bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۵۳۸
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۸ - ۰۳ شهريور ۱۳۹۷
مشکلات باشگاه مردمی ایرانجوان تمامی ندارد؛
حدود دو هفته پیش بود که شایعاتی در رابطه با حضور مجدد ایرانجوان در لیگ دسته یک در رسانه‌ها پخش شد، شایعاتی که با گفت‌وگوی مدیر رسانه‌ای این باشگاه با ما، به واقعیت نزدیک‌تر شده ولی در نهایت همانطور که فدراسیون فوتبال اعلام کرد هیچ تیمی از دسته‌های پایین‌تر نمی‌تواند جایگزین تیمی در لیگ دسته یک شود.
پایان همکاری خرمزی با ایرانجوان؟!بامداد جنوب - علی تنگستانی:
حدود دو هفته پیش بود که شایعاتی در رابطه با حضور مجدد ایرانجوان در لیگ دسته یک در رسانه‌ها پخش شد، شایعاتی که با گفت‌وگوی مدیر رسانه‌ای این باشگاه با ما، به واقعیت نزدیک‌تر شده ولی در نهایت همانطور که فدراسیون فوتبال اعلام کرد هیچ تیمی از دسته‌های پایین‌تر نمی‌تواند جایگزین تیمی در لیگ دسته یک شود. خبری که تمام امیدهای ایرانجوان را به ناامیدی تبدیل و حالا این تیم مجبور است برای رسیدن به جایگاه قبلی خود در لیگ دسته 2 کشور به میدان برود تا شاید بتواند بار دیگر به لیگ دسته یک بازگردد. 

پس از این‌که عبدالرحیم خرمزی سکان هدایت ایرانجوان را در دست گرفت، هواداران این تیم امیدوار شدند که این مربی باتجربه باز هم بتواند آن تیم رویایی پنج سال پیش را بسازد. تیمی که در آستانه لیگی برتری شدن بود ولی با بدشانسی نتوانست این کار را به سرانجام برساند. به هر حال همانطور که در این صفحه خواندید، ایرانجوانی‌ها یک ماه و نیمی است که تمرینات خود را به‌صورت جدی زیر نظر خرمزی شروع کرده بودند. با وجود این‌که بازیکنانی زیادی از تیم قبلی در این تمرینات حضور نداشتند ولی خرمزی سعی کرد با استفاده از نیروهای جوان و اندک بازیکنان مانده از سال قبل هر طور شده تیم را برای حضوری قدرتمند در لیگ 2 آماده کند. البته در همین راستا علی وزیری، مدیرعامل باشگاه که سال گذشته نتوانسته بود این تیم را در لیگ یک نگه دارد، تصمیم گرفت که در فصل جدید تغییراتی در باشگاه انجام دهد که بتوانند در لیگ دسته دو موفق ظاهر شود. حتی وی در گفت‌وگو تاکید کرده بود که «در این فصل برخلاف فصل گذشته شفاف‌سازی می‌کنم‌»

اما قبل از این‌که وارد موضوع اصلی این گزارش شویم نگاهی به وضعیت نقل و انتقالات باشگاه خواهیم داشت. طبق ادعا برخی از خبرگزاری‌ها،  چند بازیکن فصل گذشته این تیم مانند حسین محمدی، رضا حسن‌پور و یک دروازه‌بان که گفته می‌شود سابقه بازی در نفت و گاز گچساران را در کارنامه دارند قرارداد بسته‌اند. خضر باغبانی، مدافع سابق تیم‌های ایرانجوان خورموج و شاهین شهرداری از جمله خریدهای جدید ایرانجوانی‌هاست که سابقه بازی در تیم‌های پایه همین باشگاه را نیز در کارنامه دارد. معراج چاپی، وینگر سرعتی فصل گذشته وحدت دویره که گفته می‌شود یکی از پدیده‌های جدید فوتبال بوشهر است نیز با ایرانجوانی‌ها قرارداد امضا کرد. داود جنه، بازیکن سابق پرسپولیس برازجان و چند بازیکن از تیم‌های پایه ایرانجوان نیز حضورشان در تیم‌های بزرگسالان این باشگاه قطعی شد.

اما باید گفت باشگاه ایرانجوان را باید باشگاه حاشیه‌ها بنایم. اتفاقاتی که در طول چند سال گذشته در این باشگاه رخ داده است، واقعا بی‌سابقه بوده و خواهد بود. باشگاهی که چند سال است هیچ رنگ آرامش به خود ندیده و هر روز گرفتار مسائل حاشیه‌ای است. البته این حاشیه‌ها همه برای بخش مدیریت و مربیان و بازیکنان باشگاه است. آنطور که باخبر شده‌ایم، عبدالرحیم خرمزی، سرمربی باشگاه چند روزی است که در تمرینات تیم حضور پیدا نمی‌کند و به‌نوعی فعلا از سمت خود کناره‌گیری کرده است تا وضعیت باشگاه مشخص است. طبق ادعای رسانه‌های محلی، وی به‌دلیل مشخص نبودم مسائل مالی باشگاه، فعلا نمی‌خواهد در کنار تیم باشد و به همین دلیل بازیکنان تیم هم تمرینات روز سه‌شنبه را نیمه تمام گذاشتند. حتی گفته شده که علی وزیری جلسه‌ای با خرمزی برگزار کرده بود ولی در نهایت این جلسه هیچ نتیجه در بر نداشت. گفته می‌شود تمرین چهارشنبه‌شب با حضور محمد میهن‌دوست برگزار شده و سرمربی ایرانجوان دقایق کوتاهی در تمرین حاضر شده و تمرین را ترک نموده است. مشکلات شدید مالی و بدهی‌های گذشته ایرانجوان که از سال‌های گذشته مانند کوهی روی دوش این باشگاه قرار گرفته و البته نداشتن یک هیات مدیره قوی جهت حل مشکلات باعث شد تا این تیم همچنان درگیر مسائل مالی باشد!

اما این یک سوال به‌وجود میاید که چرا خرمزی قبل از شروع مسابقات تصمیم گرفته از تیم ایرانجوان برود؟ از همان روز که خرمزی سرمربی ایرانجوان شد به خوبی می‌دانست که کاری سخت در پیش دارد. او در گفت‌وگو تاکید کرده بود که «با جسارت ایرانجوان را تحویل گرفتم». اما مشخص بود که مدیران باشگاه وعده‌های به این مربی داده بودند تا او این سمت را قبول کند. وعده‌های که به نظر می‌رسد اکثر آنها عملی نشده و همین مساله باعث شده تا خرمزی قبل از این‌که لیگ شروع شود، با ایرانجوان به بن‌بست بخورد. اتفاقی که مشکلات این باشگاه را افزایش خواهد.
سال گذشته تیم ایرانجوان یک هفته مانده به شروع مسابقات کار خود را شروع کرد و امسال هم همانطور که به‌نظر می‌رسد این تیم در شرایط یکسانی کار خود را شروع خواهد کرد. شاید برخی بگویند که امسال آنها زودتر شروع کرده‌اند ولی چیزی که مشخص این است که وضعیت تمرینات ایرانجوان آنطور که به‌نظر می‌رسد نبوده و مشکلات زیادی روی دوش خرمزی و همکارانش بود. باید این راهم گفت که وضعیت این باشگاه وخیم تر از آن چیزی است که به‌نظر می‌رسد حتی حضور این تیم در جام حذفی و مسابقات لیگ دسته دوم در ابهام قرار دارد. و حتی ابتدائی ترین شرایط را هم نتوانسته اند تأمین کنند و تنها چشم به این مسئول و آن مسوول دوخته اند بلکه فرج خیری شود. حتی طبق ادعا برخی از خبرگزاری‌ها، کسانی در باشگاه حضور یافته‌اند تا دوستان یا آشنایان خود را بر کرسی هدایت این تیم بنشانند که اگر این مساله واقعیت داشته باشد، خیلی می‌تواند برای مدیران باشگاه گران تمام شود. 

همانطور که در ابتدا گزارش گفتیم، مدیرعامل باشگاه گفته بود که در این فصل شفاف‌سازی خواهد کرد پس چه بهتر است که آقای وزیری تا اتفاق بدتری در باشگاه رخ نداده است در رابطه با این موضوع حقایق را بگوید. اتفاقی که کمتر در فوتبال ما رخ می‌دهد ولی ما امیدواریم که حداقل برای یک‌بار هم که شده مدیران ایرانجوان در رابطه با وضعیت کنونی باشگاه حقیقت را بگویند نه چیز دیگری.

نام:
ایمیل:
* نظر: