثبتی دیگری هم داشته باشد، چراکه هم با این ‌کار بازیکنان بوشهری باز هم می‌توانند در لیگ دسته یک کشور به میدان بروند و هم مربیان این استان در لیگ یک توانایی‌های خود را نشان دهند. من به‌شخصه از این اتفاق خوشحال می‌شوم و امیدوارم اگر چنین اتفاقی افتاد، مسوولان بتوانند از این فرصت استفاده کنند. البته باید گفت که من خیلی به این مساله امیدوار نیستم، چراکه اگر مسوولان باشگاه با خرید امتیاز لیگ یک، باز هم بخواهند به همان روش قدیم جلو بروند، شاید این اتفاق نیفتد بهتر باشد. 

خرید امتیاز وقتی می‌تواند مفید باشد که باشگاه برنامه‌ریزی لازم را کرده باشد و کسی اداره امور را بر عهده بگیرد که از عهده آن برآید. خرید امتیاز برای برخی از مسوولان به این معنی است که فقط در لیگ یک باشند ولی همانطور که گفتم این یک طرز تفکر اشتباه است که آسیب‌های زیادی به همراه دارد. شما ببیند تیم ایرانجوان در سال‌های گذشته، یک هفته مانده به شروع مسابقات، تیم خود را می‌بست حالا اگر با خرید امتیاز باز هم این اتفاق رخ دهد واقعا نمی‌توان آینده خوبی را برای این تیم محبوب پیش‌بینی کرد. همانطور که گفتم ما خیلی به این مساله امیدوار نیستم که مسوولان باشگاه با برنامه‌ریزی مناسب امتیاز لیگ یک را بخرند. با وجود این امیدوارم که اتفاقات خوبی برای ایرانجوان بوشهر رخ دهد.

به هر هواداران ایرانجوان زمان زیادی را برای حمایت از باشگاه محبوب خود صرف کرده‌‌اند و حق دارند از آینده باشگاه باخبر شوند. چرا مسوولان باشگاه با هواداران تیم روراست نیستند؟
من اصلا نمی‌دانم، چرا یکی از مسوولان باشگاه در رابطه با اتفاق پیش آمده برای ایرانجوان با هوداران باشگاه صحبت نمی‌کند. به قول ما آنها حداقل باید چهارتا دروغ می‌دادند تا این مردم و هواداران آرام بشوند. من واقعا نمی‌دانم چرا آنها صحبت نمی‌کنند. فکر می‌کنم آنها ترس از این دارند که پای کسی را وارد ماجرا کنند که می‌تواند دردساز باشد. نکته جالب این است که مسوولان باشگاه حداقل باید در روزهای گذشته از برنامه‌های آینده باشگاه صحبت می‌کردند تا مردم ببینند که این باشگاه همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد ولی خب این اتفاق تا به امروز رخ نداده است. واقعا جای تعجب دارد که چرا مسوولان باشگاه همچنین شرایط را به‌وجود آورده‌‌اند. مگر مردم و هواداران ایرانجوان چه گناهی کرده‌اند که باید این‌چنین با آنها رفتار شود. همانطور که برای شما جای سوال دارد، برای من هم همین‌طور است. 

 سوال پایانی، دیگر بازیکنان تیم ایرانجوان به مانند شما از وضعیت این تیم بی‌خبر هستند؟
برخی از دوستان با مسوولان باشگاه در ارتباط هستند ولی آنها تاکنون نتوانسته‌اند جوابی از سوی باشگاه دریافت کنند چه برسد به بنده که ارتباطی با باشگاه نداشته‌ام. در مورد دیگر بازیکنان تیم هم خبری ندارم ولی مطمئنم که مسوولان باشگاه با آنها هم هیچ صحبتی نکرده‌اند. آنها هنوز تکلیف خودشان را هم نمی‌دانند چه برسد به این‌که تکلیف ما را مشخص کنند. هنوز هیچ‌کس در باشگاه نمی‌داند که این تیم فصل آینده در لیگ یک بازی خواهد کرد یا لیگ 2. ما فعلا منتظر مانده‌ایم ببینیم چه اتفاقی خواهد افتاد. 

نام:
ایمیل:
* نظر: