bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۴۲
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۴ - ۰۷ مهر ۱۳۹۴
بامداد24: سخنگوی وزارت ارشاد با بیان اینکه بیش از دو سوم مفقودان جزو جان‌باخته‌ها هستند،‌ گفت: آمار جان‌باخته‌های ایرانی بیش از 400 نفر است.

حسین نوش‌آبادی - معاون حقوقی و پارلمانی و سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: لحظه به لحظه آمار جان‌باخته‌ها تغییر می‌کند؛ یعنی از حجم مفقودان کاسته شده و به آمار کشته شده‌ها اضافه می‌شود. متاسفانه بیش از دو سوم مفقودشده‌ها جزو جان‌باختگان هستند که به‌تدریج مشخص می‌شود.

وی افزود: اگر قرار بود این افراد زنده باشند، باید در این چند روز به کاروان‌هایشان برمی‌گشتند یا اینکه جزو مجروحان و مصدومان شناسایی می‌شدند؛ بنابراین بیش از دو سوم مفقودان جزو جان‌باختگان هسند و اگر فرض را بر این بگذاریم، تعداد کشته‌شده‌ها بالغ بر 400 نفر است.

نوش‌آبادی تاکید کرد: با کمال تاسف به نظر می‌رسد از همان اول هم اکثریت مفقودان جزو جان‌باخته‌ها بودند.

سخنگوی وزارت ارشاد درباره صادر نشدن ویزای علی جنتی - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی - برای حضور در عربستان نیز گفت: تا این لحظه دولت سعودی جرات نکرده ویزا بدهد، چون از کشف حقیقت به‌شدت هراس دارند و می‌دانند این هیات به سرپرستی آقای جنتی حتما برای بررسی ابعاد این موضوع سفر و علت را پیگیری می‌کنند.

وی ادامه داد: آنها تا این لحظه تعمدا با صدور ویزا موافقت نکردند که این نشانه ترس و نگرانی آنها از افشای حقایق فاجعه‌ی منا است.
منبع:
ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر: