bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۴۸۱
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۷ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۷
مربی قایقرانی در گفت‌وگو با بامداد جنوب؛
قایقرانی یکی از قدیمی‌ترین رشته‌های شهر بوشهر است که در این سال‌ها توانسته بار دیگر جای خود را در میان دیگر رشته‌های این استان به‌خوبی باز کند. در دو سال گذشته مسوولان این رشته با فعالیت‌های گسترده و بی‌وقفه خود در تلاش بودند بار دیگر نام بوشهر در میان نام‌های بهتر کشور دیده شود.
لیگ قایقرانی، برای اولین‌بار در بوشهر برگزار می‌شودبامداد جنوب - علی تنگستانی:
قایقرانی یکی از قدیمی‌ترین رشته‌های شهر بوشهر است که در این سال‌ها توانسته بار دیگر جای خود را در میان دیگر رشته‌های این استان به‌خوبی باز کند. در دو سال گذشته مسوولان این رشته با فعالیت‌های گسترده و بی‌وقفه خود در تلاش بودند بار دیگر نام بوشهر در میان نام‌های بهتر کشور دیده شود. در همین رابطه مهدی زارعی، رئیس هیات قایقرانی استان و دیگر دستیارانش تلاش‌های زیادی کردند که ورزشکاران بوشهری بتوانند راهی تیم ملی شوند و البته به این هدف نیز رسیدند هیات قایقرانی استان در تابستان سال گذشته برنامه‌های ویژه‌ای داشت که به بهبود این رشته در استان کمک زیادی کرد حال به‌نظر می‌رسد این هیات برای تابستان امسال برنامه بزرگ‌تری دارد که می‌تواند باعث پیشرفت چشمگیر قایقرانی در استان بوشهر شود. در ادامه گزارش به سراغ هادی کللی، یکی از مربیان قایقرانی رفتیم تا از برنامه‌های هیات قایقرانی اطلاعات بیشتری به‌دست آوریم. 

طبق خبرهایی که دریافت کردیم، به‌نظر می‌رسد که هیات قایقرانی در روزهای آینده برنامه بزرگی دارد.
بله همین‌طور است. یکی از برنامه‌هایی که ما برای این تابستان داشتیم برگزاری مسابقات لیگ قایقرانی استانی است که برای اولین‌بار در کشور این اتفاق رخ می‌دهد. بعد از ظهر امروز نیز با حضور مسوولان هیات برای برگزاری این مسابقات جلسه‌ای برگزار خواهیم کرد که مسابقات لیگ قایقرانی استان را به بهترین شکل ممکن برگزار کنیم. همانطور که گفتم این اتفاق برای اولین‌بار در کشور رخ می‌دهد و این خود می‌تواند بازتاب مثبتی برای هیات قایقرانی استان بوشهر در کشور داشته باشد. این مسابقات از روز پنجشنبه این هفته آغاز می‌شود و به‌صورت دو هفته رفت و دو هفته برگشت در شهرهای گوناگون استان برگزار خواهد شد. اولین دوره این مسابقات به میزبانی بندر امام حسن برگزار می‌شود و رده سنی آن هم نونهالان، نوجوانان و جوانان است و به ترتیب به میزبانی‌ها در دور دوم رفت در شهرستان تنگستان، دور اول رفت در شهرستان عسلویه، دور دوم (نهایی) رفت در شهر بوشهر خواهد بود. لازم به ذکر است که پنج تیم از پنج شهرستان استان در این مسابقات حاضر خواهند شد. این مهم‌ترین برنامه در تابستان امسال است که از روز پنجشنبه آغاز می‌شود.

چرا تمام دوره‌های مسابقات در شهر بوشهر برگزار نمی‌شود؟
در رابطه با این موضوع باید بگویم از آنجا که بیشتر شهرها و روستا‌های استان به دریا دسترسی دارند، ما تصمیم گرفتیم مسابقات لیگ قایقرانی فقط در شهر بوشهر برگزار نشود بلکه در سرتاسر استان شاهد این مسابقات باشیم. این مساله باعث می‌شود این رشته در استان ما پیشرفت بیشتری داشته باشد و ورزشکاران هم با انگیزه بیشتری برای حضور در مسابقات حضور پیدا کنند. 

در بخش کشوری و بین‌المللی، هیات قایقرانی استان چه برنامه‌هایی دارد؟
در بخش بین‌المللی، حدود 10 روز قبل مسابقات قهرمانی جوانان جهان برگزار شد که احسان زنده‌پی، قایقران بوشهری تیم ملی، به‌عنوان تنها نماینده کانو‌کانادایی ایران در این مسابقات شرکت کرد که در پایان توانست رتبه دوازدهم مسابقات را به‌دست آورد. از آنجا که احسان برای اولین‌بار در این مسابقات شرکت کرد، نمی‌توانستیم انتظار زیادی از او داشته باشیم. مسابقات قهرمانی جوانان آسیا، تورمنت بعد است که باز هم احسان زنده‌پی به‌عنوان تنها نماینده بوشهر با پیراهن تیم ملی ایران در این مسابقات حضور خواهد یافت. لازم به ذکر است که این مسابقات شامل دو بخش زیر 20 سال و جوانان است که طبق صحبت‌هایی که با فدراسیون داشتیم، زنده‌پی در هر دو بخش شرکت خواهد کرد. در بخش بزرگسالان هم ما مسابقات کشوری این رده را در پیش داریم که در آبان‌ماه برگزار خواهد شد و در همین رابطه ما تیم خود بسته‌ایم و در حال تمرین کردن و رسیدن به آمادگی لازم جهت حضور در این مسابقات هستیم. لازم به ذکر است که برای اولین‌بار ما میزبانی دو رده مسابقات قهرمانی کشوری را بر عهده گرفته‌ایم که قرار است از اول آذرماه آغاز شود. در این راستا فدراسیون قایقرانی هم به کلیه هیات‌های استانی نامه زده است که آمادگی لازم جهت حضور در این مسابقات را داشته باشند. همچنین باید گفت که در برگزاری این مسابقات اداره ورزش و جوانان و منطقه ویژه اقتصادی پارس هم از ما حمایت خواهند کرد. 

از نظر استقبال، نسبت به سال‌های گذشته چقدر به تعداد ورزشکاران این رشته افزوده شده است؟
با توجه به این‌که در این مدت در بخش قایقرانی موفقیت‌های خوبی داشتیم و میزبانی بیشتر اردوهای تیم ملی را بر عهده داشتیم، استقبال خوبی از این رشته در بوشهر شده است. وضعیت به‌گونه‌ای بوده که هر شهرستان برای انتخاب تیم خود برای حضور در مسابقات لیگ استانی، مسابقات انتخابی برگزار کرده است؛ این نشان می‌دهد مردم به رشته قایقرانی علاقه زیادی دارند.

با توجه به مشکلات گذشته، در وضعیت کنونی از محل تمرین و امکانات خود راضی هستید؟
از نظر محل تمرینات باید گفت که در وضعیت بسیار خوبی قرار داریم. وضعیت به‌گونه‌ای است که می‌توانیم به‌راحتی تمرینان خود را در محل موردنظر برگزار کنیم اما بحث کمبود امکانات همیشه مطرح بوده و چیز جدیدی نیست. ما هر قدر که جلو می‌رویم، امکاناتمان بیشتر و بهتر از قبل شده است ولی وقتی تعداد مراجعه‌کنندگان زیاد می‌شود، ما دچار کمبود قایق می‌شویم. با وجود این ، با حمایت‌هایی که اداره ورزش و جوانان استان و منطقه ویژه اقتصادی پارس از ما کردند، تا حدودی مشکلات ما کمتر شده است و راحت‌تر از قبل می‌توانیم به فعالیت‌های خود بپردازیم. به هر حال رشته قایقرانی یکی از پرمدال‌ترین رشته‌ها در المپیک‌های قاره‌ای و جهانی است و به همین دلیل از اهمیت بالایی این رشته برخودار است. خوشخبتانه در استان ما، نگاه‌ها به رشته قایقرانی خیلی بهتر شده است. 

در پایان، قایقرانی استان بوشهر نسبت به سال گذشته تا چه حدی پیشرفت داشته است؟
اگر بخواهیم به‌طور کلی بگویم، پیشرفت از آنجایی مشخص می‌شود که امسال تنها نماینده کشور در رشته کانوکانادایی مسابقات جوان جهان، از بوشهر بوده این افتخار بزرگی است. لازم به ذکر است که ما چند نماینده در تست تیم ملی قایقرانی برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا داریم. امیدواریم در آینده ورزشکاران بیشتری در تیم ملی قایقرانی داشته باشیم. می‌توان گفت سطح توقع از رشته قایقرانی در استان بوشهر بالا رفته است. این حرف را به این دلیل می‌زنم که در این یک سال گذشته ما عناوین زیادی در سطح کشوری کسب کرده‌ایم و مطمئنا این افتخارآفرینی‌ها ادامه خواهد داشت. ما سال گذشته در بخش نوجوانان، مقام سوم کشوری را کسب کردیم ولی در سال 97 سعی و تلاش خود را خواهیم کرد که رتبه بهتری کسب کنیم. در بخش جوانان هم می‌خواهیم در مسابقات کشوری سکو تیمی را کسب کنیم. 

نام:
ایمیل:
* نظر: