bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۲۵۴۴
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۵ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۷
نگاهی فنی به دومین شکست پارس جنوبی در لیگ برتر؛
هفته پنجم لیگ برتر فوتبال ایران روز گذشته در حالی به پایان رسید که پارس جنوبی در تقابل با تیم سایپا اولین شکست خود را متحمل شد.
بامداد جنوب - علی تنگستانی:
در این هفته از رقابت‌های لیگ برتر، تارتار و تیمش در تهران میهمان تیم علی دایی بود. پارس جنوبی‌جم با توجه به این‌که توانسته بود در بازی هفته قبل در مقابل استقلال به پیروزی برسد با روحیه مضاعفی پا به میدان گذاشت که بتواند عملکرد خوب خود را ادامه دهد اما از آن طرف تیم سایپا که هدایتش بر عهده علی دایی است، هفته‌های خوبی را سپری نکرده بود و سرمربی این تیم به‌خوبی می‌دانست که شکست در این بازی چه عواقبی برای او و تیمش خواهد داشت. اگر نگاهی کلی به این بازی داشته باشیم متوجه خواهیم شد که هر کدام از نیمه‌ها در اختیار یک تیم بوده است ولی در نهایت این سایپا بود که توانست از موقعیت خود به‌خوبی استفاده کند و تنها گل این بازی را به‌ثمر برساند. پارس جنوبی با شکستی که در این بازی خورد حالا در رده هفتم جدول با یک همنشین کنارش یعنی سایپا است.

ما در این گزارش به بررسی وضعیت هر دو تیم در این بازی زیبا و پرچالش می‌پردازیم تا ببینیم چرا شاگردان تارتار نتوانستند در هفته پنجم رقابت‌های لیگ برتر امتیازی به‌دست آورند.
پارس جنوبی برخلاف آنچه تصور می‌شد، بازی را هجومی آغاز کرد و از همان ابتدا سعی کرد با فشار روی دروازه حریف به گل برسد. البته آنها برخلاف هفته گذشته خوش‌شانس نبودند چراکه مدافعان و دروازه‌بان سایپا عملکرد بهتری از همتایان خود در تیم استقلال داشتند. جمی‌ها در این بازی علاوه بر استفاده از فضای پشت مدافعان، از تاکتیک سانتر از جناحین هم استفاده کردند، چون این تاکتیک یکی از ضعف‌های تیم‌ علی دایی در هفته‌های پیش بود. اما چیزی که بیش از هر چیز مشهود بود بی‌دقتی مهاجمان این تیم در گل کردن توپ‌ها بود. در نیمه اول بازی، پارس می‌توانست به‌راحتی دو گل بزند ولی متاسفانه بازیکنان این تیم با بی‌تجربگی موقعیت‌های صد درصد را از دست می‌دادند که این مساله باعث عصبانیت تارتار نیز شد. 

اما در فاز دفاعی هر چند جنوبی‌ها در نیمه اول عملکرد خوبی داشتند ولی در نیمه دوم به همان اندازه عملکرد بدی داشتند. آزاد بودن فضای پشت مدافعان و اجازه دادن به سرزنان تیم سایپا یکی از مسائلی بود که مدافعان پارس جنوبی توجهی به آنها نداشتند یا این‌که برنامه‌ای برای آن نداشتند علاوه بر این اشتباهات بچگانه در توپ‌گیری هم باعث می‌شد تا سایپایی‌ها صاحب موقعیت در زمین پارس شوند اما شاید نکته امیدوار‌کننده‌‌ترین بازی برای پارس، درخشش مجدد دروازه‌بان این تیم، احمد گوهری بود که مطابق بازی‌های گذشته، عملکرد درخشانی در این بازی داشت و در چند صحنه توانست از گل‌زنی بازیکنان سایپا جلوگیری کند. 
به هر حال آنچه در این بازی به چشم آمد، موقعیت‌سازی بسیار، از دست دادن این موقعیت‌ها و اشتباهات مرگبار در زمین خود بود. مسائلی که باید بیشتر از گذشته به آنها توجه کند. البته هنوز در ابتدای راه هستیم و پارس جنوبی وقت دارد که مشکلات فنی خود را حل کند. باید ببینیم که چه پیش می‌آید.

اما سایپا علی دایی به‌‌رغم این‌که نیمه اول بدی را در این بازی تجربه کرد، در نیمه دوم با تجربه‌تر از پارس جنوبی ظاهر شد و توانست 3 امتیاز بازی به‌دست آورد. سایپا در نیمه اول مطابق بازی‌های گذشته باز هم در فاز دفاعی با مشکل روبه‌رو شد و حملات زیادی روی دروازه این تیم ایجاد شد. همان‌طور که در بخش تحلیل بازی پارس گفتیم، سایپایی‌ها در نیمه اول فضای مناسبی در اختیار مهاجمان پارس قرار دادند. به هر حال شاگردان دایی با خوشانسی توانستند نیمه اول را بدون گل خورده به پایان برسانند. 
اما نکته‌ای که برای من جالب توجه بود، این بود که سایپا از همان تاکتیکی در نیمه دوم استفاده که پارس جنوبی از آن در نیمه اول بازی استفاده کرد. آنها با استفاده از سانتر از جناحین موقعیت‌های خوبی روی دروازه پارس جنوبی به‌وجود آوردند. به هر حال همان‌طور که سانتر از جناحین نقطه قوت پارس است، همین تاکتیک از نقاط ضعف این تیم به‌شمار می‌رود. در نهایت اما سایپا توانستند از روز همین تاکتیک به تنها گل بازی دست پیدا کند و 3 امتیاز را تصاحب کند. علی دایی با این برد توانست تیمش را از انتهای جدول دور کند و به رتبه هشتم جدول مسابقات برساند. 

در کل می‌توان گفت که تقابل دو مربی ایرانی، یکی از زیباترین بازی‌های هفته را رقم زد. بازی که موقعیت‌های زیادی در آن به‌دست آمد و اگر مهاجمان هر کدام از تیم‌ها کمی دقت بیشتری به خرج می‌دادند، این بازی گل بیشتری داشت اما یکی دیگر از مسائلی که در روند گلزنی مهاجمان و نرسیدن پاس‌ها تاثیر زیادی داشت، کیفیت چمن ورزشگاه بود که با اختلاف یکی از بدترین چمن‌های لیگ برتر و حتی تمام لیگ‌های کشور است. چمن ورزشگاه به هیچ عنوان هموار نبود و وقتی بازیکنان می‌خواستند به هم پاس دهند با مشکلات زیادی روبه‌رو می‌شدند. نمی‌خواهیم این‌طور باخت پارس را توجیه کنیم ولی باید گفت که چمن خوب می‌تواند در عملکرد یک تیم تاثیر زیادی داشته باشد.
به هر حال پارس جنوبی دومین باخت خود در هفته پنجم مسابقات لیگ برتر را تجربه کرد و این در حالی است که آنها در سال گذشته عملکرد بهتری نسبت به امسال داشتند اما با توجه به وضعیتی که این تیم دارد باید امیدوار باشیم که مسوولان باشگاه بتوانند با حل کردن مسائل مالی حداقل کمی فشار را روی سرمربی و بازیکنان تیم کم کنند. مساله‌ای که می‌‌تواند در بازی‌های آینده تیم تاثیر زیادی داشته باشد.

گرشاسبی: برخی در داخل می‌خواهند پرسپولیس از بین برود
بامداد جنوب: مدیرعامل باشگاه پرسپولیس می‌گوید که آنچه در توان داشتیم و جان داشتیم در ۲۸ پرونده خارجی گذاشتیم تا بسته شد در حالی‌که آنها ما را نمی‌شناسند اما برخی از پرونده‌های ایرانی کوتاه نیامدند و ظاهرا می‌خواهند پرسپولیس از بین برود.
حمیدرضا گرشاسبی در حاشیه تمرین پرسپولیس در جمع خبرنگاران، گفت: از شما خبرنگاران تشکر می‌کنم که فعالیت‌های ورزشی و به‌خصوص پرسپولیس را پوشش می‌دهید. امروز آخرین تمرین ما در ایران است و فردا ظهر راهی قطر می‌شویم. همه چیز مهیاست و تدارک خوبی دیده‌ایم و مسائل فنی را هم کادرفنی در نظر گرفته است. ما دو فصل است که از نقل و انتقالات محروم هستیم و به جنگ تیمی می‌رویم که خیلی هزینه کرده و شماری از بازیکنان ما هم جدا شده‌اند. با همین موجودی می‌رویم تا بازی قابل قبول و تماشاگر پسندی را ارائه کنیم و در بازی برگشت در ورزشگاه سرخپوش آزادی نتیجه خوبی بگیریم.

وی درباره عملکرد پرسپولیس در این فصل تاکید کرد: نتیجه نگرفتیم اما کارشناسان همه می‌گویند که پرسپولیس خوب بازی می‌کند و تیم‌ها مقابل پرسپولیس دفاعی بازی می‌کنند. توپ‌هایمان گل نشد همین بازی آخر دوبار توپ به تیر دروازه زدیم یا دوبار تایم آب خوردن داده شد و تور هم پاره شد اما وقت اضافه زیادی محاسبه نشد این مسائل جای بررسی بیشتری از سوی کمیته داوران دارد. پرسپولیس در کورس قهرمانی است اما قضاوت‌ها باید به‌گونه‌ای باشد که روی تیم اثر نگذارد.
وی در مورد ضرب‌الاجل کنفدراسیون فوتبال آسیا در مورد بدهی‌های باشگاه پرسپولیس خاطرنشان کرد: آنچه در توان داشتیم و جان داشتیم در ۲۸ پرونده خارجی گذاشتیم تا بسته شد و دو پرونده خارجی را هم قسط‌بندی کردیم در حالی‌که آنها ما را نمی‌شناسند اما حاضر به دریافت قسطی شدند اما برخی از پرونده‌های ایرانی کوتاه نیامدند و ظاهرا می‌خواهند پرسپولیس از بین برود. از تاریخ افتتاح پرسپولیس حدود ۵-۶ میلیارد تومان بدهی داده‌ایم و حدود ۲۰۰ نفر از مربیان و بازیکنان طلبشان را داده‌ایم و بقیه بدهی نیز تخمینی و علی‌الراس بوده که فکر نمی‌کنم کارخانه ایران خودرو هم اینقدر بدهی مالیاتی ندارد. با کمک وزیر اقتصاد قرار است که مورد بررسی مجدد قرار بگیرد تا مالیات واقعی به‌صورت اقساطی پرداخت شود.

گرشاسبی در مورد قهرمانی در سوپرجام و اعتراض استقلال یادآور شد: رای مشخص است زهرا نعمتی چند ثانیه دیر آمد رفت تغذیه کند و ۳۰ ثانیه دیر آمد. استقلال که اصلا نیامد. این اعتراض شده روالی دارد اما رای به‌نظرم مشخص است و نمی‌شود رای را به‌گونه‌ای دیگر تغییر بدهند.
وی در مورد بدهی‌های مالیاتی بازیکنان و موارد داخلی که کوتاه نیامده‌اند، گفت: آنقدر پرونده داریم که یک ضرب در دادگاه بین‌المللی محکوم می‌شویم پرونده گابریل هم همین‌طور بود وکیل او یک مقداری پول گرفته شد و بعد خود گابریل شکایت کرد و باید پرداخت می‌کردیم وگرنه ۶ امتیاز کم می‌شد وکیل قبلی‌اش مطالباتی از باشگاه دارد که خودش تقبل کرده بخشی از هزینه‌ها را بپردازد.

نام:
ایمیل:
* نظر: